Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Skuffende Samsung M91 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart synes jeg ikke,at den meget hypede Samsung M91 m aktiv backlight var den helt store åbenbaring, på KT messen.Jeg havde i hvert fald svært ved,at se de landvindinger der skulle få den på niveau m topmodellerne i plasma, - fra Pio og Pana.Nu skal det retfærdigvis siges,at det var en temmelig tvivlsom måde Samsung havde valgt,at præsentere den(og de andre produkter) på.Alt stod tilsyneladende bare og kørte båndsløjfe m noget HD - i fabriksindstilling.

Så, jeg bliver lige i plasmalejren en stund endnu ( -faldt godt nok heller ikke just på røven for Pios nye højopløste 50") .

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Har set 40" M71 og var ikke imponeret. Selv på dvd skuffede den...  Jeg tager istedet en Pio 427XD 
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Umiddelbart synes jeg ikke,at den meget hypede Samsung M91 m aktiv backlight var den helt store åbenbaring, på KT messen.Jeg havde i hvert fald svært ved,at se de landvindinger der skulle få den på niveau m topmodellerne i plasma, - fra Pio og Pana.Nu skal det retfærdigvis siges,at det var en temmelig tvivlsom måde Samsung havde valgt,at præsentere den(og de andre produkter) på.Alt stod tilsyneladende bare og kørte båndsløjfe m noget HD - i fabriksindstilling.

LED's store fordel er i de forkerte hænder samtidig den helt store ulempe: Kraftigere farver og større farvespektrum giver producenterne mulighed for at f**ke farverne endnu mere op end tidligere. I standard-indstillingerne kunne jeg derfor sagtens forestille mig at M91 er ringere end de almindelige LCD'er (det var faktisk også det indtryk jeg fik på IFA - jeg var ikke på KT). Benyttet rigtigt SKAL LED være en fordel i forhold til traditionel back-light. Men det er en Evolution, ikke en REvolution...

lennon skrev:
Så, jeg bliver lige i plasmalejren en stund endnu ( -faldt godt nok heller ikke just på røven for Pios nye højopløste 50") .

Det kan du roligt blive ved med - et LED tv er og bliver et LCD tv. En anden backlight fjerner ikke på magisk vis LCD'ernes ulemper. Et LED LCD vil være bedre end et standard LCD - "alt andet lige" - men hvis du i forvejen mener plasma er bedre end LCD, så får LED dig ikke til at skifte mening. Hvis du i forvejen er LCD fan, kan du derimod glæde dig over at LED giver mulighed for yderligere forbedringer.

Jeg behøver vel ikke sige hvilken lejr jeg ligger i...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Vil LED ikke give et bedre sort i forhold til Backlight?
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes