Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 16:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: tv tilbud. i føtex og elgiganten i uge52 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2003 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

i føtex
prosonic 32 16:9 100hz tv til 4000kr spar 1000kr
i elgiganten
phillips 32   16:9  pw5407 til 4000kr

er der nogle af jer der kender noget til disse tv. og ved i hvad for et billede rør der er i, eller hvormeget der er det samme.

på forhånd tak frank

1stk Dali Icon 2 center
Til top Vis franklj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franklj

Woody1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 December 2003 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Jeg ville helt klart holde mig til Philips'en. Den har Black Line S billedrør.

De billige 100 HZ TV på marked, har som regl et meget dårlig 100 HZ modul, som ødelægger billedet mere end det forbedre det.

Til top Vis Woody1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Woody1

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2003 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Woody1 skrev:

Jeg ville helt klart holde mig til Philips'en. Den har Black Line S billedrør.

De billige 100 HZ TV på marked, har som regl et meget dårlig 100 HZ modul, som ødelægger billedet mere end det forbedre det.

ja det bliver nok et philips.

for der var ikke nogle tilbage i føtex. så jeg må ned i elgigaten, og hører hvormeget de vil gå ned i prisen. hvis de vil det. men nu må vi se. ellers så må jeg betale hvad det koster

1stk Dali Icon 2 center

jacobmamse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

jeg ville slet ikke købe de billige philips fjernsyn.. da de mangler software til at fjerne fejlene fra 100 hz. Derfor ville jeg nok som minimum gå op i et philips med natural motion som giver et spuer billede i forhold til et fjernsyn bare med 100 hz. eller hvis du lige finde nogle ekstra penge i lommen så få et fjernsyn med pixel plus
Til top Vis jacobmamse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobmamse Besøg jacobmamse's Websted

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg så ikke anbefale dig, hvis det skal være Philips, så er du bedre tjent med dem uden Pixel Plus, jeg har selv haft et Pixel Plus(32PW9617), solgte det efter 4 mdr. Jeg har nu Panasonic TX-32PD30, og det skal ikke sælges.

Hilsen Christian.
Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

jacobmamse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:
Det vil jeg så ikke anbefale dig, hvis det skal være Philips, så er du bedre tjent med dem uden Pixel Plus, jeg har selv haft et Pixel Plus(32PW9617), solgte det efter 4 mdr. Jeg har nu Panasonic TX-32PD30, og det skal ikke sælges.

Hilsen Christian.

må indrømme at jeg ikke har set et panny TX-32PD30 men det lyder til at være helt vildt så. siden det er bedre end pixel plus. Har selv et 32pw8807 og der er kun natural motion på og det ser jo brand godt ud.

Til top Vis jacobmamse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobmamse Besøg jacobmamse's Websted

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu heller ikke været så imponeret af Pixel Plus - der er en del shimmering i de høje frekvenser hvilket giver et enormt uroligt billede, selv ved 100hz. Dette så jeg endda på deres demonstrations DVD, hvilket man må formode er best case scenario.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Pas på med at købe det Prosonic. Det kan aldrig betale sig at købe sådan en "bambus" udgave af et TV. Vælg hellere en mindre udgave eller en med knap så mange smarte detaljer. Til gengæld får du en kæmpe kvalitetsforskel.

Det er jo ikke tilfældigt, at Philips (og SONY) er så vidt kendt og respekteret. Til gengæld vil jeg tro, at du får svært ved at finde rosende test af et Prosonic.

Men det er svært. På papiret lyder Prosonic jo meget lovende. Men i længden??

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

I kan jo godt se at det bliver svært når frank ikke vil ofre meget mere end de 4000 kr.

Jeg ville vælge et godt 50Hz fjernsyn. De er bedre end de billige 100Hz.

Den Philips model Frank viste, er tilsyneladene ikke et 100Hz. Jeg tror det er et godt valg. Har selv en Philips PW 5324 som er en udgået model af samme serie. Det giver et ok flot billede.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

jacobmamse skrev:

chrliv skrev:

Hilsen Christian.

må indrømme at jeg ikke har set et panny TX-32PD30 men det lyder til at være helt vildt så. siden det er bedre end pixel plus. Har selv et 32pw8807 og der er kun natural motion på og det ser jo brand godt ud.

PixelPlus er ikke andet end noget opreklameret bras efter min mening. Jeg havde valget mellem et PixelPlus og mit nuværende PW9616 og det bankede PixelPlus i A/B testen, så jeg valgte at give 1000 kr. mere for det jeg har nu som må "nøjes" med Natural Motion og det har jeg aldrig fortrudt. På KT Messen viste de flinke folk de nyeste PixelPlus kreationer frem for mig og mine kammerater men de kunne ikke vise et der ikke viste et billede med digital støj og grums. Slog vi PixelPlus fra og kun kørte med Natural Motion var det nogle helt andre tv at kigge på - så var de rent faktisk rigtigt gode!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
Jeg har nu heller ikke været så imponeret af Pixel Plus - der er en del shimmering i de høje frekvenser hvilket giver et enormt uroligt billede, selv ved 100hz. Dette så jeg endda på deres demonstrations DVD, hvilket man må formode er best case scenario.

L.

Lige nøjagtigt - det var nøjagtigt det samme jeg så, og det gjaldt både for deres alm. tv med PP og deres Plasma. Vi fik både demo-dvd´en og et par film med fornuftigt billede såsom LOTR osv.! Billedet var mere grumset og uroligt - med Natural Motion alene var de derimod helt gode!

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Pas på med at købe det Prosonic. Det kan aldrig betale sig at købe sådan en "bambus" udgave af et TV. Vælg hellere en mindre udgave eller en med knap så mange smarte detaljer. Til gengæld får du en kæmpe kvalitetsforskel.

Det er jo ikke tilfældigt, at Philips (og SONY) er så vidt kendt og respekteret. Til gengæld vil jeg tro, at du får svært ved at finde rosende test af et Prosonic.

Helt enig de er kendt, ikke for deres kvalitet, men for de milliarder af kroner som de hver år bruger på REKLAMER!

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Hmmm, jeg ville da også reklamere for mine produkter hvis jeg vidste, at det var kram. Hvorfor reklamerer for noget bras, som folk skal have repareret hele tiden... 
Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Jannik skrev:
Hurtig skrev:

Helt enig de er kendt, ikke for deres kvalitet, men for de milliarder af kroner som de hver år bruger på REKLAMER!

Reklamer?? Har aldrig set en reklame for Prosonic.... Men vi er helt enige! Man skal holde sig for sådan noget braller!

Prosonic er et discount-mærke, som kun forhandles gennem supermarkeder. Hvorfor mon? Men mange falder desværre for mærker som Prosonic, da man umiddelbart får meget... 100Hz og det hele. Men hvad hjælper det, når det ikke er lavet ordentligt? Et ganske almindeligt 50Hz Philips giver helt sikkert bedre billede!

Og så holder Philips en menneskealder. Det gør Prosonic helt sikkert kke. Men på den anden side: Inden man kan nå at slide et Prosonic op, er man nok blevet så træt af det, at det er skiftet ud. Det er et af den slags mærker der bare ikke er gennemført. Der er en masse små irriterende detaljer, som man opdager med tiden, og som bare kan pisse en totalt af!

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Tror du var for hurtig, Hurtig...

Tror nu at Jannik tænkte på Sony og Philips's reklamebudgetter...

Correct me - if I'm wrong, Jannik...

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Sony laver IMO gode billedrørs produkter (men de kan beholde deres audio udstyr for min skyld), men du betaler et premium for det og Sony har en elendig service. (Jeg har hørt mange historier om folk der ventede og ventede og ventede på at få deres ting tilbage fra Sony...).

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

jacobmamse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
jacobmamse skrev:

chrliv skrev:

Hilsen Christian.

PixelPlus er ikke andet end noget opreklameret bras efter min mening. Jeg havde valget mellem et PixelPlus og mit nuværende PW9616 og det bankede PixelPlus i A/B testen, så jeg valgte at give 1000 kr. mere for det jeg har nu som må "nøjes" med Natural Motion og det har jeg aldrig fortrudt. På KT Messen viste de flinke folk de nyeste PixelPlus kreationer frem for mig og mine kammerater men de kunne ikke vise et der ikke viste et billede med digital støj og grums. Slog vi PixelPlus fra og kun kørte med Natural Motion var det nogle helt andre tv at kigge på - så var de rent faktisk rigtigt gode!

WUHU!! så har jeg jo mit på det tørre med natural motion

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Tror du var for hurtig, Hurtig...

Tror nu at Jannik tænkte på Sony og Philips's reklamebudgetter...

Correct me - if I'm wrong, Jannik...

Jamen så lad ham dog købe det Prosonic. Så kan han jo stille det ind i soveværelset når han køber et nyt Philips eller SONY.

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

nu var der ikke flere prosinic, da jeg kom derned.  så dog et på 28 tommer, og det var slet ikke godt, men når jeg så dem sammen med de andre tv. så flimmet de også.

men nu har jeg været i elgiganten i 3 timer og se på tv. men det er svært, fordi hvornår vil man stoppe med at give lidt mere, for et lidt bedre tv.

jeg vil jo godt have et 32tommer tv. så jeg var næsten helt forelsket i et samsung 32tommer 50hz. til 4500kr
inde havde jeg set på et jvc 28 elgiganten også havde til 3000kr. som også er godt.
så ville jeg lige gå hjem og tænke mig om, men på vejen ud så jeg et sony 28tommer til 4899kr, og der er billede helt klart godt. med deres trinitron billederør.

så man kan altid give lidt mere få lidt bedre,

1stk Dali Icon 2 center

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes