| Sendt: 14 December 2006 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke få dit link til at virke, så du må nok hellere skrive model nummeret, hvis du vil have hjælp fra lærred-eksperter, hvilket jeg bestemt ikke er Jeg har selv en PS2 og bruger den meget og PS2 kan smide et 16:9 signal ud, der dog kun kan bruges til noget hvis spillet også understøtter det, hvilket der efterhånden er flere der gør.. bl.a. Resident Evil 4 og Destroy All Humans for lige at nævne dem jeg kan huske.. Så det må ikke være det der afholder dig fra at købe 16:9 lærred, da de fleste dvd-film jo også er i widescreen..
Men hvis du køber et 4:3 lærred og så ser et 16:9 billede på det betyder det jo bare at du får sorte bjælker projekteret op på det grå lærred i toppen og i bunden af billedet.. Det vil jo så ikke være ligesom at se på et 16:9 lærred hvor de sorte bjælker fra billedet vil blive "vist" på den del af lærredet der er malet sort, og derfor giver en skarp afgrænsning af billedet.. Men det er jo ikke så vigtigt igen.. Kører selv med et rullegardin som lærred og kan fint leve med at man kan se de sorte bjælker der jo er lidt lysere end uden for det projekterede billede.. Men no big deal..
Omvendt hvis du købte et 16:9 lærred og ville se 4:3 materiale skulle du zoome ud for at billedhøjden kunne være inden for de malede sorte rammer..
Så bare køb et 4:3 lærred så kan du jo altid købe et 16:9 lærred den dag du køber en 16:9 projektor, hvis du ikke kan leve med det lærred du har til den tid.. __________________ I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
|