| Forfatter |
|
Søren 13 Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at der er skrevet om dette før, men tillader mig alligevel at komme med et nyt indlæg omkring støj fra pv60'eren. Jeg kan konstatere at der er forskel på de enkelte modeller angående støjen. Jeg modtog min første 42pv60 for 3 uger siden - dette TV var næsten lydløst. Man skulle helt tæt på for at kunne høre en svag susen fra blæserne. Desværre var der en defekt på TV'et, så jeg fik det byttet uden problemer.
Men det nye TV jeg har fået støjer væsentlig mere. Jeg kan høre både blæserne (der er 2 stk) samt en summen, når der er hvidt i billedet selv på 5 meters afstand. Det er irriterende, særligt fordi denne støj jo ikke var der på det første TV. Jeg overvejer at returnere det igen, men frygter jo at det en evt. bytter også vil støje. Jeg kan se at der er mange der skriver at de har lært at leve med støjen, men det er jo lidt træls eftersom jeg ved at der findes modeller "derude" der ikke støjer.
|
| Til top |
|
| |
DanniS Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva var det i vejen med det gamle?
|
| Til top |
|
| |
Søren 13 Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik pludselig en sort bjælke nedover skærmen.
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører slet ikke blæserne, men mht. støjen ved hvid oplever jeg også dette.
Specielt om aftenen når der er skruet lidt ned for lyden, hører jeg en pivetone ved hvide scener. Ikke specielt irriterende og kan overdøves af lyden, men det er til irritation alligevel - bare det problemet er der!
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et ældre samsung som har det samme problem - støj ved hvid skærm. Faktisk er det der hele tiden, men jo mere lys på skærmen jo mere støjer det. Det er mit bud at det er strømforsyningen der afgiver denne støj. Det jeg oplever er at det varierer fra dag til dag hvor meget det støjer og selvfølgeligt også hvor meget jeg bemærker det. Det irriterede mig i starten, men nu er jeg ligeglad - med untagelse af når jeg ser tv med meget lav volumen ( fx m-tv eller vh-1 om natten så skruer jeg godt ned ). i den situation kan det genere mig ret meget og jeg har sværere ved at falde i søvn til det end jeg havde med mit gamle tv.
|
| Til top |
|
| |
Basknudsen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også støj fra mit 37pv60 når der er hvid skærm, men ikke noget der generer og ikke på andre tidspunkter synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
DanniS Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit er også begyndt på at hyle lidt.
Er der ingen der har problemer med hakkende billeder. Det er ikke rigtigt i fodbold, men i film og serier synes jeg det hakker, hvis der bliver kørt hurtigt til siden i en scene, eller hvis personer kommer gående ind i billedet og der er anden bevægelse
|
| Til top |
|
| |
huzx Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har samme svage summelyd/hyletone. Det kom først efter en uges tid og ca. 50 timers brug, indtil da var det 100% lydløst.
Jeg har mailet TC (som jeg købte det hos) om problemet og skrevet på deres fora, men har endnu ikke modtaget et svar fra dem. Det irriterer mig kraftigt under stille sekvenser i film ...det kan fandme da ik' være rigtigt at vi skal leve med det?
Uden hyletonen er det verdens fedeste TV til prisen. 
|
| Til top |
|
| |