Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: digital billede mellem X360 og lcd tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 December 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hej, min bror har en xbox 360 som vi skal have sat til et 37" lcd tv i weekenden. Tv'et har almindelige HDMI indgange samt YPbPr (RGB som jeg kalder det) indgang.
Men hvordan er det med xboxen, min bror har ikke så meget styr på det, men det er noget med at der kun er s-video og RGB kabel, og en lille switch imellem analog og digital output?

For så vidt jeg husker kan man da ikke bare bruge et alm HDMI kabel imellem de to vel?

lige en ekstra ting, er YPbPr (RGB) digitalt?
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 December 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Den indgang du omtaler er component indgangen, og den er analog. Dette betyder dog ikke noget, da det afgørende er, at du får et high definition billede, og ikke om billedet er digitalt eller analogt. Dette er der ingen problemer med via component.

Du kan også gå ud og købe et VGA kabel, såfremt tvet giver mulighed for denne tilslutning, men hvis du allerede har købt Xbox 360 premium pakken, hvor component kablet medfølger, er der slet ingen grund til at bruge de ekstra penge.

Jeg kører selv via component på et 32tommer LCD, og det giver et knivsnarpt billede uden fejl. Jeg har ikke set set Xbox 360 via et VGA kabel, men har hørt, at billede skulle stå en lille smule skarpere (læs: ikke nødvendigvis bedre), hvor component skulle give et lidt mere blødt billede. Hvad man er til må jo være en smagssag. Jeg er fuldt ud tilfreds.

Det er korrekt, at der ikke er mulighed for at tilslutte Xbox 360 via HDMI.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 19 December 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:
(...) er der slet ingen grund til at bruge de ekstra penge.

Dét kan du altså ikke være sikker på. Alt efter præferencer kan VGA SAGTENS være bedre end component.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
tobywan skrev:
(...) er der slet ingen grund til at bruge de ekstra penge.

Dét kan du altså ikke være sikker på. Alt efter præferencer kan VGA SAGTENS være bedre end component.

Det er jo selvfølgelig et personligt valg   Jeg er i hvert fald fuldt ud tilfreds med det HD billede min Xbox 360 leverer via component.

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 19 December 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

På mit tv, fremstår 360'erens billede mere farverig via component, end ved VGA. 

HDMI-kabel er ikke på markedet, men der er rygter om at det kommer.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 December 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

okay så dvs. at hvis man sætter den lille switch på xboxen til high definition og bruger conponent kabel får man fuld udbytte af fladskærmens "digitale finesser", altså et skarpt billede?

Det er nemlig fordi vi havde xboxen sat til mit alm. 32" crt tv, hvor xboxen var sat til standard definition, og der var jeg ikke ret imponeret over billedekvaliteten (selv med gears of war, som nok er noget af det bedste grafik).
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Micker skrev:
okay så dvs. at hvis man sætter den lille switch på xboxen til high definition og bruger conponent kabel får man fuld udbytte af fladskærmens "digitale finesser", altså et skarpt billede?

Ja, så får du et high definition 720p billede.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes