| Forfatter |
|
soli Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 03:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg mangler nogle gode råd medhensyn til en god tv-tuner, som skal bruges sammen med en Panasonic AE-300 projektor.
Har idag en TDC Selector, som via s-vhs er forbundet til AE-300'en, men billedet er ikke noget at råde hurra for, har prøvet med en video som tuner og resultatet var lige så dårligt.
Så hvilket boks, kan I anbefale, har fundet denne
http://www.digitalconnection.com/products/video/mdr200_pb.as p
men hvis det evt. kan gøres billigere eller der er andre muligheder, så kom ud af buskene
Jeg har leget med en htpc, men er godt nok hoppet fra igen, da det var lidt for besværligt med alle de forskellige programmer, den var ikke så familie venlig 
/soli
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en Zinwell ProvV+ til 1895,- hos Best-Seat.com i KBH, som scalerer billedet til 480p. Dette synes jeg ser fint ud, selvom man kan se en smule 'støj' på nogle af kanalerne. Denne eksterne tuner incl. scaler har også tekst-Tv.
Viewsonic har også en Tuner inkl. scaler dog uden tekst-tv til 2200,- Hvis du bruger søgefunktionen vil du kunne finde mere omkring tunere til projektorer.
|
| Til top |
|
| |
AngelOfAgony Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man vil se tv og spille consol spil på projektoren er det så tilstrækkeligt at køre signaglet gennem en video eller giver det et væsentligt bedre billede med en tuner?
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da billedet bliver scalet til 480p i scaleren i tuneren bliver det VÆSENTLIGT bedre billede.
|
| Til top |
|
| |
soli Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hhmm, er igang med at undersøge lidt mere ang. denne tuner/switch box, men firmaet i usa siger at de ikke mener at den kan køre i danmark, da de i usa køre 8VSB standard, hvad det så er fornoget, nogle der kan be-/af-krafte dette.
/soli
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan prøve at spørge inde på www.avsforum.com - hvad har HDswitch boxen som du ønsker som Zinwell prov+ ikke har?
|
| Til top |
|
| |
soli Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet ang. Zinwell, men jeg har behov for component udgang på udstyret, da den skal gå ind i min forstærker og denne sender det videre til projektoren via component.
Vil prøve avsforum.
/soli
Thue K skrev:
|
Du kan prøve at spørge inde på www.avsforum.com - hvad har HDswitch boxen som du ønsker som Zinwell prov+ ikke har? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke se at det er en fordel at sende video signalet igennem din forstærker, for derefter at smide det videre over i projektoren, når du kan køre ud i RGB fra Zinwell til projektoren. Det må da til hver en tid være en bedre end component.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige tilføje følgende, da jeg nu har set en Zinwell Prov+ op mod en Viewsonic N6. Viewsonic har et meget bedre og skarpere billede, med væsentlig mindre støj. Endelig understøtter Viewsonic ægte 16:9 opløsning som tv-siganales interpoleres op til i native opløsning 1280 x 720 som højeste opløsning. Eneste ulempe ved Viewsonic er mangel på text-tv, men billedekvaliten er Zinwell overlegen.
|
| Til top |
|
| |
soli Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men nu har jeg trukket et 15 m component kabel, hen over loftet og jeg kan styre lyd samt billedet fra forstærkeren, det er lidt nemmere.
Hvor langt kan et vga kable endelig blive?
/soli
Thue K skrev:
|
Jeg kan ikke se at det er en fordel at sende video signalet igennem din forstærker, for derefter at smide det videre over i projektoren, når du kan køre ud i RGB fra Zinwell til projektoren. Det må da til hver en tid være en bedre end component. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
HenrikL Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Jeg vil lige tilføje følgende, da jeg nu har set en Zinwell Prov+ op mod en Viewsonic N6. Viewsonic har et meget bedre og skarpere billede, med væsentlig mindre støj. Endelig understøtter Viewsonic ægte 16:9 opløsning som tv-siganales interpoleres op til i native opløsning 1280 x 720 som højeste opløsning. Eneste ulempe ved Viewsonic er mangel på text-tv, men billedekvaliten er Zinwell overlegen.
|
|
|
Hvad med nicam stereo, det ser det ikke ud til er muligt med N6 ?.
/ Henrik
|
| Til top |
|
| |