Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 04:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: pære volt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jojoss
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

hej

jeg har en Sony vpl-CS4

pæren er sprunget

men har fundet ud af det er philips der laver UHP pærene til sony projektor

og en af mine venner arbejder for philips i udlandet

og han ville gerne skaffe mig en pære BILLIGT

men han vil gerne vide hvor mange volt pæren skal have, og det ved jeg ikke

er der nogen der kan hjælpemig med det? det står ikke på pæren

Til top Vis jojoss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jojoss Besøg jojoss's Websted
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke måle spændingen i fatningen ?

__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

UHP lamper til projektorer har både en startspænding og en driftsspænding. Her er en artikel om emnet :

http://www.ercservice.com/lamps/philips/PhilipsUHPLamps.html

Hvis lampen anvendes med forkert spænding vil den enten ikke virke eller også holder den ikke længe.

Selvfølgelig kan man måle spændingen under brug men pas på .... I det nævnte eksempel er startspændingen 65.000 volt !

Hvis du kan finde en lampe med samme mål og effekt som den originale er der selvfølgelig en chance for at den virker med den samme spænding.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
Madman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hvad med at tage nogle billeder af pæren og sende dem til ham.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman
 
Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Står der ikke et eller andet på pæren, hvad ved jeg, et eller andet som han måske kan bruge?
Til top Vis Hejsa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejsa
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes