| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt et brugt 16:9 TV. Glemte desværre at tænke på, at fjernsynet kunne have stået i et ryger-hjem Jeg har lige fået sat det til, og der stinker af røg i hele hytten nu Mon lugten af røg fortager sig, eller?? Kan man overhovedet stille noget op?
TVet er kun 3 år gammelt. Så det er dælme en stor-ryger det har stået hos. Da jeg vaskede det ad udvendig, var mit vanskevand fuldstændig gult bagefter.......
Måske det var en idé at have en "har apparatet stået i røgfyldt milijø, JA eller NEJ" rubrik i KBS?? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, nogle folk er slet ikke klare over, at det har en betydning, om et apparat har stået i et rygerhjem eller ej. Andre har, men oplyser det ikke.  Men, kunne du ikke selv mærke, hvordan sælgers hjem lugtede?? Hvis du altså afhentede det hjemme hos sælger... __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Har lige købt et brugt 16:9 TV. Glemte desværre at tænke på, at fjernsynet kunne have stået i et ryger-hjem Jeg har lige fået sat det til, og der stinker af røg i hele hytten nu Mon lugten af røg fortager sig, eller?? Kan man overhovedet stille noget op?
TVet er kun 3 år gammelt. Så det er dælme en stor-ryger det har stået hos. Da jeg vaskede det ad udvendig, var mit vanskevand fuldstændig gult bagefter.......
Måske det var en idé at have en "har apparatet stået i røgfyldt milijø, JA eller NEJ" rubrik i KBS?? |
|
|
Det eneste der kan gøres ved teknik som lugter er at lade tiden hele "sårende" havde det været sofa eller lign så kunne der gøres noget!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
røg er noget af det klammeste!! jeg HADER det!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Jamen, nogle folk er slet ikke klare over, at det har en betydning, om et apparat har stået i et rygerhjem eller ej. Andre har, men oplyser det ikke. 
Men, kunne du ikke selv mærke, hvordan sælgers hjem lugtede?? Hvis du altså afhentede det hjemme hos sælger... |
|
|
Jeg fik det leveret. Derfor havde jeg ikke en chance
Desværre havde jeg ikke skænket det en tanke, da jeg satte annoncen i 
Jeg har sat det til salg igen 
(så kan jeg lære det ) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv forhenværende ryger, men man finder først ud af hvor meget røg stinker, når man holder op..
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
rockforlife skrev:
|
Måske det var en idé at have en "har apparatet stået i røgfyldt milijø, JA eller NEJ" rubrik i KBS??
|
|
|
Det eneste der kan gøres ved teknik som lugter er at lade tiden hele "sårende" havde det været sofa eller lign så kunne der gøres noget!!
MVH Don
|
|
|
Ja men HVOR længe mon?? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
Måske det var en idé at have en "har apparatet stået i røgfyldt milijø, JA eller NEJ" rubrik i KBS??
|
|
|
Det eneste der kan gøres ved teknik som lugter er at lade tiden hele "sårende" havde det været sofa eller lign så kunne der gøres noget!! MVH Don |
|
|
Ja men HVOR længe mon?? |
|
|
Et gæt et par måneder!! sådan er det typisk når jeg har købt noget!!! grr.... kender det godt
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har med god held brugt eddike til at fjerne ryglugt fra mit værelse efter fester og sådan, det virker meget fint og lugten er væk i løbet af en ½ dag. Det kunne du evt. prøve, jeg tror desværre ikke det vil hjælpe så meget med tv'et, da lugten jo sidder inde i skidtet, men det er da forsøget værd. Du kunne også give det en luftetur i haven, og evt. give det en gennemluftning med en kompressor?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En skam man ikke givet det en "mortorvask"
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rubrikken "har været anvendt i røgfrit miljø" er et must ved videoprojektorer!
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Ascari skriver, vil en luftetur i haven eller på terassen hjælpe.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også god erfaring med eddike.
Købte en stor spolebåndoptager der lugtede som et overfyldt askebæger. Tørrede den af udvendigt med en let eddikeopløsning - nu efter ca. 2 uger er der ikke meget at spore, med mindre jeg stikker hovedet ind i den. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Du kunne også give det en luftetur i haven, og evt. give det en gennemluftning med en kompressor?
|
|
|
I så fald man bruger trykluft skal man være påpasselig da man ellers kan risikere kortslutning/skade på hardware. Dvs. husk passende afstand imellem trykluftsdyse og tv/printplader(billedrør osv. __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Har også god erfaring med eddike.
Købte en stor spolebåndoptager der lugtede som et overfyldt askebæger. Tørrede den af udvendigt med en let eddikeopløsning - nu efter ca. 2 uger er der ikke meget at spore, med mindre jeg stikker hovedet ind i den. |
|
|
ok det giver ingen synlige spor i plast eller noget?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Rubrikken "har været anvendt i røgfrit miljø" er et must ved videoprojektorer! |
|
|
Og i annoncer for højttalere der har bånddiskant!
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
Batman skrev:
| Rubrikken "har været anvendt i røgfrit miljø" er et must ved videoprojektorer! |
|
|
Og i annoncer for højttalere der har bånddiskant!
|
|
|
Og i dvd- og cd-afspillere. Jeg har skiftet en del laserenheder, der har været ødelagt af røg.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber på en luftetur, samt lidt burn in/off tid, vil do the trick. Det er jo et fedt TV ellers
Tak for alle forslag  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Jeg håber på en luftetur, samt lidt burn in/off tid, vil do the trick. Det er jo et fedt TV ellers
Tak for alle forslag  |
|
|
Hva tv er det?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Ascari skrev:
|
Du kunne også give det en luftetur i haven, og evt. give det en gennemluftning med en kompressor?
|
|
|
I så fald man bruger trykluft skal man være påpasselig da man ellers kan risikere kortslutning/skade på hardware. Dvs. husk passende afstand imellem trykluftsdyse og tv/printplader(billedrør osv. |
|
|
Korrekt, men det er nu en god måde at få støvet ting af med. Bruger det tit til computere, tv, forstærkere osv. Utroligt så meget skidt en pc suger ind.
|
| Til top |
|
| |