Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 20:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg af projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomasmartin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg går med tanker om at investere i en projektor.

Der er 3 der har min interesse

1. Sanyo plv z-4

2. Sanyo plv z-5

3. Panasonic PT ax100

Hvad skal jeg vælge? Er Sanyo 5 så meget bedre end Z-4? Z-4 er jo noget billigere

Sanyo 22db og Pana 26/30 db. Betyder dette at pana larmer som en i h......?

NB: Otto(Tape-Con) jeg er meget imponeret over din brede viden, jeg ville meget gerne have dit besyv i denne lille sag.

Jeg må sige at jeg er rimelig tændt på Panasonic'en, men omvendt er det jo penge at spare på f.eks Z-4'eren.

/Thomas

Til top Vis Thomasmartin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasmartin

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

I projectorcentrals anmeldelse af Z5 (HER) er der et par sammenligninger mod Z4'eren.

Og har læst mig til at forskellen på Z5 og AX100 er at Sanyo'en har bedst billede hvis du kan mørklægge dit lokale, mens Pana'en leverer et bedre billede hvis du ikke kan mørklægge det helt pga den er mere lysstærk. Du kan læse Projectorcentral's shoot-out mellem dem HER..

Thomasmartin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret

Jeg har læst anmeldelserne på projectorcentral siden, op til flere gange faktisk. Man er jo helhjertet når man skal lave nye indkøb :-)

Men i og med jeg aldrig har haft en projektor før, vil jeg bare gerne vide om det er pengene værd at give det ekstra for de 2 nye modeller frem for z-4'eren

Og hvad med støjen? Er 22db meget mindre end 26? Er det reelt 4 db mindre eller er der en eller anden fordoblingsfaktor for hver db, hvis i forstår hvad jeg mener.

/Thomas

Til top Vis Thomasmartin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasmartin

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Både Z4 og Z5 har efter hvad jeg har luret begge 22dB i eco-mode.. Og mener at 3dB er lig en fordobling i lydstyrke.. Det er det ihvertfald i dæmpningsfiltre..

Nogle af forbedringerne ved Z5 er: Bedre lysstyrke fordelt over hele billedet, bedre kontrast, bedre farvegengivelse, 2 HDMI porte, så du kan have to forskellige enheder tilsluttet samtidig, f.eks. dvdafspiller, HTPC eller PS3..

Om det er et par tusind mere værd er jo op til dig selv, det var det ikke for mig, for min Z4 var mit første projektorkøb, og vidste derfor at næsten uanset hvad jeg købte, ville jeg sidde i sofaen og sige WHAAAU mens jeg så den første film (som selvfølgelig var den første Matrix ) Og grunden til jeg valgte Sanyo frem for Panasonic var mest pga. den automatiske låge der glider for linsen når den slukkes.. det er sgu cool at se  og rart at man ikke skal huske at sætte linse-cover på selv, og derved komme til at skubbe lidt til projektoren..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes