| Forfatter |
|
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa  Efter indkøbet af min pt-ax100, er jeg nu igang med at forbedre kilden hertil. Jeg har en Marantz dv4200, men den bedste forbindelse mellem denne og projektoren der kan opnås, er s-vhs...  Jeg har pt. en Denon 1930-stående, og leger med både component og hdmi, for at se hvad jeg bedst kan lide heraf. Har lige set "Shattered Glass" (med vores allesammens Wannabe-Darth-Vader) med component forbindelse....aaaaaahhhhh det så fandme fedt ud!!!!  Skal de næste par dage også prøve med hdmi, og rode med indstillingsmuligheder for Denon'en. Satser på at prøve en Marantz-model fra Tapeconnection snarest muligt til sammenligning...
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 04:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har din DV4200 ikke også component, hvorfor ikke bruge dette?
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
| Har din DV4200 ikke også component, hvorfor ikke bruge dette? |
|
|
nope det har den ikke...
|
| Til top |
|
| |
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
I denne sammenhæng burde HDMI'en give dig langt bedre billeder end component.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
| I denne sammenhæng burde HDMI'en give dig langt bedre billeder end component. |
|
|
Det er der mange mange delte meninger om...  - Jeg tester med denons 1930 for component-tilslutningen - Jeg tester med Vincent sdv-2 for vga-tilslutningen - Og så vil jeg gerne prøve en anden afspiller for hdmi-tilslutningen end 1930'eren, da denne after sigende ikke skulle levere et af de bedre billeder igennem hdmi...npogen forslag? På denne måde, får jeg ihvertfald testet med mine egne øjne, hvad der er bedst i mit setup!
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Oppo 971 via dvi,. Søg evt. lidt på den herinde og se evt også min profil.
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
| Hvad med en Oppo 971 via dvi,. Søg evt. lidt på den herinde og se evt også min profil. |
|
|
Både denon'en og vincent'en kostede mig ca. 2500 dask, så det skal være i det prisleje...hvad står oppo'en i?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
- Og så vil jeg gerne prøve en anden afspiller for hdmi-tilslutningen end 1930'eren, da denne after sigende ikke skulle levere et af de bedre billeder igennem hdmi...npogen forslag?
|
|
|
Hvem siger det? Du tænker ikke på de negative røster vedrørende Denon DVD1730?
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
prse skrev:
- Og så vil jeg gerne prøve en anden afspiller for hdmi-tilslutningen end 1930'eren, da denne after sigende ikke skulle levere et af de bedre billeder igennem hdmi...npogen forslag?
|
|
|
Hvem siger det? Du tænker ikke på de negative røster vedrørende Denon DVD1730?
|
|
|
Alle dem jeg har talt med de sidste par dage...men det skal selvfølgeligt testes ved selvsyn...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Alle dem jeg har talt med de sidste par dage...
|
|
|
Aha . Vil dog blive overrasket hvis 1930 ikke hører til blandt de bedre ved HDMI (i prisklassen naturligvis). __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
prse skrev:
Alle dem jeg har talt med de sidste par dage...
|
|
|
Aha . Vil dog blive overrasket hvis 1930 ikke hører til blandt de bedre ved HDMI (i prisklassen naturligvis). |
|
|
hehe..jeg er sådan set ligeglad hvad der viser sig at være bedst...jeg tager det bare...
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
hehe..jeg er sådan set ligeglad hvad der viser sig at være bedst...jeg tager det bare...
|
|
|
Sådan skal holdningen være . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker!...ikke for at fornærme dig...men den er altså ikke så flot som de andre afspillere jeg kigger på...  ...den gider jeg ikke at have stående ovenpå mine flotte ølkasser...  ...hifi må godt være flot...især når det hele skal være på 13 m2...
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe det er sq helt fair. Den ligner en bambus-dvd men det er lækkert indmad der er i den:-)
Men forstår godt din prioritering. den passer heller ikke helt ind i mit system __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, det blev......ta da daaaaa!! : Denon 1930 med HDMI...som gav det bedste billede. Prøvede Både Vincent's component og VGA og Denons component og hdmi. Men men men...det betyder ikke at jeg er færdig...nu ved jeg bare at det skal være en afspiller med hdmi. Kunne godt tænke mig at prøve en Marantz i samme prisklasse med HDMI, og måske en HD-DVD afspiller..  .... jagten fortsætter...
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis Marantz' nye budget model 4001'eren giver samme gode resultat som Denon 1930'eren ved film, så snupper jeg den istedet...så er der også penge tilovers til at jeg kan spare sammen til en dedikeret cd-spille-dåse...som selvfølgelig skulle være en Marantz!
|
| Til top |
|
| |