Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 15:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: billig TV tuner til projektor/monitors (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wsrtuning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 November 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle

Her kommer mit første indlæg.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=018& sspagename=STRK%3AMEBI%3AIT&viewitem=&item=280053559 841&rd=1&rd=1

Faldt over denne fyr på Ebay. Kan se at sælgeren sælger mange af typen i Tyskland og de bliver for det meste solgt for omkring 45-55 euro per styk.

Nogen som der ved om disse fungerer? De tyskere som har købt at ham, roser produktet.

Under alle omstændigheder regner jeg med at købe en og teste den til min "kommende" projektor. Men hvis der er flere som er interesserede, så kan vi købe i fælleskab og spare lidt på fragten.

Jeg er osse ved at handle en projekter - har fundet en Sony VPL CX80 som jeg kan få til fornuftige penge (lige under 10000 dkr). Nogen som har nogen kommentarer til denne? Der er 1 time til jeg køber den... osse på Ebay.

På forhånd tak

Mvh Thomas

Til top Vis wsrtuning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wsrtuning

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 November 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke TV-tuneren, men den projektor du er ved at købe er en dataprojektor, beregnet til f.eks. Powerpoint præsentationer og lignende. Den er ikke velegnet til hjemmebiografen, men det er måske heller ikke der den skal bruges

Niels Chr.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Jeg kender heller ikke præsist denne tuner, men jeg kan se at stik m.m. er placeret samme stedder som den tv-tuner som jeg har benyttet/testet med projektor. og at der sandsynligvis er tale om samme producent blot i en nyere udgave. fabrikant fremgår ikke af min, og jeg har glemt hvad der stod på kassen. - den viste model understøtter 16:9 hvilket min ikke gør = nyere firmware.

Jeg har været godt tilfreds med min tuner - den har gode indstillings mulighedder og giver et pænt skarpt billede (hvis man mener traditionelt analog TV giver det...) - om man køre 800x600 eller 1280x1024 syntes jeg ikke giver mærkbart forskel på kvaliteten af billedet, sikkert p.g.a. den oprindelige tv opløsningen er så ringe - jeg spore heller ikke den store forskel på om man ændre refresh rate mellem 60/75 Hz - igen sikkert fordi projektoren alligevel laver denne om, og det oprindelige TV signal har langsommer resresh rate.

Det eneste problem som jeg har oplevet er hvis du planlægger at tilslutte via "video out" idet den giver et lidt ringere billede end VGA stikket, video out er heller ikke "default udgang" når den tændes, hvilket kan give problemmer hvis projektoren er af "auto source" typen - her sidder man i det uendelige og forsøger at trykke X gange på på remoten, for at finde den udgangs kombination som giver TV på Video out (der hoppes mellem Video out, SVHS og VGA) og mellem disse skal projektoren lige have 5-10 sekunder til at auto source, det sker ikke så sjældent at man bliver i tvivl om man nu lige fik trykket 2 eller 3 gange, og den eneste måde at finde ud af dette på, er at vente og se om projektoren finder et signal, og hvis ikke trykke en gange mere og vente, og en gang mere og vente......indtil man bliver sur i flæsket....

Dette er dog intet problem hvis det tilsluttes via VGA kabel - her virke det med det samme der er strøm på og da jeg oplever bedre billede via VGA udgangen er det måden jeg har tilsluttet..

Jeg har ikke rigtigt prøvet med SVHS udgangen

Til top Vis Niels Chr.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Chr.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes