| Forfatter |
|
mattias.dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Nu er det endelig blevet min tur til at få en flad op på væggen og inden jeg går ud og bruger mine der til indrettede øjne for at træffe et valg, hører jeg gerne Jeres input og hvad du/I synes er det bedste valg på nuværende tidspunkt.
Finalen står imellem de følgende tre kandiater (efter min mening):
Sharp LC42XD1E - INFO Samsung LE-40F71B - INFO Sony KDL-40W2000 - INFO
De ligger alllesammen i et prisniveau omkring de 14-18.000,- alt efter hvor det bliver købt
De skal bruges til min HTPC som skal fungere som DVD og DivX-afspiller, og senere hen forhåbentlig som Blue-Ray/HD-DVD også Jeg tilslutter skærmen via et Supra HDMI-HDMI kabel samt en DVI converter på mit grafikkort
Kom med dine input og hvad dine øjne fortalte dig - al ris og ros modtages med kyshånd Hvis du ved hvor jeg kan se disse skærme i aktion (mest tvivl om Sharp'en) i Storkøbenhavn udover hos TC og HFK, så sig gerne til.
Mvh. Mattias
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
W2000 er klart vinder! Bedste farver/skarphed.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mattias.dk skrev:
|
Hvis du ved hvor jeg kan se disse skærme i aktion (mest tvivl om Sharp'en) i Storkøbenhavn udover hos TC og HFK, så sig gerne til.
|
|
|
Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvor at du kan se det henne i Kbh men jeg så Sharp TV'et i Chicago for et par uger siden og det er det flotteste fladskræm (billede) jeg endnu har set.
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 05:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg følger lige med i denne tråd da jeg faktisk også overvejer at købe en af de 3 ovenstående skærme.
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Sidder der ikke et panel fra LG/Philips i en Philips skærm? Det er da mærkeligt, når nu de har en panelfabrik selv?
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
mattias.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være muligt at se Sharp'en et sted i Købehavn?
Nogen der kender til Overscan problemer på de nævnte skærme? Jeg ser at flere brugere har problemer med F71'eren på minhembio.com
Og Jer der kommenterer - har I selv skærmene så I kan komme med en lidt dybere udmelding omkring fjernbetjening, menuer, betraktningsvinkler (som skulle være et problem på Sharp'en ser jeg) og hvad der ellers kan være interessant at vide
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
|
Hej.
Sidder der ikke et panel fra LG/Philips i en Philips skærm? Det er da mærkeligt, når nu de har en panelfabrik selv?
mvh. Per.
|
|
|
Jo, det gør i deres andre skærme, men lige præcis i deres topmodel har de valgt at anvende et panel fra Sharp, simpelthen fordi det er bedre. __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
| Sharp producere de klart bedste LCD-paneler i dag (der sidder bla. Sharp panel i 37PF9731D) |
|
|
Det er vist ikke lige dét man skal sælge Sharp på i disse dage 
Men du er måske ikke klar over at Philips er endt med deres vel største reklamationssag i flere år, og nu er tvunget til at udskifte Sharp panelerne i rigtig mange 37PF9731D ? (se evt. link)
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt fakta fra Display verdenen: (fra DisplaySearch)
Sharp har en generation 8 fabrik!
Samsung og Sony har sammen 2 stk generation 7.5 fabrikker (altså er deres paneler 90% identiske, med lidt forskel i elektronikken)
LG.Philips har en generation 6 fabrik
Dermed har Sharp altså den nyeste LCD fabrik - men det er jo ikke ensbetydende med det bedste billede, det afhænger i li' så høj grad af den elektronik, scaleren (grafik processoren), som driver skærmen...
Af de 3 ovenstående ... Jeg ville gå efter den du kan finde til den laveste pris  - om 3-6 mdr, er det alligevel "forældet" og der er noget bedre på markedet!
Og så er de alle 3 super gode køb idag 
/Jensby
|
| Til top |
|
| |
mattias.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensby skrev:
Dermed har Sharp altså den nyeste LCD fabrik - men det er jo ikke ensbetydende med det bedste billede, det afhænger i li' så høj grad af den elektronik, scaleren (grafik processoren), som driver skærmen...
Af de 3 ovenstående ... Jeg ville gå efter den du kan finde til den laveste pris  - om 3-6 mdr, er det alligevel "forældet" og der er noget bedre på markedet!
Og så er de alle 3 super gode køb idag
/Jensby
|
|
|
Ja, sådan er det jo med alting - det gælder bare om at tage godt fat i pungen på et tidspunkt og hoppe med på vognen - det er jo ikke nogen nyhed
Jeg må få fat i HFK og høre hvor de har Sharp'en udstillet i Storkøbenhavn, så jeg kan kigge forbi - men var sådan set ude efter personlige erfaringer, men det lyder som om at folk ikke sidder med disse skærme derhjemme på nuværende tidspunkt...
|
| Til top |
|
| |
Landsbytosse Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
De sammenligninger jeg har set, ( alle 3 modeller står i HFK aalborg) er Sharpen klart det bedste billede af de 3. BEdre farver og detalier i sorte områder. Det er også typisk billigere end Samsung og Sonys
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har testet med Denon DVD-2930, Samsung blu-ray, Toshiba HD-dvd (den dyre og billige). Har også prøvet med Samsungs HD boks, med digital tv sendt ud med HDMI 1080i.
Sharp'en laver et rigtig godt billede til prisen. Pænt sort niveau, og godt billede med almindelig DVD. Farveskalalen er muligvis bedre SONY og Samsung. Rigtig godt billede med almindelig tvsignal også. Nok også den skærm med mindst støj i billedet med HD 1080P signaler.
Samsungen har mere støj i billedet end de andre, ellers er det en almindelig god skærm. Almindelig dvd ståpr ikke så godt som på Sharp. Farveskala og farver kunne være bedre synes jeg.
Sony har en dårlig de-interlacer, dette var specielt tydelige, med den lille HD-dvd når der er panoreringer, så var der trappe effekt for alle pengene. Dette samme sker når der kommer digital tv ud af tv-boksen (både TV2, DR1 og discovery HD), der laver også nogle andre sjove fejl i billedet (der var godt nok 15meter HDMI på, men det var det samme for de andre.). Ellers har den et billede med en pæn sort, og en dejlig dybde i billedet. Der er nok lidt mere kontrast i billedet på SONY i forhold til Sharp.
På min liste ville SONY og Sharp stå øverts. Begge gode skærme, så du kan jo også lægge vægt på, hvilken der er pænest at have stående. Hi-Fi Klubben åboulevard har vist Sharp'en stående i 52" til 33.000,- der er billedet dælme også godt.
|
| Til top |
|
| |
mattias.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
|
På min liste ville SONY og Sharp stå øverts. Begge gode skærme, så du kan jo også lægge vægt på, hvilken der er pænest at have stående. Hi-Fi Klubben åboulevard har vist Sharp'en stående i 52" til 33.000,- der er billedet dælme også godt.
|
|
|
Tak for de uddybende kommentarer - det hjalp mig ihvertfald til at afskrive Samsung'en, da den har siddet i en tynd tråd i et stykke tid nu. Jeg må ned og kigge på de to skærme, og se om det er til at føle og se at der er 3-4000krs forskel (udfra dine beretninger, så burde det være utroligt at det økonomiske perspektiv går til Sharp's fordel)
|
| Til top |
|
| |
Cactus Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Hvor ved du fra at der sidder et sharp panel i 9731D ? Alle philipses paneler bliver lavet i samarbejde med LG.
mvh R
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cactus: Firmaet hedder LG.Philips, men ligesom alle andre panelfabrikanter, så producerer de paneler og sælger dem til dem der vil købe. LG og Philips benytter ikke nødvendigvis LG.Philips S-IPS paneler. LG.Philips er blot oprettet som en separat enhed, men som en joint venture mellem de to giganter.
Sharp paneler har været brugt i Philips topmodeller i nogle generationer nu. Det er primært fordi Sharps ASV paneler af mange betragtes, som dem der kan levere de bedste billedmæssige egenskaber blandt LCD panelerne (undtagen betragtningsvinkler). __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
mattias.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
|
Cactus: Firmaet hedder LG.Philips, men ligesom alle andre panelfabrikanter, så producerer de paneler og sælger dem til dem der vil købe. LG og Philips benytter ikke nødvendigvis LG.Philips S-IPS paneler. LG.Philips er blot oprettet som en separat enhed, men som en joint venture mellem de to giganter.
Sharp paneler har været brugt i Philips topmodeller i nogle generationer nu. Det er primært fordi Sharps ASV paneler af mange betragtes, som dem der kan levere de bedste billedmæssige egenskaber blandt LCD panelerne (undtagen betragtningsvinkler).
|
|
|
Jeg har læst mig frem til at ved allerede 30 grader begynder det at knibe med billedet på Sharp's modeller - er det noget du oplevede som åbenlyst ved din test eller skal vi ud i en større vinkel? Jeg har nemlig en stor sofa stående foran fjernsynet og det skulle gerne være muligt at få et nogenlunde homogent billede selvom man har fået den yderste plads...
Nogen som kan anbefale nogle tyske butikker ved grænsen (Padborg og omegn) - har læst at Fleegaard skulle være glimrende, men de har dem ikke stående og er vist ikke så billige at det gør noget - så en ren tysk butik ville måske være at foretrække
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mattias: Du kan godt spotte en ændring ved 30 grader, og jeg synes ændringen bliver markant ved omkring 35-45 grader cirka. Det er ikke en voldsom stor ændring ved 30 grader, men det ses eksempelvis på billeder med høj kontrast eller hudtoner. Jeg vil dog anbefale dig at finde en demo af skærmen og få vurderet det i praksis. Det er meget individuelt hvor kritisk folk vurderer betragtningsvinkler på skærme efter min erfaring. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
mattias.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
| mattias: Du kan godt spotte en ændring ved 30 grader, og jeg synes ændringen bliver markant ved omkring 35-45 grader cirka. Det er ikke en voldsom stor ændring ved 30 grader, men det ses eksempelvis på billeder med høj kontrast eller hudtoner. Jeg vil dog anbefale dig at finde en demo af skærmen og få vurderet det i praksis. Det er meget individuelt hvor kritisk folk vurderer betragtningsvinkler på skærme efter min erfaring. |
|
|
Selvfølgelig vil jeg lade mine egne øjne bestemme, men altid godt med lidt forhåndsoplevelser fra andre sider - nu bliver næste problem blot at opdrive en XD1-model i 37" eller 42" i en udstilling og levering bliver så det næste problem i rækken.
Du har ikke selv eller har læst om erfaringer med tyske forhandlere ved grænsen? Synes næsten alle tråde er omkring netbaserede forretninger...
|
| Til top |
|
| |