Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Antennesignal dårligt på LCD-TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fookhar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har anskaffet mig et 32" Samsung N71B, men tv-signalet (kabel tv) er ret grumset. Det ser langt bedre ud på det gamle 28" CRT tv vi har i stuen, hvad er problemet? Er det simpelthen fordi signalet er for dårligt til at fylde sådan et tv ud, er det bare noget der skal justeres på tvet eller noget helt andet?

På forhånd tak.
Til top Vis fookhar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fookhar Besøg fookhar's Websted

Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg tror du har ret med hensyn til signalet. 
Da jeg fik mit TV, var jeg også skuffet over kvaliteten af billedet ved analoge signaler,
men det ændrede sig heldigvis da digital sendingerne startede.

Med venlig hilsen

Heimdall Brahma
Rega P9 Apheta Ios
Pioneer KRP-500M
Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon

alpinestar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme problem på mit N71B! Går og venter på at Selectorbokse kommer på tilbud, det skulle hjælpe meget på det!! Gode kabler er også nødvendigt, så hvis du har et billigt antenne kabel kunne det være en ide at skifte det.

Rega Planer 2 M Teknifi K1
System Audio 1280 MKII
Til top Vis alpinestar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alpinestar

fookhar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg prøve, tak.
Til top Vis fookhar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fookhar Besøg fookhar's Websted

FLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

fookhar skrev:
Jeg har anskaffet mig et 32" Samsung N71B, men tv-signalet (kabel tv) er ret grumset. Det ser langt bedre ud på det gamle 28" CRT tv vi har i stuen, hvad er problemet? Er det simpelthen fordi signalet er for dårligt til at fylde sådan et tv ud, er det bare noget der skal justeres på tvet eller noget helt andet?

På forhånd tak.

Kunne også værre dit antenne setup. Prøv at bytte rundt på de 2 tv. Hvis dette ikke hjælper så har du et dråligt tv.

Til top Vis FLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLarsen

fookhar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Tvivler på det er tv'et der er dårligt.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

havde lidt det samme problem med kabeltv da jeg fik min plasmaskærm, men jeg tror primært det har noget at gøre med at skærmen består af pixels. Jeg kører stadig med det gamle crt tv i soveværelset og der var der ikke nogen problemer. Så vi må nok bare indse at crt tv er noget mere venlige overfor at halvdårligt tvsignal
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Det har jo helt enkelt noget at gøre med, at tv'ets opløsning og tvsignalets opløsning ikke passer sammen. En HD fladskærm skal selv gætte nogle af punkterne, hvorfor det let kan se grumset ud - så på den måde kan man godt sige at det er pga dårligt tvsignal. Der skulle være ret store forbedringer med digitalt signal! Formentlig har du ingen problemer med dvd-signal?
Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

fookhar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:
Det har jo helt enkelt noget at gøre med, at tv'ets opløsning og tvsignalets opløsning ikke passer sammen. En HD fladskærm skal selv gætte nogle af punkterne, hvorfor det let kan se grumset ud - så på den måde kan man godt sige at det er pga dårligt tvsignal. Der skulle være ret store forbedringer med digitalt signal! Formentlig har du ingen problemer med dvd-signal?

DVD ser fantastisk ud, sålænge jeg ser dem med min Xbox 360 istedet for min alm. dvd-afspiller via scart, hvor det ser ret grumset ud.

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

fookhar skrev:

På forhånd tak.

Du skulle tage at investere i en antenne forstærker af den gode kvalitet fra TRIAX med tilt forstærker. Den kan købes ved www.avconnection.dk. Jeg havde det samme problem med antenne forholdene indtil at den blev tilkoblet. Billedet står aldeles prima nu

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

fookhar skrev:

På forhånd tak.

Du skulle tage at investere i en antenne forstærker af den gode kvalitet fra TRIAX med tilt forstærker. Den kan købes ved www.avconnection.dk. Jeg havde det samme problem med antenne forholdene indtil at den blev tilkoblet. Billedet står aldeles prima nu

Det er denne vi taler om

http://www.avconnection.dk/?CPage=PDetails&ML1=1&ML2 =15&PGr=890&PNo=21-036&PVer=0&PicGr=1059

fookhar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

fookhar skrev:

På forhånd tak.

Tak. :)

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

fookhar skrev:
Transient skrev:

fookhar skrev:

På forhånd tak.

Det var så lidt. Lad mig høre om det løser problemet. Ellers har du selvfølgelig fuld returret

Det er ihvertfald værd at prøve

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

LCD teknologien er dårlig til at håndtere TV signal og analog i særdeleshed.

Hvis du vil have et billede der mere ligner CRT skal du investere i Plasma i stedet for

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 22 Marts 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:
fookhar skrev:
Transient skrev:

fookhar skrev:

På forhånd tak.

Det var så lidt. Lad mig høre om det løser problemet. Ellers har du selvfølgelig fuld returret

Det er ihvertfald værd at prøve

Har du fået styr på dit antennesignal ?

fookhar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Nej, er ikke lige kommet videre med det. :)

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

Hvis signalet er kraftigt nok i forvejen gør en forstærker mere skade end gavn. Problemet kunne også sagtens være at signalet var for kraftigt...

Desuden er Triax produkter normalt alt for dyre (antennernes B&O?) - du kan få meget andet i samme kvalitet til færre penge. Du skal nok ikke købe en Harald Nyborg model til 95 kr., men Triax er penge ud af vinduet...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
Transient skrev:

Hvis signalet er kraftigt nok i forvejen gør en forstærker mere skade end gavn. Problemet kunne også sagtens være at signalet var for kraftigt...

Desuden er Triax produkter normalt alt for dyre (antennernes B&O?) - du kan få meget andet i samme kvalitet til færre penge. Du skal nok ikke købe en Harald Nyborg model til 95 kr., men Triax er penge ud af vinduet...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Hvad ved du om det ?. Har du da prøvet den omtalte Triax forstærker ?. Den Triax forstærker jeg snakker om er nemlig udstyret med en tilt forstærker som kun forstærker højfrekvente signaler såsom TV2 og TV3 TV3+. Alle andre signaler forbliver intakte. Ved mig er det det bedste som er sket for mit TV . Ingen grums men bare klokkeklare billeder på den flade !

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

troelsit skrev:

LCD teknologien er dårlig til at håndtere TV signal og analog i særdeleshed.

Hvis du vil have et billede der mere ligner CRT skal du investere i Plasma i stedet for

Men plasma tv er ikke så klart - det har ikke helt LCD´ens skarphed.  Plasma tv´et har dog ikke uvæsentligt mere naturlige farver - så egentligt er jeg næsten enig med troelst.

Til top Vis WC Fields's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WC Fields

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:
Hvad ved du om det ?. Har du da prøvet den omtalte Triax forstærker ?.

Nej, men jeg har prøvet adskillige andre (og bygget en del selv også). Men der er helt sikkert ikke noget magisk ved lige præcis denne forstærker. Enhver forstærker af en ordentlig kvalitet kan give det samme resultat.

Citér:
Den Triax forstærker jeg snakker om er nemlig udstyret med en tilt forstærker som kun forstærker højfrekvente signaler såsom TV2 og TV3 TV3+. Alle andre signaler forbliver intakte.

Det er en standardfunktion i linieforstærkere, og har været det i adskillige år. I nogle typer kan du også regulere graden af tilt, så det passer til resten af anlægget. Men det er ikke så let at justere uden måleudstyr.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes