Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 00:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TH-37PX60EH (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
petite_machine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor den situation at jeg er ved at springe med på fladskærmstv's-bølgen.

Mine krav er faktisk ikke særlig voldsomme:

    • 32- 37"
    • Helst 2xHDMI
    • Helst indbygget DVB-T
    • Ikke meget over de 10K

Om det skal være plasma eller LCD er jeg ikke 100% afklaret med (nok da jeg stadig ikke har fattet 100% hvad fordelene er ved de to typer).

Tv'er skal bruges til at se tv på  og dvd'er. Nok også bdv/hd-dvd til den tid. Altså det skal ikke fungere som en kæmpe computerskærm.

 

Jeg har længe fulgt med herinde, og søgt og læst mig blind på nettet, men det sys jeg kun jeg bliver mere og mere forvirrede af. Jeg har dog fået det billede (herinde i hvert fald), at folk er glade for panasonic's PV60'er. Så den har jeg faktisk haft lidt i kiggerten. Ellers jeg har mest været over i noget samsung LE32R72B og Sony 32V2500.

Jeg har så forstået at alle de gode ting ved PV60 + en dvb-t tuner faktisk findes i PX60'eren, hvilket jo er ganske genialt.

 

Men så er det jo jeg søger lidt personlig erfaring, råd osv. for lige at give mig det sidste skub, og overbevise mig om at det faktisk skal være TH-37PX60EH jeg skal gå efter. Hvad står EH forresten for?



__________________
essential.dk
Til top Vis petite_machine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af petite_machine Besøg petite_machine's Websted
 
petite_machine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Et andet spørgsmål er.

Når det nu har dvb-t tuner, har det så også en analog tuner? Og hvad så hvis jeg på et tidspunkt flytter til et sted hvor der f.eks. er kabel-tv. Kan man så bare bruge den digitale tuner, som så kun vil fungere som en analog tuner, eller hvordan vil det hænge sammen?



__________________
essential.dk
Til top Vis petite_machine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af petite_machine Besøg petite_machine's Websted
 
petite_machine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Ingen der kender denne model?

__________________
essential.dk
Til top Vis petite_machine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af petite_machine Besøg petite_machine's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hvis det ikke skal bruges som kæmpe computerskærm er TH37PX60EH et rigtig godt valg. Bedre end alle LCD TV, især i samme prisklasse, og (desværre) det eneste plasma TV umiddelbart tilgængeligt der ikke er 42" eller større.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

petite_machine skrev:

Jeg har så forstået at alle de gode ting ved PV60 + en dvb-t tuner faktisk findes i PX60'eren, hvilket jo er ganske genialt.

Ja, PX er det samme som PV, bare med digital tuner.

petite_machine skrev:

Men så er det jo jeg søger lidt personlig erfaring, råd osv. for lige at give mig det sidste skub, og overbevise mig om at det faktisk skal være TH-37PX60EH jeg skal gå efter. Hvad står EH forresten for?



E = Europa og H = den såkaldte H-fod følger med.

Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
petite_machine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Okay, det lyder jo super. Er det noget med, at det ikke må transporteres liggende? Sys jeg, jeg har læst et sted om plasmaskærme.

Og hvad med burn-in. Er det noget man skal være særlig opmærksom på i starten? Skal tv'et "køres til" eller hvordan skal man sige det? Såen skiftes i mellem kanaler/dvd eller er risikoen lige stor i hele tv'ets levetid?



__________________
essential.dk
Til top Vis petite_machine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af petite_machine Besøg petite_machine's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Det skal transporteres opretstående og det må ikke stå med front eller bagside mod kørselsretningen.

TV'et er mere følsomt i de første 100-200 timer, så der skal der lige skrues ned for kontrast og lys. Lidt under 40% burde kunne gøre det, hvilket også uden problemer tillader nogle rigtig fine billeder. Når TV'et er kørt ind kan man godt indstille noget mere optimalt (enten professionel kalibrering eller en DVD, som f.eks. den fra Monster/ISF), men man bør selvfølgelig stadig ikke udsætte den unødvendigt for stastiske billeder i adskillige timer i træk.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Acaruz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Februar 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Når TV'et er kørt ind kan man godt indstille noget mere optimalt (enten professionel kalibrering eller en DVD, som f.eks. den fra Monster/ISF

Har læst om sådan en DVD - hvor får man den henne???

Til top Vis Acaruz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acaruz
 
DaFosia
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 06:33 | IP-adresse registreret  

petite_machine skrev:
Er det noget med, at det ikke må transporteres liggende? Sys jeg, jeg har læst et sted om plasmaskærme.


Det er kun hvis det skal transporteres med en fragtmand, det skal stå op, da risikoen får at glaspladen i tv'et, får et stød er rimelig stor.

Jeg hentede mit 42PX60 i Flensborg og det lå bag i bilen med glaspladen op. Ingen problemer der.

At et plasma IKKE må ligge ned under transport, er endnu en af de mærkelige ting, der bare hænger fast i folks hoveder. (ligesom burn-in)
Til top Vis DaFosia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DaFosia
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Acaruz skrev:

Har læst om sådan en DVD - hvor får man den henne???



Jeg købte den omtalte i Tape Connection i Århus. Ellers har jeg kun set den på nettet i USA. Digital Video Essentials er mere udbredt, men den er temmelig svær at bruge.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte en overgang at Plasma ikke må ligge ned pga at gassen kan flyde ud af TV'et

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
petite_machine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Det skal transporteres opretstående og det må ikke stå med front eller bagside mod kørselsretningen.

Uh, det vil jo sige det skal stå sidelæns. Det bliver sku nok et mindre problem i min corolla

Hvad med mit andet spørgsmål mht. tuner delen?

petite_machine skrev:

Et andet spørgsmål er.

Når det nu har dvb-t tuner, har det så også en analog tuner? Og hvad så hvis jeg på et tidspunkt flytter til et sted hvor der f.eks. er kabel-tv. Kan man så bare bruge den digitale tuner, som så kun vil fungere som en analog tuner, eller hvordan vil det hænge sammen?

Og til sidst. Ingen der har personlige erfaring med dette tv, som de vil dele lidt ud af?



__________________
essential.dk
Til top Vis petite_machine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af petite_machine Besøg petite_machine's Websted
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Ja, PX har både analog og digital tuner, så man kan også fint bruge det sammen med kabel-tv.

Jeg har det ikke selv, men hvis du søger på PV60 på dette forum og på recordere.dk finder du hurtigt læsestof til et par uger. Det kan godt være de fleste skriver på 42PV60 eller lign., men det er dybest set samme billedkvalitet, blot at PX-modellen også har DVB-T-tuner.

 

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
petite_machine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Ja, PX har både analog og digital tuner, så man kan også fint bruge det sammen med kabel-tv.

Jeg har det ikke selv, men hvis du søger på PV60 på dette forum og på recordere.dk finder du hurtigt læsestof til et par uger. Det kan godt være de fleste skriver på 42PV60 eller lign., men det er dybest set samme billedkvalitet, blot at PX-modellen også har DVB-T-tuner.

Jo tak, både analog og dvb-t... Nice.

Ja, jeg er godt opmærksom på, at PV og PX faktisk er samme tv. Jeg har læst og læst, både herinde, på flatpanels osv., og det er da også de mange positive og glade mennesker der har fået mig til at vende hovedet denne vej (PX60).

Tænkte bare, det kunne jo være der var noget der havde dårlige/gode erfaringer mht. tuner delen, da den jo så er det eneste der ikke skrives så meget om i de tråde der omhandler PV60.

Men jeg må hellere en tur langs og se på sagerne.



__________________
essential.dk
Til top Vis petite_machine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af petite_machine Besøg petite_machine's Websted
 
petite_machine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Andre der har noget at tilføje?

__________________
essential.dk
Til top Vis petite_machine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af petite_machine Besøg petite_machine's Websted
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Ja, spoerg en hvilken som helst  Glarmester. Men hvor mange aars uheld betyder ogsaa en Plasmaskaerm? Mere finurligt bli'r det ikke.
Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
petite_machine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:
Ja, spoerg en hvilken som helst  Glarmester. Men hvor mange aars uheld betyder ogsaa en Plasmaskaerm? Mere finurligt bli'r det ikke.

Habba hvad for noget?



__________________
essential.dk
Til top Vis petite_machine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af petite_machine Besøg petite_machine's Websted
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Den fattede jeg nu heller ikke en brik af
Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes