Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic vs Pioneer vs Phillips (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 December 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Lige en hurtig mening fra jer af.. nu begynder januar udsalget jo så nu kan man jo ikke trække den mere..

Skærmen skal bruges primært til Film/xbox360/PC

Valget er mellem

Panasonic THPV600

Pioneer PDP 507XD

Phillips 42PF9831D/10  http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/TV_GR_ DK_CONSUMER/FLAT_TV_CA_DK_CONSUMER/product/42PF9831D_10_DK_C ONSUMER/catalog.jsp?language=da&country=DK&catalogTy pe=CONSUMER&proxybuster=EUA3ZJM204BZHJ0RMRESHQNHKFSEKI5P

Jeg er meget nærvøs for fastbrænding af billede.. mit nuværene bagprojector viser tv3 logoet på alle kanalerne og det skulle helst ikke ske igen..

phillips tv'et har jo ambilight og har set det opstillet og syntes faktisk det så meget fedt ud.. men spørgsmålet er om det er noget man bliver trær at i længden.. så ville gerne hører lidt feedback fra nogen der har et philips ambilight..

Takker

Til top Vis nitrotg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nitrotg

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 December 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Helt klart phillips hvis du spørger mig. Jeg ved godt det ikke giver meget genklang herinde, men jeg synes deres "skal du have en flad" skærme er rigtig behagelige.  Ang ambilight, så ville jeg ikke være bange for at blive træt af det. Med mindre de har fået den tossede idé at lave det i grønt som på billedet i linket. Men er det alm. lys så syns jeg kun det er en fordel. Det er med til at øjenene ikke bliver så trætte efter længere tids kigning.
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 December 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Ang ambilight, så ville jeg ikke være bange for at blive træt af det. Med mindre de har fået den tossede idé at lave det i grønt som på billedet i linket. Men er det alm. lys så syns jeg kun det er en fordel. Det er med til at øjenene ikke bliver så trætte efter længere tids kigning.

Lyset ændrer sig så det følger billedets farver og intensitet. . Hvor godt det er aner jeg ikke, men det er da en sjov detalje.
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Optimisten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 December 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have plasma, tror jeg de fleste lever konstant med tanken/frygten for indbrænding. På de nyere modeller af plasmaskærme, har jeg ikke hørt om indbrænding, selv i butikkerne hvor skærmene ofte står på samme kanal oplever de det ikke - ikke noget jeg har hørt om.

Min personlige erfaring, er at lcd stadig ikke kan følge med plasma, men synes du skal ned og se tv'erne selv.

Pioneer PDP 507XD ser uden tvivl rigtig lækkert ud.

Ambilight? baahh..

Min version

Til top Vis Optimisten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Optimisten

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
rattanhuset skrev:
Ang ambilight, så ville jeg ikke være bange for at blive træt af det. Med mindre de har fået den tossede idé at lave det i grønt som på billedet i linket. Men er det alm. lys så syns jeg kun det er en fordel. Det er med til at øjenene ikke bliver så trætte efter længere tids kigning.

Lyset ændrer sig så det følger billedets farver og intensitet. . Hvor godt det er aner jeg ikke, men det er da en sjov detalje.

Ok det eneste som jeg har set der "ligner" så, var en konstant alm lys, det har nok været i starten af da man fandt på at lave det, men det synes jeg virkede rigtig tiltalende. Har aldrig set det der med at lyset skiftede farve alt efter billedet, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 December 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Et link fra Philips website:

http://www.philips.dk/themes/themesarchive/Section-13657/pv_ article-17481.html.

Gad vide hvad farve den viser når Pia Kjærsgaard kommer på  ?
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 December 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg selv philips 9830'eren, og jeg har hverken købt det pga. ambilight, og det er nu heller ikke noget jeg vil lægge specielt meget vægt på, hvis jeg skulle anbefale det... Ikke at det er dårligt på nogen måder, det er jo en genial og smart feature, men det er normalt noget jeg har slukket for, men til en god film giver det lige prikken over I'et. Men det gør heller ikke en dårlig film god...

Med hensyn til dine valg, så vil jeg nu anbefale Philips LCD, for selvom det måtte have en smule bagskær fra backlighten, og derfor ikke kan lave perfekt sort, så er det i mine øjne en pettitesse, og man vender sig lynhurtigt til det! Og hvis man skruer lidt på indstillingerne, evt. får lavet en kalibrering af farverne osv. så kommer det faktisk ned på et meget hæderligt niveau! 
Hvis man sammenligner det med gammeldags CRT, hvor belægningen på billedrøret ofte var mere grå end sort, og plasma som rent faktisk også er gråt, når man løfter den mørke filter plade af fronten, så ser jeg ikke dette som noget specielt negativt.
Jeg er meget gladere for det rolige og flimmerfri LCD billede, og den tildels mere robuste teknologi, end jeg ville være blevet for et tilsvarene plasma.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Et link fra Philips website:

http://www.philips.dk/themes/themesarchive/Section-13657/pv_ article-17481.html.

Skærmen slukker.... af sig selv!

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 December 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

100% Pioneer 507XD

Nicolai

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 27 December 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Check Pioneeren ud, (sandsynligvis markedets bedste billedee) - sammenlign m Philips´en . . . og vurder så, om Pio´ens bedre billede overskygges af indbrændigsfaren .  
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 27 December 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Klam bæ-brun á la grisefarvet. Lyset skal jo passe til "motivet" på skærmen

mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Valget kommer til at blive Philips men 42PF9731D/10 modellen istedet.. da jeg har fundet ud af at rammen om den model jeg skrev først på ikke kan tages af..

Pioneers model tiltaler mig også men tør simple hen ikke løbe den risiko med burn in da jeg er fan af de 2 timer simpsons de sender hver dag og min kone er fan af hortan sagaen

Ikke flere fastbrændte tv3 logoer hehe..

Men tak for jeres feedback

DanniS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2006
Sendt: 28 December 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg selv panasonic pv60 og det står tændt mange timer i weekenden og der har ikke været noget som helst. tv3 sender jo også reklamer så logo ikke står der hele tiden. Bare kør med lidt lave indstillinger i starten. 
Til top Vis DanniS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanniS

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 28 December 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Er det ikke et lidt mærkeligt argument at frasortere fx Pioneers plasma-skærme, blot fordi de gamle modeller i enkelte tilfælde havde problemer med burn-in?

Synes da det er langt værre med kvaliteten/holdbarheden på Philips apparater, måske lige bortset fra billedet (som dog stadig bliver overgået af pana og pioneer). Jeg haft bl.a. selv haft 3 Philips crt tv (3 forskellige modeller) med fejl på og mine forældre har et philips lcd i sommerhuset, der er så ringe på alle parametre at jeg er målløs, hver gang jeg ser det.

Nå men dette er jo selvf. min helt personlige erfaring og andre kan således sagtens have oplevet det modsatte!, jeg har bare aldrig hørt om andre mærker der har lige så mange problemer med kvalitet/holdbarhed som Philips - med pioneer/panasonic/sony er det imo stik modsat!

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

KRIKSTAR skrev:

Er det ikke et lidt mærkeligt argument at frasortere fx Pioneers plasma-skærme, blot fordi de gamle modeller i enkelte tilfælde havde problemer med burn-in?

Synes da det er langt værre med kvaliteten/holdbarheden på Philips apparater, måske lige bortset fra billedet (som dog stadig bliver overgået af pana og pioneer). Jeg haft bl.a. selv haft 3 Philips crt tv (3 forskellige modeller) med fejl på og mine forældre har et philips lcd i sommerhuset, der er så ringe på alle parametre at jeg er målløs, hver gang jeg ser det.

Nå men dette er jo selvf. min helt personlige erfaring og andre kan således sagtens have oplevet det modsatte!, jeg har bare aldrig hørt om andre mærker der har lige så mange problemer med kvalitet/holdbarhed som Philips - med pioneer/panasonic/sony er det imo stik modsat!

Så du har ingen problemer overhovedet med burnin.. er der noget man kan gøre ved burnin idag?

Panasonics plasma er 9 generation.. og pioneers er 7.. er det noget man skal tænkte på eller?

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 30 December 2006 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Har desværre kun fornøjelsen af at se på mine forældres 5 generation og min onkel 6 generation Pioneer. De bliver godt nok ikke brugt til computer eller spil, men der har ikke været nogle problemer med burnin ved visning af TV og DVD. Andre har dog haft lidt problemer med dette på disse tidligere modeller, men det har jeg endnu til gode at høre om dette fænomen på de nye 7'ende generations paneler Er der andre der har erfaringer med det modsatte vil jeg meget gerne høre om det!

Om det er pana's 9 generation og pio's 7'ende siger intet om hvor godt TV'et er. Vel egentligt lige så lidt, som at 1 generation af Porsche Cayenne skulle være en dårligere bil end 12 generation af Fiat Panda 4WD...

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 December 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har Pioneer 507XD  og har haft det siden efterårsferien.

Tv'et er tændt mellem 4-8 timer hver dag.  ofte på samme kanal i flere timer  og jeg har ikke set skyggen af burn in  fra logo'er eller ligende

Så jeg tror at det er fortid for Pioneer.

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Moooi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2006
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Kan kun tilslutte mig hans123

Jeg har dog kun 427XD modellen, men ville ønske jeg havde 507XD

Til top Vis Moooi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moooi

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

mit første Plasma Tv var et Th-37PA30 fra PANASONIC og da jeg først fandt ud af der var noget der hed burn-in bagefter jeg havde købt den, var jeg klar til at levere det tilbage....

men jeg havde det i næsten 1 år hvor det kørte 6-8 timer dagligt med dvd og Viasat og Playstation 2... dengang havde jeg ikke det mindste problem med burn-in...

så fik jeg sony LCD 40" V serie A10 og havde det i 14 mdr (SOLGTE DET IGÅR) jeg vil sige at jeg var meget glad for det TV men skulle overbevise mig selv om at når jeg så VIASAT og CANAL DIGITAL så var det signalet der var ringe og ikke LCD'en der var dårlig til at vise det.....

Nu har jeg så fået PLASMA igen..... PANASONIC TH-42PV60EH og der overgår LCD på alle punkter... det er virkelig flot også end sonys nye LCD modeller til lidt over 20.000 kr som jeg også kikkede på med samme billede matriale

Panasonicen klarer bare det hele så meget bedre end f.eks. LCD til 20.000 kr at jeg troede det var løgn og så til kun 10.995 kr, vi er nogle stykker der simpelthen ikke kan fatte det og jeg har et par kammerater som havde bestilt SAMSUNG LCD 40" til ca. 27.000 kr hver, de afbestilte dem begge og købte PANA 42PV60EH

YEEEAH go PLASMA

en ting til JEG VAR LCD FAN BOY INDTIL I FORGÅRS

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes