Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 22:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 1:1 pixelmapping på 37PF9731D? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvem er istand til at fortælle mig om det der er omtalt i dette forum er sandt?

"Quote:LACDENAND

Originally Posted by tyfoon
Thanks, but how does it do when connected to a HTPC like Media Center? Does it oversacn in anyway and or does it doe 1:1 pixelmapping via HDMI (via VGA it only supports 1024x768 wich is quit useless)?

Any experience with the desktop quality
It's not documented but the VGA input also supports 1920x1080 at 60Hz.
Enjoy!"
 
 
Betyder det at man kan få 1:1 pixelmapping på 37PF9731D hvis man har sin HTPC forbundet via VGA og føder den med ovennævnte signal?
 
Vh, Mikkel
Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Jeg forsøgte med VGA dengang jeg havde Tv'et hjemme, og det var umiddelbart ikke muligt. Jeg forsøgte endda at ændre timings manuelt, men stadig uden effekt. Så skal det være hvis en senere firmware har lukket op for det.

Læs eventuelt lidt videre i tråden. Brugeren chambeaj snakker lidt videre om 1:1 pixelmapping. Han er en af de brugere ovre fra avforums, som tit bidrager med fornuftige betragtninger.



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Tv'et understøtter 1920x1080 over hdmi'en, men kun i interlaced.
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Angel: Jo jo, men som der også bliver skrevet i tråden flere gange så vil et blu-ray 1080i signal over HDMI i sidste ende blive vist som 1080p...

Suk... Hvordan er XD1e'eren til analog tv signaler i forhold til 9731D'eren?

 

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Jeg synes 9731D generelt klarer de analoge signaler bedst. Billedet er lidt mindre grumset, men generelt for begge apparater er, at der er relativt store afvigelser i farverne. På Philips'en lidt mere i gamma'en for de hvide farver, men jeg synes stadig den klarer opgaven bedst.

For HD gengivelse, synes jeg Sharp XD1 klarer sig bedst.

Men jeg kan da kun anbefale at tage ud og kigge på begge skærme. Der er naturligvis en prisforskel. Jeg hjalp for resten en god vens forældre med at købe et Tv for kort tid siden. De endte, efter at have været mest lun på Panasonics PV60 serie, med valget mellem Sharp XD1 og Philips 9731D. De endte med Philips, blandt andet fordi de var ret begejstrede for designet, og fordi Tv'et opfyldte de krav de havde, som de åbenbart ikke syntes PV60 serien kunne efterleve.



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes