Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 23:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: PT-AX100E - Hvem samler min kæbe op? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 November 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Så kom dagen, hvor min PT-AX100E ankom. Det var gennem jobbet jeg havde mulighed for at få en ny projektor til at afløse den gamle Dell 2300MP som jeg faktisk har været meget glad for...

Nå udpakning og check af det hele. For pokker den er stor! altså fysisk. Ca. dobbelt størrelse af min gamle Dell. Nå, det krævede lige lidt ekstra plads for at få plads til den på hylden...

Førstehåndsindtryk: Wowwwww...... Jeg er dybt målløs over, at et projektorbillede kan være så meget bedre end den gamle Dell. DVD (på min Pioneer DV-545 via S-video) står krystalklart, så jeg glæder mig allerede til den dag jeg får en HDMI-afspiller indenfor dørene.

Der skal nok komme mere senere, men jeg har godt nok fået mig en gevaldig aha-oplevelse med Panny'en.

Er der nogen der har nogle forslag til evt. afløser for min aldrende Pioneer DV-545? Jeg havde tænkt lidt på at kombinere det i en DVD/HDD-optager, hvis der findes nogen der til en rimelig pris leverer ordentligt billede, og ikke mindst lyd. Synes især på lydsiden at Pioneer'en har været god (selv efter 4 år).

Mvh
Kasper H

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 30 November 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Prøv event. Recordere.dk. hvor der er masser af respons på de forskellige DVD/HD recordere.
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Sendt: 30 November 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Tak for info. Det prøver jeg.
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 30 November 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Kan kun bifalde din henrykkelse - har også lige fået en AX-100E og den er RIGTIG, rigtig fed :-)

Som afspiller har jeg Pioneer DV 696AV med HDMI - det står bare vildt godt, men opfylder selvfølgelig ikke dit ønske om en HDD-optager... til gengæld spiller den SACD...

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 December 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Kasper H, hvorfor ikke hoppe direkte på en HD-DVD afspiller? og derefter evt. PS3 som Blu-Ray afpiller. Du skal vente et par måneder meeeeeen, hvis ens nye dvd afspiller kun bruges et par måneder fordi man falder for HD-mediet når det dukker op næste år. Jeg havde ventet med en ny afspiller.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Den har også fået særdeles god kritik på Projectorcentral.

http://www.projectorcentral.com/panasonic_ax100.htm

Et lille citat: "Though the versatility of the AX100U is one of its most distinctive characteristics, the ultimate satisfaction with this projector comes from its sharp, natural film-like image. In particular, standard definition DVDs look better than we've ever seen on any 1280x720p projector within this price range.

We rarely rate any projector a full 5 stars across the board, but the simple fact is that we find nothing to complain about with the AX100U."

Den lyder meget lovende må man sige. Har nogen erfaringer med at købe i Tyskland?

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/550668_- pt-ax100e-panasonic.html

I DK koster den 12.499 kr det billigste sted. Dog kan den fås til 1000 kr. mindre på recordere via fælleskøb. Den kommer under 10.000 i Tyskland, så der er stadig en god besparelse hvis man kan finde en stabil tysk forhandler. Hvordan er det med garanti? Er den international eller skal den sendes til Tyskland hvis den ikke virker/går i stykker?

Hvordan er det forresten med gittereffekt? Jeg kommer ikke til at sidde så langt væk fra lærredet, så man skal helst ikke kunne set disse gitre.

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

AlexS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 December 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hvordan ved man hvor stort billedet bliver alt efter hvor langt man placerer projektoren fra væggen? Fx hvis man sætter den 3 meter fra væggen, bliver det så kæmpe eller lille eller hvordan ved man det :D?
Til top Vis AlexS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AlexS

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 December 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

AlexS skrev:
Hvordan ved man hvor stort billedet bliver alt efter hvor langt man placerer projektoren fra væggen? Fx hvis man sætter den 3 meter fra væggen, bliver det så kæmpe eller lille eller hvordan ved man det :D?

Brug f.eks. projectorcentrals calculator til at beregne hvor stort eller lille billedet bliver, i en given afstand og med en given zoom-faktor.

EDIT: På 3 meters afstand kan PT-AE100 lave et billede med en bredde på mellem 176 og 211 cm, jvnf. ovenstående kalkulator...

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

AlexS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 December 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Cool, der er bare ikke den der AX100 fx?

Men det har måske ikke så meget at sige hvilken man bruger?
Til top Vis AlexS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AlexS

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 December 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

AlexS skrev:
Cool, der er bare ikke den der AX100 fx?

Men det har måske ikke så meget at sige hvilken man bruger?

Jo - PT-AE100  er der - vælg "Panasonic home" som manufactor, istedet for "Panasonic" ;-)

MVH.

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Du skal vælge AX100 og ikke AE100. AE100 er en forældet model. AX100 er til gengæld en helt ny model, og det er denne der bliver snakket om i denne tråd ;).

Mit surroundanlæg

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 December 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:
Du skal vælge AX100 og ikke AE100. AE100 er en forældet model. AX100 er til gengæld en helt ny model, og det er denne der bliver snakket om i denne tråd ;).

Naturligvis... my bad

Nå - men med en afstand på 3 meter giver det mellem 109 og 218 cm...

MVH.

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen der kan besvare disse spørgsmål:
BlackWidow skrev:
Den lyder meget lovende må man sige. Har nogen erfaringer med at købe i Tyskland?

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/550668_- pt-ax100e-panasonic.html

I DK koster den 12.499 kr det billigste sted. Dog kan den fås til 1000 kr. mindre på recordere via fælleskøb. Den kommer under 10.000 i Tyskland, så der er stadig en god besparelse hvis man kan finde en stabil tysk forhandler. Hvordan er det med garanti? Er den international eller skal den sendes til Tyskland hvis den ikke virker/går i stykker?

Hvordan er det forresten med gittereffekt? Jeg kommer ikke til at sidde så langt væk fra lærredet, så man skal helst ikke kunne set disse gitre.

Mit surroundanlæg

hilfiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005
Sendt: 12 December 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej Blackwidow
Havde samme problemstilling med hensyn til køb og garanti. Forhørte mig hos panasonic
danmark omkring køb af projektoren i tyskland og hvis de skal stå for garantien skal du tegne
en ekstra europa garanti. Skrev derefter til den tyske forhandler  og bad om en pris for den ekstra garanti, men hørte aldrig fra dem. Så dukkede den gode pris på fælleskøb op og nu stå den i min stue, og får min varmeste anbefalinger.
Til top Vis hilfiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hilfiger

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

hilfiger skrev:
Hej Blackwidow
Havde samme problemstilling med hensyn til køb og garanti. Forhørte mig hos panasonic
danmark omkring køb af projektoren i tyskland og hvis de skal stå for garantien skal du tegne
en ekstra europa garanti. Skrev derefter til den tyske forhandler  og bad om en pris for den ekstra garanti, men hørte aldrig fra dem. Så dukkede den gode pris på fælleskøb op og nu stå den i min stue, og får min varmeste anbefalinger.

Hej og tak for svaret.

Det lyder lidt bøvlet desværre. Har du også købt lærredet derfra. Det ser ud som om at den har et gain på 1,1. Hvordan passer det til projektoren og evt. mit rum som er 3,5x4,5m?

Mit surroundanlæg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes