Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 01:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sanyo Z4 og opløsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mangler_viden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2005
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Godmorgen

Sanyo Z4 viser billedet i 16:9 og har en opløsning på 1280x720. Men hvordan er det lige når jeg sætter min MAC til projektoren? Min MAC har jo ikke denne opløsning, den står måske på 1280*1024.

Til top Vis mangler_viden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mangler_viden

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Z4eren finder selv et format, at vise signalet i men kan du ikke sætte MACen til at spytte 1280x720 eller 1920x1080 ud?

MVH WRONG

mangler_viden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Når den nu får et 4:3 signaler som indeholder en 16:9 film, fjerner den så selv noget i toppen og i bunden? Eller strecher den billedet (hvilket jo vil give forkerte proportioner)?

Den tætteste er 1280x960

Til top Vis mangler_viden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mangler_viden

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Min z3 viser 4:3 billedet med sorte bjælker i siden. Hvis billedet er 4:3 med et 16:9 billede viser den sorte bjælker i siden, og sorte bjælker i toppen og bunden. Billedet kan da zoomes så det passer til skærmen - altså uden sorte bjælker.

Hvis du plugger projektoren til får du så ikke nye opløsningsmuligheder for din alternative skærm (projektoren)?

Jeg har ikke prøvet at sætte min macbook til endnu, men det var da min opfattelse.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

mangler_viden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hej Clifton

Sorte bjælker både i bunden og i toppen lyder absolut ikke godt. Jeg kan nu godt forstår at det er sådan det må gå. 4:3 giver jo sorte bjælker i siden (det er ok). At 4:3 signalet så har sorte bjælker i toppen og bunden (pga en 16:9 film) så får man også de sorte vertikale bjælker.  Men så vil jeg egentlig hellere eje en 4:3 projektor som kun giver vertikale sorte bjælker.

Jeg har ikke prøvet at sætte den til, da jeg endnu ikke har købt den. Det vil være super hvis Mac Mini skiftede selv (til 1280x720) eller giver mulighed for det. Er der nogen der kan bekræfte dette på en Z4?

mangler_viden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Måske dette er løsningen?

http://www.3dexpress.de/

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hvis du sætter en 4:3 kilde til med et 16:9 billede viser den hele 4:3 billeder, men som sagt kan du zoome ud til 16:9, altså uden nogen sorte bjælker overhovedet. Det er kun noget jeg gør med min video som tuner - eller rettere det er ikke noget jeg gør, for signalet fra videon i 92" er noget uldent

Hvis det er en macmini du har er jeg 99.999% sikker på den opfatter projectoren som 16:9 skærm. Har du en 4:3 skærm? Jeg ved da, at macmini kan sættes til apples cinemadisplays.

Mac's er fede

mangler_viden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ønsker at min projektor står rigtigt lige så snart den får et signal fra Mac'en. Ikke noget med at zoome. Desuden ville det jo også være zoom af et nedskaleret billedet.

... men jeg tror du har ret i at Mac'en vil præsenter 16:9 signal hvis det oplever at destination er 16:9. Er der nogen der kan bekræfte dette ved at i selv har set/prøvet det?

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Hvis den sender 16:9 ud viser projektoren 16:9

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Som clifton siger, vælger du en opløsning i 16:9 så viser din projektor 16:9, men hvis du vælger en opløsning anden end 1280*720, så skal den jo skalere billedet så det passer. Så vil anbefale dig at søge lidt på div mac forums og se om du ikke kan finde en løsning til hvordan du får din mac til at vise 1280*720 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes