| Sendt: 19 December 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa..
Jeg har kigget lidt rundt efter noget der kan vise HD billeder da min kammerats nye Pioneer har overrasket mig meget positivt. Desværre står der ikke 20.000 til et TV (og det har jeg simpelthen ikke lyst til at bruge).
Spørgsmålet er, om en projektor kan bruges. Jeg har i forvejen et ganske okay 32" CRT TV til alm tv-kiggeri.
Derfor overvejer jeg en projektor, men spørgsmålet er om det ikke er lige småt nok.
Jeg har fra mit tv til min sofa ca 2,2 - 2,4 meter, hvilket vil blive samme se-afstand med en projektor. Derfor nok max 65"?
Værelset er fra væg til væg 3,2 meter (dog en del længere på den anden led, men det kan ikke lade sig gøre) og projektorlærredet vil jeg hænge så det går ned lige foran mit tv, derfor den lidt korte se-afstand.
Er det for småt? Jeg synes bare ikke umiddelbart at plasma/lcd imponerer mig til alm. tv, når man tænker på hvad prisen er for det.
Jeg har anlæg osv osv, så det behøver I ikke at tænke på, mere spørgsmålet om det er lidt for småt. Flytter dog nok til sommer, og får derfor noget større hvor det forhåbentlig er lidt bedre.
Btw. Lens-shift, betyder det at man kan sætte projektoren oppe ved loftet, og generere et billede der er tæt på gulvet? (hvis i forstår)
På forhånd tak.
/Alex
|