Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ukræsen eller ignorant ;) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NightHaunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 November 2006 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Hej alle
Jeg har de sidste par måneder kigget projektor markedet godt igennem, og jeg ser et klart flertal vælge projektorer i 10000 kroners klassen. Det forstår jeg også godt - deres høje opløsning og fremtidsmulighed er nok pengene værd, men jeg står ikke med det beløb til rådighed.
Min storebror har en gammel Hitachi CR-RS55, som er en dataprojektor, (se den her: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=152915) hvor han bare kører med RCA udgang - og jeg er fint tilfreds med dette billede!
Selvom mit udgangspunkt var at vente til jeg kunne få fingre i en Pt-900 eller lign. til en fornuftig pris, har jeg i stedet netop set Acers PH112 falde omkring en tudse i pris - nu koster den kun 3800 inkl. fragt! (http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=182962)
Hvad siger I? Vil jeg være tilfreds med billedet, når jeg nu er tilfreds med min storebrors dataprojektor fra Netto?

Til top Vis NightHaunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightHaunter

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 November 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

NightHaunter skrev:

Vil jeg være tilfreds med billedet, når jeg nu er tilfreds med min storebrors dataprojektor fra Netto?

Det kan kun du selv svare på . Personligt ville jeg ikke stille mig tilfreds med den.

Har du i øvrigt set en 10k projektor i aktion?

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 November 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Projektorer er ved ligesom så meget andet elektronik: Du får hvad du betaler for!
Der er selvfølgelig nogle tilfælde, hvor man kan erhverve sig bedre end hvad prisen tillader...

Det vigtigste det er at køberen bliver tilfreds, og er glad for sit køb!
- Jeg har lige købt en Sony CD-afspiller til 400 kr. inkl. porto, og den gav virkelig et løft i lyden, i forhold til når jeg spillede CD'er på DVD-maskinen...

Så 400 kr. har gjordt at jeg bedre kan nyde mit system, mon så ikke også at 3.800 kr. kan gøre dit liv bedre?

Desuden så har du 14-dages returret af køb på nettet, så hvis du ikke finder den ligeså godt som din storebrors, så sender du den bare tilbage!

Til top Vis Makrelsalat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrelsalat

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 29 November 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Makrelsalat skrev:
Projektorer er ved ligesom så meget andet elektronik: Du får hvad du betaler for!

OT. OT. OT.

Udfra en generel betragtning, er ovenstående frase noget vrøvl. En forstærker til 50.000kr. lyder ikke 5 gange så godt som en forstærker til 10.000kr. Den lyder nok bedre - men der er en tendens til at prisen vokser eksponentielt.

Jeg lyttede for nyligt til et B&O anlæg til 150.000kr. Det lød markant ringere end mit eget til en - væsentligt - lavere pris. Får man så, hvad man betaler for? (Ja - hvis man erkender at hovedparten af pengene betaler for "brand"/snobeffekt, design og betjeningsfilosofi).

Sorry - jeg er bare temmeligt træt af den floskel - og jeg vil bestemt ikke gøre mig klog på projektorer, som jeg selv har fravalgt gr. støjen.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

NightHaunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Citér:

Dette har jeg desværre ikke, men det bunder hovedsageligt i, at jeg ikke kan finde noget sted det er muligt? Jeg bor i KBH, så hvis nogen kender et godt sted, må I da gerne sige til. Jeg erfarer bare ofte, at når man går på udgik i hifi-forretninger, er det jo ofte husets topmodel de har til udstilling, og det hjælper mig jo ikke meget! Jeg havde også overvejet en Infocus IN72, for den er også lige faldet i pris, og kan sendes fra tyskland, helt ny, for under 5000kr.

Mht. de 14 dages returret - jeg troede det kun gjaldt, hvis varen var uåbnet/uprøvet? Det er måske noget jeg har fået helt galt fat i? Er det så kun portoen, som man betaler for at sende varen tilbage?

Tak for jeres svar :)

Til top Vis NightHaunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightHaunter

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 November 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

NightHaunter skrev:

Citér:

Mht. de 14 dages returret - jeg troede det kun gjaldt, hvis varen var uåbnet/uprøvet? Det er måske noget jeg har fået helt galt fat i? Er det så kun portoen, som man betaler for at sende varen tilbage?

Tak for jeres svar :)

14 dages returret gælder ved alt online køb og varen må gerne have været i brug, skal blot retuneres i original (hel) indpakning, så butikken evt kan videre sælge den.

Du betaler blot retur portoen

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 November 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

En ting der ud over billedet er værd at bide mærke i er støjen som en projektor laver. Det er min erfaring at mange af de billige projektorer (læs: under 5-6000 kr) lyder lidt som om man har glemt at slukke for støvsugeren. Projektorer til filmbrug er typisk væsentligt mere støjsvage.

Hvis han kan undvære den, så prøv evt. at låne din brors projektor et par dage, og se hvad du mener om støjen når du lever med den konstant. Man lægger ofte ikke så meget mærke til det når man bare lige er med på en kigger. Din brors model har et støjniveau omkring 35 dB (38 ved normalt brug, 33 ved eco-brug), og det er pænt højt. De fleste hjemmebioprojektorer i 10.000 krs klassen ligger typisk 8-10 dB lavere, og forskellen kan altså høres.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

hilfiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005
Sendt: 29 November 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Hej Nighthaunter. Hvis du planlægger at ikke at skulle bruge den til HD men dvd er infocus IN72 efter min mening et godt valg, ved ikke lige hvordan du skal stille dig overfor garanti fra  infocus ved køb i tyskland,  men er nok en god ide at finde ud af før evt køb. Det er nok det bedste tilbud hvis det ikke skal være en dataprojektor som er 4:3. Hvis du ønsker muligheden for HD er der optoma hd70 til 7995 i computercity.

