| Forfatter |
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej herinde på Hifi4all.
Jeg har selvfølgelig lavet lidt research, inden jeg oprettede dette indlæg herinde, men jeg føler dog ikke, at jeg er blevet meget klogere mht til fladskærme. Sagen er, at mit ellers glimrende Sony CRT topmodel må lade livet til fordel for en fladskærm. Jeg er nemlig i gang med at flytte til en ny bolig, og fandt ud af, hvor upraktisk og klodset sådan et CRT TV egentlig er - føj hvor er den tung, og så fylder den som en ko-stald.
Jeg har lavet en udemærket aftale med min lokale radio tv forhandler, som er villig til at give et afslag på 4k ved køb af en ny fladskærm. Dette er en glimrende chance for at komme af med denne tyksak af et TV.
Men nu kommer spørgsmålet til eksperterne: Hvilket fladsvin vil I vælge, hvis I havde omkring 10-12k?
Jeg ved godt, at man ikke kan få "state-of-the-art" til den pris, så jeg forventer da heller ikke det helt store. Dog må TV'et da godt levere et "OK" billede.
Her er nogle krav (hvis man kan tillade sig det i den prisklasse):
- Må maks være 32" og min. 26"
- Design betyder ikke alverden, billedkvalitet er numeró uno! (både når der ses alm. tv og dvd-film)
- Fleksibilitet: mindst en HDMI port
- Digital-tuner er en rigtig god ting, men ikke alfa og omega
Det skal lige siges, at jeg ikke er nogen "label queen". Er fuldstændig ligeglad med mærket, og om det er plasma eller LCD, spiller intet rolle. Jeg vil bare have et godt TV til mit budget.
Nå, men nu vil jeg i gang med at researche lidt mere - der er nok at tage fat i.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart ville jeg mene, at et Sony LCD, fx det der hedder 32V2500 (eller deromkring), passer din beskrivelse. Det har så vidt jeg kan se udmærket billede og indbygget dvb-tuner.
Man kan slet ikke få plasma under 37", så det er ikke aktuelt at se på andet end LCD, med mindre du vil op i den størrelse
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde Sony 32v2000 (den samme som 32V2500 blot med færre tilslutningsmuligheder) og den havde et super godt billede! Kan anbefales i prisklassen.
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vanderlay.
Tak for svaret. Ja, den med plasma og " glemte jeg lige alt om. En 37" er desværre for stor til min lille stue på 13kvm. Pladsen er sku træng i sådan en ungdoms-hybel. Ved du/i, hvad forskellen er på V2000 og V2500? Synes SONY har lidt for travlt med at spytte nye skærme ud for tiden. Det var ikke så lang tid siden min far købte deres V2000. Har V2500 bedre panel? Så vidt jeg kan se, er forskellen kun understøttelse af HDMI v2 på V2500 - men denne "upgradering" kan da umuligt være alt?
Desuden er SONY's V-serie kraftig reduceret i pris siden lanceringen. Den er vel på højde med Samsungs "billigere" serie (R), men hvordan ser disse to skærme ud mod hinanden? Hvem er vinder her? Her tænker jeg rent billed-mæssigt.
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
|
Hej Vanderlay.
Tak for svaret. Ja, den med plasma og " glemte jeg lige alt om. En 37" er desværre for stor til min lille stue på 13kvm. Pladsen er sku træng i sådan en ungdoms-hybel. Ved du/i, hvad forskellen er på V2000 og V2500? Synes SONY har lidt for travlt med at spytte nye skærme ud for tiden. Det var ikke så lang tid siden min far købte deres V2000. Har V2500 bedre panel? Så vidt jeg kan se, er forskellen kun understøttelse af HDMI v2 på V2500 - men denne "upgradering" kan da umuligt være alt?
Desuden er SONY's V-serie kraftig reduceret i pris siden lanceringen. Den er vel på højde med Samsungs "billigere" serie (R), men hvordan ser disse to skærme ud mod hinanden? Hvem er vinder her? Her tænker jeg rent billed-mæssigt.
|
|
|
Kunne være du skulle besøge en forretning hvor de hænger side om side,så kan du se hvad der efter din smag er bedst.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
|
Havde Sony 32v2000 (den samme som 32V2500 blot med færre tilslutningsmuligheder) og den havde et super godt billede! Kan anbefales i prisklassen.
Mvh Jonas
|
|
|
Hej Jonas, der var jeg vist lige en tand for langsom. Troede V2500 var forbedret på en række punkter. Du skriver "havde". Hvad har du nu, og hvorfor gik du fra V2000?
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
gæst skrev:
|
Hej Vanderlay.
|
|
|
Kunne være du skulle besøge en forretning hvor de hænger side om side,så kan du se hvad der efter din smag er bedst.
|
|
|
Det har jeg faktisk prøvet, men disse "head-2-head" sammenligninger i diverse radio-tv butikker kan jeg slet ikke tage seriøst. De gør jo intet for at yde skærmene retfærdighed.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
MN1974, den har jeg kigget på flere gange...eller rettere sagt dens lillebror. Men desværre, som tidligere påpeget, er 37" og opefter ALT for stort til mit latterlige lille rum.
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
JoeConsultant skrev:
|
Mvh Jonas
|
|
|
Hej Jonas, der var jeg vist lige en tand for langsom. Troede V2500 var forbedret på en række punkter. Du skriver "havde". Hvad har du nu, og hvorfor gik du fra V2000?
|
|
|
Jeg gik kun fra det fordi det var for småt til min stue. Billedet var det bedste jeg har set på en 32" lcd-skærm og slår samsungs r-serie med flere hestelængder. Hvis det er dem valget står imellem ville jeg uden at blinke vælge sony.
Mener det er de fuldstændig samme panel i v2000 og v2500 - sony havde i diversen anmeldelser fået mega-hug for at der kun var 1 hdmi-tilslutning på v2000 så de har vel skyndt sig at spytte en "opdateringsmodel" ud - v2500.
Ved ikke hvad prisforskellen på v2000 og v2500 er lige nu, men tror du kan få v2000 for omkring 11000 (eller 9500 i tyskland) og det vil jeg kalde et godt køb.
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas. Tak for oplysninger. Havde lige misset den forhøjede kontrast niveau på V2500. Tror det bliver den. Jeg køber den dog i DK, da jeg ikke gider alt det bøvl med transport frem og tilbage ved evt. skade og deslige. Desuden er min lokale radio-tv mand en flink herre - ham støtter jeg gerne. ;)
I hvert fald tror jeg, det bliver en V2500. Min fars 40" V2000 er i hvert fald ret nydelig at se på.
Hvad med Philips nye 32" 9731 - den skulle også være meget kompetent. Den er vist lige et par tusinde dyrere end V2500.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange HDMI bøsninger der er, betyder ikke så meget,se her hvordan det løses.
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen Peter Pan :)
Det var en udemærket test. Jeg tror det enten bliver en SONY 32" V2500 eller en Philips 32" 9731
|
| Til top |
|
| |