| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahimnax! skrev:
Er reklamationsret og garnenti ikke det samme? |
|
|
Næh.
Garanti betyder populært, at der ikke stilles spørgsmåsltegn ved en reklamation fra kunden. Ved reklamationsret er det i princippet kunden, som skal bevise at fejlen var der på købstidspunktet.
i praksis er der en 6 måneders formodningsregel, inden for hvilken det anses at fejl HAR været til stede fra starten. I resten af reklamationsperioden er det argumentation fra køber, der afgør om butikken udbedrer fejlen, ombytter, eller afviser. __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|