Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvad skal jeg vælge ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BrianRomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg har læst en del indlæg her om LCD tv og jeg fornemmer en vis ekspertise og også en vis skepsis for visse produkter.
Min situation er at jeg skal bruge et fjernsyn til et køkken/alrum. Afstanden er ca. 3 meter og af hensyn til det samlede indtryk af rummet, mener jeg ikke at skærmen skal være større end 26".
Ønsket er en sølv/grå skærm, men sort/sølv går også. Prisen skal helst være under 10.000 kroner.

Jeg har fundet frem til 3 "finalister" som er gode på pris, specs(på papir og via indtryk, synes jeg) og vil gerne have jeres mening om produkterne. Dog skal det være sagligt, neutralt og relevant (gider ikke høre salgsgas fra personer, som tilfældigvis sælger det produkt, de anbefaler og trasher alt andet som ubrugeligt bras!!).

Her er de 3 finaliser:

- Sony KDL 26S2020 - kan fås for omkring 9.000 kroner

- Philips 26PF9631D - kan fås for omkring 10.000 kroner

- AlfaView Deluxe HD 26 - kan fås for 8.000 kroner

Jeg ser frem til at høre jeres meninger. Jeg ved at AlfaView har fået kraftig kritik, men jeg mener stadigvæk at det har et billede på niveau med de 2 nævnte. At det så er koreansk oem, gør ikke fjernsynet dårligere. De fleste fjernsyn laves sikkert på de samme fabrikker og der er så en afdeling som sætte Philips/samsung/sony/alfaview/sharp labels på fronten.

Til top Vis BrianRomer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrianRomer

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

BrianRomer skrev:

Hej alle,

Jeg har læst en del indlæg her om LCD tv og jeg fornemmer en vis ekspertise og også en vis skepsis for visse produkter.
Min situation er at jeg skal bruge et fjernsyn til et køkken/alrum. Afstanden er ca. 3 meter og af hensyn til det samlede indtryk af rummet, mener jeg ikke at skærmen skal være større end 26".
Ønsket er en sølv/grå skærm, men sort/sølv går også. Prisen skal helst være under 10.000 kroner.

Jeg har fundet frem til 3 "finalister" som er gode på pris, specs(på papir og via indtryk, synes jeg) og vil gerne have jeres mening om produkterne. Dog skal det være sagligt, neutralt og relevant (gider ikke høre salgsgas fra personer, som tilfældigvis sælger det produkt, de anbefaler og trasher alt andet som ubrugeligt bras!!).

Her er de 3 finaliser:

- Sony KDL 26S2020 - kan fås for omkring 9.000 kroner

- Philips 26PF9631D - kan fås for omkring 10.000 kroner

- AlfaView Deluxe HD 26 - kan fås for 8.000 kroner

Jeg ser frem til at høre jeres meninger. Jeg ved at AlfaView har fået kraftig kritik, men jeg mener stadigvæk at det har et billede på niveau med de 2 nævnte. At det så er koreansk oem, gør ikke fjernsynet dårligere. De fleste fjernsyn laves sikkert på de samme fabrikker og der er så en afdeling som sætte Philips/samsung/sony/alfaview/sharp labels på fronten.

ER ikke enig i at de bliver lavet samme sted og bare med forskellig label på. Sony og Samsung laver paneler sammen men derefter stopper samarbejdet også. Det er forskellig indmad der er puttet i de forskellige modeller.

Der hvor den store forskel på de store og de "små" mærker er bl.a at et firma som Samsung bruger grade A paneler og indmad mens et mærke som Alfaview køber billige OEM indmade som de så får samlet. Det kan også være fint nok, men der er sparet på nogle ting for det kan lade sig gøre at sælge til de billige priser. Typisk er der sparet på sådan noget som tuneren og det kan ses når ser tv. Det er også derfor at ofte man "tilfældigvis" ikke kan se alm antenne signal hos Alfaview. 

SYnes at du skal tage ud og kigge på nogle forskellige modeller, find en forhandler med nogle forskellige modeller og mærker og sammenlign hvad du synes ser godt ud. FOr det er jo det vigtigste. 

God jagt!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

BrianRomer skrev:

En ting som RIGTIGT mange forbrugere har misforstået, er at bare fordi to apparater laves på samme fabrik (hvilket ofte ikke er tilfældet i samme grad som folk gør det til), så er det ikke ensbetydende med at tv'ene er ens men med forskellig label. Mærkevare-produkterne laves yderst sjældent under mere end ét navn. Noname-brands som Denver, United, Amoi og Alfaview, bare for at nævne nogle, køber et færdigbygget tv og får sat sit label på. I tilfældet Alfaview vil jeg ikke udelukke at de på bestilling får lavet selve designet individuelt. Men de _udvikler_ ikke noget selv. Mærkevare-producenterne står selv for udvikling og teknisk design. Hvor de så vælger at få tingene produceret, det er sådan set fuldstændigt ligegyldigt! Samme fabrik kan sagtens lave et godt luksus-tv den ene dag, og et billigt discount-tv den næste. Du får hvad du betaler for. Derfor er det ikke relevant hvor tingene er lavet, det der er relevant er hvad udviklerne har bedt fabrikken om at lave.

Med andre ord, så kan du godt opleve at en Denver, en United og en Prosonic er præcist samme tv. Men du vil ikke opleve at en Sony, en Samsung og en Panasonic er præcist samme tv. Og NEJ, du kan ikke bare købe et mærkevare-tv med et discount-logo på, og så få kvalitet til lav pris. Sådan virker verden ikke.

Når det er sagt, så har du netop ret i at alene dét at det er koreansk OEM i princippet ikke gør tv'et dårligt. Hvis du er tilfreds med billedet, så køb. At købe et mærkevare er ikke en _garanti_ for at du får et godt tv. Men du kan være ret sikker på at hvis du går efter _det bedste_, så finder du det blandt mærkevare-producenterne. Det er dem der står for udviklingen, og OEM-producenter vil derfor per definition være bagud. Minus high-tech producenter som satser på at levere endnu bedre kvalitet, uden chance for at konkurrere på pris - det gælder f.eks. B&O, Runco og Cinemateq.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

BrianRomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Nu tror jeg at jeg skulle have indikeret en vis sarkasme i den med OEM produkter. Jeg ved godt at det ikke er sådan.
Til gengæld mener jeg ikke at f.eks. NAD eller B & O er bedre end f.eks. Philips eller Sony. Det er bare min personlige mening. Jeg har også kigget på Loewe, men mener ikke at de 50-75%% ekstra på prisen kan retfærdiggøres på kvalitet ift. Sony eller Philips eller for den sags skyld de nye Sharp, som er ret flotte.

Målet her var at få lidt råd til hvad der bør vælges. Jeg hælder mest til Sony, fordi jeg har haft Sony de sidste 15 år. Fordelt på 2 fjernsyn. Flot billeder, super holdbarhed og rigtigt god lyd i det jeg har nu.

Hvis der er nogen der har 26S2000-serien eller Philips Pixel Plus 2 serien, så lad mig gerne høre fra jer. 

BrianRomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Ikke rigtigt nogen meninger herinde?

Jeg overvejer faktisk at købe Loewe Xelos 26 istedet for. Det koster bare det dobbelte

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes