| Forfatter |
|
bjoeg Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et Sony KDF-50E11A tv.
TVet kan selv blæse et billede til fuldskærm, men hvordan er kvaliteten i dette i forhold til opskalering til HD opløsning fra fx DVD-afspiller eller forstærker?
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg ikke regne med at forstærkeren kan håndtere et billede, men kan du ikke prøve dig frem og se, hvad du synes bedst om?
Om ikke andet, tror jeg ikke det vil hjælpe noget at hive i et dvd-billede. Kvaliteten kan jo aldrig blive bedre - det svarer vel til at forstørre et lavopløst billede på pc'en - eller hvad? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
bjoeg Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke prøve når jeg ikke har forstærkeren endnu, og spørger fordi jeg vil vide om jeg skal gå udenom at købe en forstærker med opskalerings mulighed.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer helt an på hvilket udstyr du har (TV, receiver og DVD).
Kan du ikke prøve at låne den receiver, du tænker på at købe, med hjem og så teste det?
|
| Til top |
|
| |
bjoeg Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror n�ppe tapeconnection har lyst til at l�ne ud men havde planer om Yamaha RX-V1700, men muligvis mindre model hvis opskalering betyder s� lidt.
Input af billede er Xbox (den gamle) p.t. via composite (udskiftes til component) som mediacenter og Xbox360 via component (men den opskalerer jo ikke alm DVDere)
|
| Til top |
|
| |
Lahnet Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo bare købe via nettet og så benytte dig af din returret hvis ikke produktet lever
op til dine forventninger.
Der er derfor returretten er der.
|
| Til top |
|
| |
bjoeg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lahnet, yearp det ved jeg. Men v1700 er ikke så udbredt herhjemme (kan kun finde 2 forhandlere), og ikke til sammen pris (1000,- forskel), så konkurrencen er lav.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
det eneste jeg kan se af forskel på de to scenarier er hvorvidt det er scaleren i forstærkeren eller scaleren i tv'et der gør arbejdet.. så er det kogt ned til hvilken scaler der er bedst.. og umiddelbart vil jeg tro du kan regne mest med den i tv'et. den er lavet til at smide det ud på tv'et. hvis du er uheldig og sclaer i forstærkeren og res. ikke bliver helt korrekt for du en scalering mere i tv'et. og man skal altid undgå flere scaleringer
|
| Til top |
|
| |