Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pære til projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pøls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har en PJ510 hvor pæren er død  og jeg synes det er pænt svært at finde en til den model for rimelige penge er der andre steder man kan få en 120 w pære for så er det vel muligt selv at flikke noget sammen der duer igen eller er der andre forslag

Jeg prøvede at pille pæren ud og låse aktivering knappen der fortæller om der er pære i, maskinen kører videre så tog jeg en 10 w halogen og knaldede i  der hvor hvor den gamle sad men der kommer ikke noget billede frem , men der er lys igennem , derfor kunne det være der bare skulle en skarpere pære til og så bare sætte en ekstern blæser på   --  skal der være en form for  signal kabel til før man kan se om der er noget
ved den ide jeg pusler med  eller skal jeg bare smide den projektor ud

Mvh Lars
Til top Vis Pøls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pøls

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Du har prøvet at sætte en halogenpære i en projektor som bruger en lysbuelampe, og det vil aldrig komme til at virke. Derimod er der stor fare for at ødelægge projektoren ved at gøre den slags.

En ny pære koster fra 200 Euro i Tyskland, og det er i den lave ende når vi snakker projektorpærer. Det er selvfølgeligt mange penge at smide efter den projektor, så hvis det var mig, ville jeg smide projektoren ud og se mig om efter noget nyt.

Hvis den skal være billig, kunne budgetkongen Optoma HD-70 være en mulighed. Den er HD-Ready og koster under Kr. 8000,- i Danmark. I Tyskland er den endnu billigere. Det vil virkelig være en opgradering der kan mærkes.

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Endnu værre er, at du risikerer at sætte ild til hus/lejlighed, som forsikringen ikke vil dække, da du har modificeret et typegodkendt apperat.
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

Pøls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Takker for svar  så vil jeg skrælle den og tage det mekaniske fra og linsen ligeså

mvh Lars

Til top Vis Pøls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pøls

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes