Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Discountvalg: Lumatron vs. Prosonic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fryd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Mit valg står mellem disse to modeller:

1.  Lumatron: 32” HD READY med HDMI

Med Nicam /A2stereo.   PLL tuner.    Opløsning 1366 x 768,    Lysstyrke på 600 cd/m2,   Response tide 8ms. (gtg),  Contrast Ration Dynamic 1200:1,   Synsvinkel 178/178,  

Højtaler 2 x 10 watt RMS ,    Digital støjreduktion og Digital Comb filter.

Pris : 4700 kr.

2. Prosonic        32” LCD HD READY

Opløsning: 1366 x 768,   Kontrast 800:1,   Lys: 550 cd/m2,    synsvinkel 170/170,   OSD,                  2 TUNERE, 

Pris: 5000 kr.

Jeg ved ikke helt hvilke ting, som er vigtige. Er der nogen, som kan hjælpe - vær sød at skriv din argumentation for valget, på forhånd tak

Til top Vis Fryd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fryd

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Det er vigtigt at du selv går ud og ser kvaliteten af begge TV - Jeg er dog overbevist om at du skal spare en smule mere sammen, og gå efter noget Sony, Sharp eller måske Samsung som ikke er voldsomt meget dyrere.

Man kan ikke drage nogen konklusioner ud fra de specs. du har skrevet. Min mening, efter at have set de billige modeller i diverse varehuse, er at det vil være spild af penge at købe et. Kvaliteten halter simpelthen bagefter.

Det kommer self. også an på hvor krakilsk du er i forhold til billedkvalitet, men jeg er sikker på at du ikke får nogen herinde til at anbefale dig et af de to du skriver om.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

Du kan få et Fujitsu-Siemens Myrica V32-1 til 5600,- her:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=140913

Det har fået udemærket kritik herinde og så vidt jeg husker understøtter det 1:1 pixelmapping via VGA.

Ellers har LG også nogle TV omkring 6000,- og til samme pris kan du få nogle af Toshibas roste modeller hvis du vil købe i Tyskland.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig ville jeg vente lidt og yage en Panasonic plasma istedet....den koster kun 2k mere og er 

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

Specs kan ikke bruges til ret meget.
Det eneste rigtige er at gå ud og bruge øjene. Kig og se hvilket der har det flotteste billede.

Men syntes også du skal følge de andres råd og kigge på nogle andre mærker. Samsung laver nogle både gode og flotte LCD skærme som ikke ligger så langt over prismæssigt.

Ellers kan du jo kigge lidt i tilbudsaviserne, de plejer tit at have et udmærket Philips LCD til omkring 5 til 6000 kr.

Held og lykke med det

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke været imponeret af discount LCD.

En parameter i valget kunne måske være, at Bilka svjh. har garanti mod pixelfejl på Prosonic....

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Du skal stille dig selv spørgsmålet: Hvad er vigtigt når jeg skal vælge det bedste TV??
Det burde være ret indelysende, at en MEGET vigtig ting er billedkvaliteten! Og nej... den kan man ikke beskrive med tekniske data! Prævis som mn IKKE kan beskrive med tekniske data, om en bil er behagelig at køre i.
Desværre er der mange der tror, at jo større det ene og det andet, desto bedre er billedet, og derfor fokuserer mange producenter meget på at opnå gode data, fremfor god biledkvalitet. Det er lettere at imponere folk med Bilka-bladet, hvis der står en hel række fine data. Det falder folk for...
Mit bedste råd: ag ud og kig på dem under realistiske forhold. Vær meget kritisk, og forlang at se almindelige tv-udsendelser fremfor DVD. Alle fladskærme kan vise DVD i flot kvalitet, så det er knap så interesant. Se noget tv-udsendelse... Her afsløres dårlige tunere, scalere osv!! Ofte kan man få fornemmelse af søsyge, hvis man ser tv-udsendelser på dårlige fladskærme.
Hvis sælger insisterer på at demonstrere med DVD eller andet digitalt medie, i stedet for tv-udsendelse, bør du finde et andet sted. Så ved han sikkert godt, at resulatet er for ringe til at han vil vise det. Og kommer han med undskyldniner om, at deres modtageforhold eller lign er dårlige, bør du finde en anden forhandler. Hvis ikke han formår at få en antenne sat op, er han næppe 100 meter mester i at guide omkring fladskærme heller!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes