Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 15:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: hjælp til hjemmebyg af projektor. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

hejsa.

jeg har læst et par steder på nettet og i et pc blad at man kunne lave sin egen projektor at en 15 tommer skærm.

jeg har fået min 15 tommer skærm og den er skilt ad, men jeg er kommet til et problem,

men mit problem, er at det hvide stik som i ser skal ind i det kabel som jeg har taget billede af, det sad fast men da jeg skildte det ad, så fik jeg øde langt stikket, men det virker når man sætter kabelt derhen i, men jeg kan jo ikke sidde og holde det hele tiden.

1.så tror i at man kan give det en gang kontakt lim?

2.jeg skal jo helst have at print pladerne ikke ligger ind over skærmen når den skal ligge på en overhed, også lyse på min væg. så ved i om man kan få et forlængere kabel, eller jeg skal prøve at klippe det over, også lode et kabel på de 8 leder som er i kabel, fx bruge et hardisk kabel,?

mvh frank

1stk Dali Icon 2 center
Til top Vis franklj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franklj

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Jeg er seriøst overrasket over at du vil bruge tid på dette projekt der 100 % sikkert aldrig vil blive en succes.

Kø ben optoma hd 70 el. lign. og spar dig selv for en masse tiddspild
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Spændende projekt, prøv at kigge på disse sider:

http://www.hommie.net

http://www.diyaudio.com/forums/forumdisplay.php?s=255404a5f9 e27b2716b08fede65f0496&forumid=20

http://www.lumenlab.com/

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Syntes det er en sjov idé, om der kommer noget godt resultat må vi jo bare vente og se

Så bare gå til den

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Der burde ikke være noget problem i at bruge et fladkabel, men du skal dog være klar over at ting er smd loddet, hvilket vil siges at det er utrolig småt, og ikke sådan lige selv at lodde, hvis du ikke har en smd loddekolbe. det kan dog lade sig gøre.

har selv overvejet projekten, men opgave lidt, da man får nogle varme problemer, men vil glæde mig til at se hvordan du løser det

Følger spændt med, og husk masser af billeder

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

gROoxY:

det skal da prøves når man kan få en brugt fladskærm til 300kr, jeg mangler bare lige at finde en overhead som jeg kan låne, og se om det virker, jeg har jo set det i et pc blad, og på nettet at det virker,

Joch:

jeg må lige prøve at læse om hvad en smd loddekolbe er.

men ellers så må jeg bare vælge at de printplader ligger ind over skærmen, sådan tror jeg nok jeg lige går i første omgang, indtil at jeg lige har fundet en overhead, jeg kan låne og se hvad og hvordan billede kommer til at se ud.

1stk Dali Icon 2 center

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

franklj skrev:
gROoxY:

det skal da prøves når man kan få en brugt fladskærm til 300kr, jeg mangler bare lige at finde en overhead som jeg kan låne, og se om det virker, jeg har jo set det i et pc blad, og på nettet at det virker,

Selvfølgelig kan du få et billede ud af det. Men er det værd at se på? Nej! Det bliver et elendigt billede med en masse støj fra lyskilden, Dårlige farver, og dårlig kontrast. Projektet er dødfødt.

Hvis endelig du fortsætter håber jeg det er fordi du synes det er sjovt og ikke fordi du tror du kan få noget brugbart ud af det.

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

gROoxY skrev:
franklj skrev:
gROoxY:

Selvfølgelig kan du få et billede ud af det. Men er det værd at se på? Nej! Det bliver et elendigt billede med en masse støj fra lyskilden, Dårlige farver, og dårlig kontrast. Projektet er dødfødt.

Hvis endelig du fortsætter håber jeg det er fordi du synes det er sjovt og ikke fordi du tror du kan få noget brugbart ud af det.

jeg syntes da det er sjovt, men siden at du siger det er dødfødt så har du selv prøve eller kender nogen der har prøvet?

og et eller andet sted skal man også veje det på mod at jeg kan få lavet en procejtor til under 2000kr, og hvad koster den billigeste 1024x768 ikke, den kan du vel ikke få til under 10.000kr.
det er jo lige sådan nogle ting som man skal gører op hvis billede bare bliver havlt så godt som en til 10.000kr, så er jeg da glad.

1stk Dali Icon 2 center

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

franklj skrev:

jeg syntes da det er sjovt, men siden at du siger det er dødfødt så har du selv prøve eller kender nogen der har prøvet?

Jeg har ikke prøvet det, men jeg kan da sige mig selv at en billig LCD skærm der på ingen måder er konstrueret til dit formål vil give et billede i elendig kvalitet. Og det med at du vil bruge en overhead projektor som lyskilde er for mig at se helt hul i hovedet! Den er kæmpestor og larmer meget. Og skal desuden stå meget ubekvemt for at fungere.

franklj skrev:

og et eller andet sted skal man også veje det på mod at jeg kan få lavet en procejtor til under 2000kr, og hvad koster den billigeste 1024x768 ikke, den kan du vel ikke få til under 10.000kr.
det er jo lige sådan nogle ting som man skal gører op hvis billede bare bliver havlt så godt som en til 10.000kr, så er jeg da glad.

Det bliver ikke halvt så godt! Ikke engang i nærheden af!

En HD 70 koster 7500 kr i tyskland og har en HD opløsning på 1280*720 og vil være 100 gange bedre end det du har gang i!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes