| Forfatter |
|
Steen2000 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Har I set hvad nogen prøver at få for deres brugte plasma/LCD TV på den dba.dk? Der kan man da vist tale om en del mennesker der ikke er helt opdateret hvad prisen på et nyt plasma er nede i?
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen2000 skrev:
Hey
Har I set hvad nogen prøver at få for deres brugte plasma/LCD TV på den dba.dk? Der kan man da vist tale om en del mennesker der ikke er helt opdateret hvad prisen på et nyt plasma er nede i?
|
|
|
Devisen er vist at "den kloge narrer den mindre kloge" __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen2000 skrev:
Hey
Har I set hvad nogen prøver at få for deres brugte plasma/LCD TV på den dba.dk? Der kan man da vist tale om en del mennesker der ikke er helt opdateret hvad prisen på et nyt plasma er nede i?
|
|
|
Værre er det næsten med bærbare computere...  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller CRT fjernsyn __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og et sæt DALI 850 til, hold nu fast, 7.000,-  __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en kombination af uvidenhed og uagtsomhed. Uvidenhed fordi mange kigger på den orig. kvitt. og sætter pris ud fra det uden at skele til markedet. Uagtsomhed fordi nogle laver den fejl at de tjekker den blå avis for at se hvad de andre tager og på den måde bliver prisen gejlet kunstigt op. 0
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb/Salg/Bytte sektionen på hifi4all kan heller ikke sige sig helt fri for "optimister" __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Steen2000 skrev:
Hey
Har I set hvad nogen prøver at få for deres brugte plasma/LCD TV på den dba.dk? Der kan man da vist tale om en del mennesker der ikke er helt opdateret hvad prisen på et nyt plasma er nede i?
|
|
|
Værre er det næsten med bærbare computere... |
|
|
... jamen jeg gav 14000 for den i 1990, så den må da være mindst det halve værd
Jeg tror det er en blanding af uvidenhed og godt kræmmerskab... som med næsten alt andet: Skal du købe brugt, så sæt dig ind i markedet, ellers kan du let blive snydt __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jetz skrev:
Det er en kombination af uvidenhed og uagtsomhed. Uvidenhed fordi mange kigger på den orig. kvitt. og sætter pris ud fra det uden at skele til markedet. Uagtsomhed fordi nogle laver den fejl at de tjekker den blå avis for at se hvad de andre tager og på den måde bliver prisen gejlet kunstigt op.
0 |
|
|
Der er altså også en del, som bevidst er ude på at snørre folk. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil også sige at det er ansvar for egen pengepung...så at sige  med mindre selvfølgelig at sælger kommer med beviste fejlagtige oplysninger __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udbud og efterspørgsel...
Hvis der ikke er nogle købere til varene, så skal det nok falde.
Omvendt tror også det er sådan, at vores samfund er blevet så rigt (for nogle), at de ikke behøver at sælge for at købe nyt. Altså hvis man ikke kan få bare en nogenlunde god pris for det gamle, ja så hellere det ryger ud end bøvlet for en tudse...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også forbavsende med så mange mennesker som har købt rigtig dyrt udstyr...men som "desværre" har fået kvitteringen væk..hvorved at alderen på produktet er "helt op til sælger".
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forhørte mig på et tidspunkt på et sæt Jamo Concert 8 med originalere standere i DBA for en kammerat og under mailudvekslingen fortalte sælger at han ikke havde kvittering mere...og forklarede at da højttalerne havde nået de 2 år i alder....ja så havde han selvfølgelig smidt kvitteringen ud for som han skrev "ingen grund til at gemme kvitteringen når der ikke længere er garanti eller reklamation"....så kan man selv tænke lidt over den udtalelse __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Steen2000 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
"A Must have" i disse CD tider
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen2000 skrev:
"A Must have" i disse CD tider |
|
|
Det var saftsusme godt nok en dyr hylde __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh hold nu op - det er jo verdens bedste!! Basta!!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange mennesker tror de har en guldgruppe liggende når de skal af med noget, enten fordi de ikke har "fulgt med i markedet" eller fordi det kan være bittert at man kun kan få en brøgdel for sine "vare". Indimellem synes jeg personlig også at er latterlige priser som husere for brugte ting. Men omendt har jeg det sådan med egne vare, at jeg heller ikke vil give dem væk, så derfor vælger jeg ofte at beholde dem selv, med mindre jeg kan finde en som virkelig bliver glad for dem...
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit skrev:
Ahh hold nu op - det er jo verdens bedste!! Basta!!  |
|
|
Det er selvfølgelig rigtigt __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jo, "prof-forhandlere" holder sig heller ikke tilbage for en "god handel". Fx. er der en forholdsvis seriøs forhandler, som gerne vil sælge en demomodel af en projektor til 2k dyrere, end hvad den vejledende pris er for projektorens afløser  __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |