Forfatter |
|
franklj Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 27 December 2003 kl. 03:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
i føtex prosonic 32 16:9 100hz tv til 4000kr spar 1000kr i elgiganten phillips 32 16:9 pw5407 til 4000kr
er der nogle af jer der kender noget til disse tv. og ved i hvad for et billede rør der er i, eller hvormeget der er det samme.
på forhånd tak frank  __________________ Denon 1603, amitech dvd 704, Samt sony 32" fx 68 100hz 16:9.
2stk Dali Concept 6
2stk Dali Icon 6
1stk Dali Icon 2 center
|
Til top |
|
|
Woody1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville helt klart holde mig til Philips'en. Den har Black Line S billedrør.
De billige 100 HZ TV på marked, har som regl et meget dårlig 100 HZ modul, som ødelægger billedet mere end det forbedre det.
|
Til top |
|
|
franklj Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2003 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Woody1 skrev:
Jeg ville helt klart holde mig til Philips'en. Den har Black Line S billedrør.
De billige 100 HZ TV på marked, har som regl et meget dårlig 100 HZ modul, som ødelægger billedet mere end det forbedre det.
|
|
|
ja det bliver nok et philips.
for der var ikke nogle tilbage i føtex. så jeg må ned i elgigaten, og hører hvormeget de vil gå ned i prisen. hvis de vil det. men nu må vi se. ellers så må jeg betale hvad det koster __________________ Denon 1603, amitech dvd 704, Samt sony 32" fx 68 100hz 16:9.
2stk Dali Concept 6
2stk Dali Icon 6
1stk Dali Icon 2 center
|
Til top |
|
|
jacobmamse Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville slet ikke købe de billige philips fjernsyn.. da de mangler software til at fjerne fejlene fra 100 hz. Derfor ville jeg nok som minimum gå op i et philips med natural motion som giver et spuer billede i forhold til et fjernsyn bare med 100 hz. eller hvis du lige finde nogle ekstra penge i lommen så få et fjernsyn med pixel plus
|
Til top |
|
|
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg så ikke anbefale dig, hvis det skal være Philips, så er du bedre tjent med dem uden Pixel Plus, jeg har selv haft et Pixel Plus(32PW9617), solgte det efter 4 mdr. Jeg har nu Panasonic TX-32PD30, og det skal ikke sælges.
Hilsen Christian.
|
Til top |
|
|
jacobmamse Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrliv skrev:
Det vil jeg så ikke anbefale dig, hvis det skal være Philips, så er du bedre tjent med dem uden Pixel Plus, jeg har selv haft et Pixel Plus(32PW9617), solgte det efter 4 mdr. Jeg har nu Panasonic TX-32PD30, og det skal ikke sælges.
Hilsen Christian. |
|
|
må indrømme at jeg ikke har set et panny TX-32PD30 men det lyder til at være helt vildt så. siden det er bedre end pixel plus. Har selv et 32pw8807 og der er kun natural motion på og det ser jo brand godt ud.
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu heller ikke været så imponeret af Pixel Plus - der er en del shimmering i de høje frekvenser hvilket giver et enormt uroligt billede, selv ved 100hz. Dette så jeg endda på deres demonstrations DVD, hvilket man må formode er best case scenario.
L.
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas på med at købe det Prosonic. Det kan aldrig betale sig at købe sådan en "bambus" udgave af et TV. Vælg hellere en mindre udgave eller en med knap så mange smarte detaljer. Til gengæld får du en kæmpe kvalitetsforskel.
Det er jo ikke tilfældigt, at Philips (og SONY) er så vidt kendt og respekteret. Til gengæld vil jeg tro, at du får svært ved at finde rosende test af et Prosonic.
Men det er svært. På papiret lyder Prosonic jo meget lovende. Men i længden??
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kan jo godt se at det bliver svært når frank ikke vil ofre meget mere end de 4000 kr.
Jeg ville vælge et godt 50Hz fjernsyn. De er bedre end de billige 100Hz.
Den Philips model Frank viste, er tilsyneladene ikke et 100Hz. Jeg tror det er et godt valg. Har selv en Philips PW 5324 som er en udgået model af samme serie. Det giver et ok flot billede. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobmamse skrev:
chrliv skrev:
Hilsen Christian. |
|
|
må indrømme at jeg ikke har set et panny TX-32PD30 men det lyder til at være helt vildt så. siden det er bedre end pixel plus. Har selv et 32pw8807 og der er kun natural motion på og det ser jo brand godt ud.
|
|
|
PixelPlus er ikke andet end noget opreklameret bras efter min mening. Jeg havde valget mellem et PixelPlus og mit nuværende PW9616 og det bankede PixelPlus i A/B testen, så jeg valgte at give 1000 kr. mere for det jeg har nu som må "nøjes" med Natural Motion og det har jeg aldrig fortrudt. På KT Messen viste de flinke folk de nyeste PixelPlus kreationer frem for mig og mine kammerater men de kunne ikke vise et der ikke viste et billede med digital støj og grums. Slog vi PixelPlus fra og kun kørte med Natural Motion var det nogle helt andre tv at kigge på - så var de rent faktisk rigtigt gode! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
Jeg har nu heller ikke været så imponeret af Pixel Plus - der er en del shimmering i de høje frekvenser hvilket giver et enormt uroligt billede, selv ved 100hz. Dette så jeg endda på deres demonstrations DVD, hvilket man må formode er best case scenario.
L.
|
|
|
Lige nøjagtigt - det var nøjagtigt det samme jeg så, og det gjaldt både for deres alm. tv med PP og deres Plasma. Vi fik både demo-dvd´en og et par film med fornuftigt billede såsom LOTR osv.! Billedet var mere grumset og uroligt - med Natural Motion alene var de derimod helt gode! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Pas på med at købe det Prosonic. Det kan aldrig betale sig at købe sådan en "bambus" udgave af et TV. Vælg hellere en mindre udgave eller en med knap så mange smarte detaljer. Til gengæld får du en kæmpe kvalitetsforskel.
Det er jo ikke tilfældigt, at Philips (og SONY) er så vidt kendt og respekteret. Til gengæld vil jeg tro, at du får svært ved at finde rosende test af et Prosonic.
|
|
|
Helt enig de er kendt, ikke for deres kvalitet, men for de milliarder af kroner som de hver år bruger på REKLAMER!
|
Til top |
|
|
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, jeg ville da også reklamere for mine produkter hvis jeg vidste, at det var kram. Hvorfor reklamerer for noget bras, som folk skal have repareret hele tiden...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik skrev:
Hurtig skrev:
|
|
|
Helt enig de er kendt, ikke for deres kvalitet, men for de milliarder af kroner som de hver år bruger på REKLAMER!
|
|
|
Reklamer?? Har aldrig set en reklame for Prosonic.... Men vi er helt enige! Man skal holde sig for sådan noget braller!
Prosonic er et discount-mærke, som kun forhandles gennem supermarkeder. Hvorfor mon? Men mange falder desværre for mærker som Prosonic, da man umiddelbart får meget... 100Hz og det hele. Men hvad hjælper det, når det ikke er lavet ordentligt? Et ganske almindeligt 50Hz Philips giver helt sikkert bedre billede!
Og så holder Philips en menneskealder. Det gør Prosonic helt sikkert kke. Men på den anden side: Inden man kan nå at slide et Prosonic op, er man nok blevet så træt af det, at det er skiftet ud. Det er et af den slags mærker der bare ikke er gennemført. Der er en masse små irriterende detaljer, som man opdager med tiden, og som bare kan pisse en totalt af!
|
Til top |
|
|
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du var for hurtig, Hurtig...
Tror nu at Jannik tænkte på Sony og Philips's reklamebudgetter... 
Correct me - if I'm wrong, Jannik...
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony laver IMO gode billedrørs produkter (men de kan beholde deres audio udstyr for min skyld), men du betaler et premium for det og Sony har en elendig service. (Jeg har hørt mange historier om folk der ventede og ventede og ventede på at få deres ting tilbage fra Sony...).
L.
|
Til top |
|
|
jacobmamse Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
jacobmamse skrev:
chrliv skrev:
Hilsen Christian. |
|
|
|
|
|
PixelPlus er ikke andet end noget opreklameret bras efter min mening. Jeg havde valget mellem et PixelPlus og mit nuværende PW9616 og det bankede PixelPlus i A/B testen, så jeg valgte at give 1000 kr. mere for det jeg har nu som må "nøjes" med Natural Motion og det har jeg aldrig fortrudt. På KT Messen viste de flinke folk de nyeste PixelPlus kreationer frem for mig og mine kammerater men de kunne ikke vise et der ikke viste et billede med digital støj og grums. Slog vi PixelPlus fra og kun kørte med Natural Motion var det nogle helt andre tv at kigge på - så var de rent faktisk rigtigt gode!
|
|
|
WUHU!! så har jeg jo mit på det tørre med natural motion
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R skrev:
Tror du var for hurtig, Hurtig...
Tror nu at Jannik tænkte på Sony og Philips's reklamebudgetter... 
Correct me - if I'm wrong, Jannik...
|
|
|
Jamen så lad ham dog købe det Prosonic. Så kan han jo stille det ind i soveværelset når han køber et nyt Philips eller SONY.
|
Til top |
|
|
franklj Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu var der ikke flere prosinic, da jeg kom derned. så dog et på 28 tommer, og det var slet ikke godt, men når jeg så dem sammen med de andre tv. så flimmet de også.
men nu har jeg været i elgiganten i 3 timer og se på tv. men det er svært, fordi hvornår vil man stoppe med at give lidt mere, for et lidt bedre tv.
jeg vil jo godt have et 32tommer tv. så jeg var næsten helt forelsket i et samsung 32tommer 50hz. til 4500kr inde havde jeg set på et jvc 28 elgiganten også havde til 3000kr. som også er godt. så ville jeg lige gå hjem og tænke mig om, men på vejen ud så jeg et sony 28tommer til 4899kr, og der er billede helt klart godt. med deres trinitron billederør.
så man kan altid give lidt mere få lidt bedre, __________________ Denon 1603, amitech dvd 704, Samt sony 32" fx 68 100hz 16:9.
2stk Dali Concept 6
2stk Dali Icon 6
1stk Dali Icon 2 center
|
Til top |
|
|