Til top Vis hilfiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hilfiger

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 November 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Inden du køber en DLP projektor bør du sikre dig at du ikke bliver genereret af regnbuerne. Jeg har selv prøvet Acer PH112, og den var jeg nødt til at få ombyttet.

Fjernkøb af varer, herunder over internettet, betyder at du må åbne varen og kort prøve den, for den mulighed skal du have. Vær dog opmærksom på at pæren er et tvivlstilfælde: Forhandleren mener at det er en sliddel, dvs. når først du har haft projektoren tændt skal pæren ideelt set skiftes inden projektoren kan sælges igen, og den omkostning skal du dække. Hvis forhandleren ikke gør opmærksom på dette mener jeg dog ikke at han kan kræve dette ved returnering, men han vil dog sikkert stritte gevaldigt imod. Da jeg returnerede min PH112 var det sådan, og det var først da jeg sagde at jeg naturligvis ville købe en anden og dyrere model at de accepterede returnering med fuld godtgørelse.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Hvis du alligvel er parat til at ofre 5-6000,- hvorfor så ikke smide et par tusind oven i hatten og købe denne SONY på Køb / Salg / Bytte her på forum?

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

NightHaunter skrev:
Hej alle
Jeg har de sidste par måneder kigget projektor markedet godt igennem, og jeg ser et klart flertal vælge projektorer i 10000 kroners klassen. Det forstår jeg også godt - deres høje opløsning og fremtidsmulighed er nok pengene værd, men jeg står ikke med det beløb til rådighed.
Min storebror har en gammel Hitachi CR-RS55, som er en dataprojektor, (se den her: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=152915) hvor han bare kører med RCA udgang - og jeg er fint tilfreds med dette billede!
Selvom mit udgangspunkt var at vente til jeg kunne få fingre i en Pt-900 eller lign. til en fornuftig pris, har jeg i stedet netop set Acers PH112 falde omkring en tudse i pris - nu koster den kun 3800 inkl. fragt! (http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=182962)
Hvad siger I? Vil jeg være tilfreds med billedet, når jeg nu er tilfreds med min storebrors dataprojektor fra Netto?

Hej Nighthunter - før du køber udfra din overbevisning om at billedet fra en ældre dataprojektor er godt nok til dine behov, bør du tjekke de deciderede filmprojektorer fra f.eks. Sanyo og Panasonic ud - der er en meget stor forskel både mht. billedkvaliteten og indstillingsmulighederne.

Jeg har f.eks set Sanyos Z4 til 7-800 euro på nettet for en spritny maskine - den er ekstrabeløbet værd.

PS Sonys VW-HT serie havde deres storhedstid, men ydelsen fra disse maskiner er forlængst overgået på de LCD projektorer man idag kan købe nye i 10K klassen.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

NightHaunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Tak for alle jeres svar! Jeg har selv været nervøs for regnbueeffekten, men jeg har ikke haft mulighed for at undersøge om det er noget jeg ser, da jeg ikke kender nogen, der har en projektor (udover min storebrors LCD).
Mht. returvaren kan jeg godt se din pointe, Kim Petersen - det er selvfølgelig lidt problematisk. Et køb ville nok kræve en på forhånd accept af returen, hvis det kunne lade sig gøre. Hvor købte du - og hvad endte du med at købe?

Citér:
Hvis du alligvel er parat til at ofre 5-6000,- hvorfor så ikke smide et par tusind oven i hatten og købe denne SONY på Køb / Salg / Bytte her på forum?

Jeg var som udgangspunkt ikke så vild med at spendere 5000 på en projektor, hvis jeg kunne få noget tilfredsstillende til 4000. Det er det sædvanlige SU problem og alt mere end 5000 bliver pludselig et stort beløb at punge ud - frem for at skifte en billig projekter ud om et par år.

RogueAgent, støj lader ikke til at genere mig synderligt, og Acer PH112 har vist en 30-32 dB, hvilket jeg tror jeg kunne acceptere. Der skal jo bare skrues lidt op på anlægget ;D

Agent Dale Bartholomew Cooper ; godt at se en ægte Twin Peaks fan, hurra :)

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 November 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

NightHaunter skrev:
Mht. returvaren kan jeg godt se din pointe, Kim Petersen - det er selvfølgelig lidt problematisk. Et køb ville nok kræve en på forhånd accept af returen, hvis det kunne lade sig gøre. Hvor købte du - og hvad endte du med at købe?

Det vil være en god idé at forhåndsaftale det, ja.

Jeg handlede hos www.computersalg.dk der dengang havde det bedste tilbud på Sanyo Z2, hvilket var "topmodellen".

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 November 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

[Jeg har f.eks set Sanyos Z4 til 7-800 euro på nettet for en spritny maskine - den er ekstrabeløbet værd.

HVOR ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 November 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Mener jeg så Z4 på idealo til 799 (måske 899) euro, da jeg selv jagtede ny maskine. Den står der selvfølgeligt ikke mere til den pris, men ca. 1000 euro for billigste pris.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes