Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 00:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: CES 2007 - Philips LCD TV modeller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Borum.NET
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hvis det skulle være gået jeres næse forbi, så afholdes der CES 2007 i Las Vegas. De fleste producenter af fladskærme er repræsenteret på messen, men den jeg havde tænkt mig at diskutere i tråden her var Philips - og deres nye 2007 modeller.

Jeg er selv en glad ejer af et 37PF9830 men vidste (formentligt ligesom alle jer andre), at der naturligvis ville komme nye modeller på markedet i de efterfølgende sæsoner - og måske kan vi være så heldige, at de begrænsninger som mange har debatteret er blevet løst.

Her tænker jeg fx. på manglende 1:1 pixelmapping af 1920x1080 signaler og Pixel Plus 2HD/3HD arbejdede i 1366x768 (hvilket jo er ærgerligt når der kunne modtages 1080i signaler). Betragtningsvinkler er også noget jeg gerne så forbedret (selv om de fleste sjældent ser film i 178 graders betragtningsvinkel, så er det fedt at farverne er ægte fra en 45 graders vinkel).

Den nye generation af Pixel Plus hedder (så vidt jeg kan se) Pixel Perfect HD og eftersom panelerne er specificeret som værende 1080p (og ud fra der kan læses i pressematerialet), kan PP HD arbejde på alle formater. Det ville virkelig være fedt, hvis man endelig kunne bruge Digital Natural Motion teknologien på HD signaler.

Desværre ser det ud til at Philips stadigvæk refererer til Pixel Plus 3 HD samtidig med Pixel Perfect HD. Det kan være, at dette betyder deres entry model bruger PP 3 HD mens de efterfølgende modeller bruger Pixel Perfect HD (jeg krydser fingre, for PP 3 HD som det kendes fra 2006 modellerne har en del begrænsninger).

Der er lagt op til 6 nye modeller fra Philips, men det er vist kun dem med 1080p der rigtigt er interessante for folk her i disse fora. Desværre ser det ud til, at det kun er en enkelt model (42PFL9832D) der har Ambilight Full Surround - det er lidt ærgerligt, da denne model med den hvide bagplade gør fladskærmen væsentligt større (og væsentligt mere klodset efter min mening).

Heldigvis har Philips taget LED teknologien til sig - det betyder bedre farver fra Ambilight.

Jeg tror sådan et 47PFL9732D ligger lige i sweetspot for de fleste - jeg er ret spændt på at se, hvordan fladskærmene klarer skærerne, for konkurrencen på teknologi er efterhånden ved at være ret hård. De seneste HD BRAVIA modeller fra SONY leverer et virkelig godt billede og efterhånden som HD materiale bliver gjort mere tilgængeligt for os danskere, er det vigtigt at skærmene kan andet end håndtere SD signaler (hvilket jo traditionelt set har været en af Philips' store fordele).

Model

Display Type

Ambilight

2 Channel

Ambilight

Full Surround

120 Hertz

ClearLCD

Pefect Pixel HD

1080p

MSRP

Availability

32PFL7332D

32” LCD

X

$1,199

March

42PFL7432D

42” LCD

X

X

X

$1,999

April

42PFL9832D

42” LCD

X

X

X

X

X

$2,999

June

47PFL7432D

47” LCD

X

X

X

$2,499

April

47PFL9732D

47” LCD

X

X

X

X

X

$2,799

June

52PFL7432D

52” LCD

X

X

X

X

X

$3,599

September

Link til CES presseside:
http://www.ces.philips.com/index.cfm

Link til Word dokument vedr. PP HD, LED Ambilight osv.:
http://www.ces.philips.com/press-releases/Ambilight Family.doc

Link til HTML version af ovenstående Word dokument (for dem der ikke har Word installeret):
http://www.press.ce.philips.com/apps/c_dir/e3379701.nsf/alle /169BF0769F2B8620C125725A004F5F39?opendocument

Der må unægteligt være andre, der følger med i udviklingen af Pixel Plus osv., så jeg foreslår vi bare kommer igang - jo før jo bedre. Er der ikke nogen af jer der har gravet / kan grave noget mere materiale frem på fx. Pixel Perfect HD?

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Så på Berlin messen en Philips Ambilight prototype med 4 lys som i 42PF9831 bare med flere skiftende farver på hvert af de 4 lyspaneler.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Borum.NET
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej Bøje

Kan du ikke fikse URL'en til billedet?

Jeg har set noget lignende det du beskriver med Ambilight zoner her:
http://www.pcworld.dk/modules/davinci/getfile.php?id=8148

Bare underligt de ikke gør mere ud af at beskrive teknologien i CES 2007 pressematerialet. Det kan være prototypen var værd at arbejde videre med? Det kan velsagtens også blive for meget med skiftende farver omkring billedet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes