| Forfatter |
|
petite_machine Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står overfor den situation at jeg er ved at springe med på fladskærmstv's-bølgen.
Mine krav er faktisk ikke særlig voldsomme:
- 32- 37"
- Helst 2xHDMI
- Helst indbygget DVB-T
- Ikke meget over de 10K
Om det skal være plasma eller LCD er jeg ikke 100% afklaret med (nok da jeg stadig ikke har fattet 100% hvad fordelene er ved de to typer).
Tv'er skal bruges til at se tv på og dvd'er. Nok også bdv/hd-dvd til den tid. Altså det skal ikke fungere som en kæmpe computerskærm.
Jeg har længe fulgt med herinde, og søgt og læst mig blind på nettet, men det sys jeg kun jeg bliver mere og mere forvirrede af. Jeg har dog fået det billede (herinde i hvert fald), at folk er glade for panasonic's PV60'er. Så den har jeg faktisk haft lidt i kiggerten. Ellers jeg har mest været over i noget samsung LE32R72B og Sony 32V2500.
Jeg har så forstået at alle de gode ting ved PV60 + en dvb-t tuner faktisk findes i PX60'eren, hvilket jo er ganske genialt.
Men så er det jo jeg søger lidt personlig erfaring, råd osv. for lige at give mig det sidste skub, og overbevise mig om at det faktisk skal være TH-37PX60EH jeg skal gå efter. Hvad står EH forresten for? __________________ essential.dk
|
| Til top |
|
| |
petite_machine Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et andet spørgsmål er.
Når det nu har dvb-t tuner, har det så også en analog tuner? Og hvad så hvis jeg på et tidspunkt flytter til et sted hvor der f.eks. er kabel-tv. Kan man så bare bruge den digitale tuner, som så kun vil fungere som en analog tuner, eller hvordan vil det hænge sammen? __________________ essential.dk
|
| Til top |
|
| |
petite_machine Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der kender denne model?
__________________ essential.dk
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det ikke skal bruges som kæmpe computerskærm er TH37PX60EH et rigtig godt valg. Bedre end alle LCD TV, især i samme prisklasse, og (desværre) det eneste plasma TV umiddelbart tilgængeligt der ikke er 42" eller større.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
petite_machine skrev:
Jeg har så forstået at alle de gode ting ved PV60 + en dvb-t tuner faktisk findes i PX60'eren, hvilket jo er ganske genialt. |
|
|
Ja, PX er det samme som PV, bare med digital tuner.
petite_machine skrev:
|
Men så er det jo jeg søger lidt personlig erfaring, råd osv. for lige at give mig det sidste skub, og overbevise mig om at det faktisk skal være TH-37PX60EH jeg skal gå efter. Hvad står EH forresten for? |
|
|
E = Europa og H = den såkaldte H-fod følger med.
|
| Til top |
|
| |
petite_machine Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det lyder jo super. Er det noget med, at det ikke må transporteres liggende? Sys jeg, jeg har læst et sted om plasmaskærme.
Og hvad med burn-in. Er det noget man skal være særlig opmærksom på i starten? Skal tv'et "køres til" eller hvordan skal man sige det? Såen skiftes i mellem kanaler/dvd eller er risikoen lige stor i hele tv'ets levetid? __________________ essential.dk
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal transporteres opretstående og det må ikke stå med front eller bagside mod kørselsretningen.
TV'et er mere følsomt i de første 100-200 timer, så der skal der lige skrues ned for kontrast og lys. Lidt under 40% burde kunne gøre det, hvilket også uden problemer tillader nogle rigtig fine billeder. Når TV'et er kørt ind kan man godt indstille noget mere optimalt (enten professionel kalibrering eller en DVD, som f.eks. den fra Monster/ISF), men man bør selvfølgelig stadig ikke udsætte den unødvendigt for stastiske billeder i adskillige timer i træk.
|
| Til top |
|
| |
Acaruz Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| Når TV'et er kørt ind kan man godt indstille noget mere optimalt (enten professionel kalibrering eller en DVD, som f.eks. den fra Monster/ISF |
|
|
Har læst om sådan en DVD - hvor får man den henne???
|
| Til top |
|
| |
DaFosia Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
petite_machine skrev:
| Er det noget med, at det ikke må transporteres liggende? Sys jeg, jeg har læst et sted om plasmaskærme. |
|
|
Det er kun hvis det skal transporteres med en fragtmand, det skal stå op, da risikoen får at glaspladen i tv'et, får et stød er rimelig stor. Jeg hentede mit 42PX60 i Flensborg og det lå bag i bilen med glaspladen op. Ingen problemer der. At et plasma IKKE må ligge ned under transport, er endnu en af de mærkelige ting, der bare hænger fast i folks hoveder. (ligesom burn-in)
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acaruz skrev:
|
Har læst om sådan en DVD - hvor får man den henne??? |
|
|
Jeg købte den omtalte i Tape Connection i Århus. Ellers har jeg kun set den på nettet i USA. Digital Video Essentials er mere udbredt, men den er temmelig svær at bruge.
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte en overgang at Plasma ikke må ligge ned pga at gassen kan flyde ud af TV'et 
|
| Til top |
|
| |
petite_machine Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Det skal transporteres opretstående og det må ikke stå med front eller bagside mod kørselsretningen.
|
|
|
Uh, det vil jo sige det skal stå sidelæns. Det bliver sku nok et mindre problem i min corolla 
Hvad med mit andet spørgsmål mht. tuner delen?
petite_machine skrev:
|
Et andet spørgsmål er.
Når det nu har dvb-t tuner, har det så også en analog tuner? Og hvad så hvis jeg på et tidspunkt flytter til et sted hvor der f.eks. er kabel-tv. Kan man så bare bruge den digitale tuner, som så kun vil fungere som en analog tuner, eller hvordan vil det hænge sammen?
|
|
|
Og til sidst. Ingen der har personlige erfaring med dette tv, som de vil dele lidt ud af? __________________ essential.dk
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, PX har både analog og digital tuner, så man kan også fint bruge det sammen med kabel-tv.
Jeg har det ikke selv, men hvis du søger på PV60 på dette forum og på recordere.dk finder du hurtigt læsestof til et par uger. Det kan godt være de fleste skriver på 42PV60 eller lign., men det er dybest set samme billedkvalitet, blot at PX-modellen også har DVB-T-tuner.
|
| Til top |
|
| |
petite_machine Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
|
Ja, PX har både analog og digital tuner, så man kan også fint bruge det sammen med kabel-tv.
Jeg har det ikke selv, men hvis du søger på PV60 på dette forum og på recordere.dk finder du hurtigt læsestof til et par uger. Det kan godt være de fleste skriver på 42PV60 eller lign., men det er dybest set samme billedkvalitet, blot at PX-modellen også har DVB-T-tuner.
|
|
|
Jo tak, både analog og dvb-t... Nice.
Ja, jeg er godt opmærksom på, at PV og PX faktisk er samme tv. Jeg har læst og læst, både herinde, på flatpanels osv., og det er da også de mange positive og glade mennesker der har fået mig til at vende hovedet denne vej (PX60).
Tænkte bare, det kunne jo være der var noget der havde dårlige/gode erfaringer mht. tuner delen, da den jo så er det eneste der ikke skrives så meget om i de tråde der omhandler PV60.
Men jeg må hellere en tur langs og se på sagerne. __________________ essential.dk
|
| Til top |
|
| |
petite_machine Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre der har noget at tilføje?
__________________ essential.dk
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, spoerg en hvilken som helst Glarmester. Men hvor mange aars uheld betyder ogsaa en Plasmaskaerm? Mere finurligt bli'r det ikke.
|
| Til top |
|
| |
petite_machine Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
| Ja, spoerg en hvilken som helst Glarmester. Men hvor mange aars uheld betyder ogsaa en Plasmaskaerm? Mere finurligt bli'r det ikke. |
|
|
Habba hvad for noget? __________________ essential.dk
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den fattede jeg nu heller ikke en brik af
|
| Til top |
|
| |