Forfatter |
|
HenrikL Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 25 December 2003 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Er der nogen der har erfaring med valg af tuner til projektor (Jeg anvender en Z2). Jeg har overvejet en dedikeret tuner med VGA/Composit udgang, men hælder mere til en alm. VHS båndoptager, SVHS eller måske DVD optager da min VGA/DVI indgang er optaget af HTPC. Jeg mener at have læst et sted at tuneren i DVD optagere generelt er bedre ?.
Jeg regner dermed at trække et komposit kabel fra den valgte tuner til projektoren. Er der nogen DVD optager evt. SVHS optager der kan transportere tunersignalet via S-VIDEO ?.
Hilsen
Henrik
|
Til top |
|
|
stripclubjunkie Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Status: Offline Indlæg: 139
|
Sendt: 25 December 2003 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ved godt det ikke passer ind i den her tråd.. men jeg har samme projektor som dig, jeg har min sat til pc og den kan ikke vise film uden kanter(sorte)... ´Har du samme problem eller løsning
|
Til top |
|
|
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 25 December 2003 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har pc sat til hvorfor så ikke smide et tuner kort i den?
|
Til top |
|
|
HenrikL Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2003 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
DarkWing skrev:
Hvis du har pc sat til hvorfor så ikke smide et tuner kort i den? |
|
|
Hej,
Det har jeg prøvet tidligere både med ATI og Hauppage, men har haft problemer mht. støj og iøvrigt dårlig kvalitet. Desuden synes jeg det er det mere bekvemt ikke at skulle tænde PC bare for at se TV.
/ Henrik
|
Til top |
|
|
HenrikL Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2003 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
stripclubjunkie skrev:
Hej ved godt det ikke passer ind i den her tråd.. men jeg har samme projektor som dig, jeg har min sat til pc og den kan ikke vise film uden kanter(sorte)... ´Har du samme problem eller løsning |
|
|
Jeg har ikke dette problem. Jeg benytter:
- Matrox G550 grafikkort, DVI tilslutning til Z2.
- Powerstrip defineret opløsning til 1280x720, 60 Hz
- PowerDVD 4.0
Dog skal jeg tænde Projektor før PC, ellers får jeg intet signal ??
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 26 December 2003 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg benytter ekstern tuner (inkl. tekst tv) zinwell proV+, som fungerer ok. Den har vga by pass, så den kommer ikke til at optage vga porten, så du ikke kan bruge HTPC. Hvis du bor i københavnsområdet er du velkommen til at kigge forbi og se den i funktion med din Z2. Den har en indbygget scaler, således at tv-signalet bliver leveret i 480p til projektoren. Det betyder også at du kan tilslutte andre apparater (PS2, Xbox osv.) og få signalet scaleret til 480p. Prisen er omkring 1800,-
En anden mulighed med bedre billede er viewsonics eksterne tuner, men den har ikke tekst-tv. Koster omkring 2200,-
|
Til top |
|
|
HenrikL Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2003 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
Jeg benytter ekstern tuner (inkl. tekst tv) zinwell proV+, som fungerer ok. Den har vga by pass, så den kommer ikke til at optage vga porten, så du ikke kan bruge HTPC. Hvis du bor i københavnsområdet er du velkommen til at kigge forbi og se den i funktion med din Z2. Den har en indbygget scaler, således at tv-signalet bliver leveret i 480p til projektoren. Det betyder også at du kan tilslutte andre apparater (PS2, Xbox osv.) og få signalet scaleret til 480p. Prisen er omkring 1800,-
En anden mulighed med bedre billede er viewsonics eksterne tuner, men den har ikke tekst-tv. Koster omkring 2200,-
|
|
|
Hej,
Jeg har allerede talt med "Best Seat" som forhandler zinwell proV+ (hvor jeg iøvrigt har købt Z2). Hvis jeg ønsker at benytte DVI på Z2 må jeg da få et problem med VGA tilslutning (bypass eller ej). Med mindre man kan får en eller anden splitter el. lignende. så både VGA og DVI kan tilsluttes samtidig.
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 26 December 2003 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min fejl, havde glemt at der var tale om dvi.
|
Til top |
|
|
Beezer Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 27 December 2003 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|