Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvad for et LCD? (til HTPC) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Jeg skal en gang i dette halvår investere i et fladskærms tv – omkring de  37”. (Helst ikke til mere end 10.000)

Hvad er jeres erfaringer, hvad ville i gå efter? (især når det skal tilsluttes en HTPC)

Jeg har i denne forbindelse selv gjort mig nogle erfaringer/bekynringer:

Jeg har haft lånt en kammerats 32” Samsung LCD (kan desværre ikke huske modellen – men det har ca. 1½ år på bagen) . Jeg syntes dog ikke at det var ideelt til (HTPC)-TV, der var en masse ’micro-hak’, som man så fx ved sport, eller på ”business-kanaler” hvor der er en ’aktie-ticker’ nede i bunden af skærmen! – Jeg har sidenhen sat mit Sharp 100hz CRT til igen (han ville ha’ sit tv igen!), og der vises aktiekurserne mv. helt ’flydende’! (men der er naturligvis andre ’draw-backs’!)

Jeg har ladet mig fortælle, at det kan være konflikt mellem de 50hz DK-TV bliver udsendt med, og de 60hz LCD’en opdatere med!

Jeg undre mig dog over at det også er tilfældet hvis jeg kører med en anden opdatering (fx 75 der jo ’går op i’ 50) – Her har de sagt i Hifi-Klubben at lige meget hvilken opdaterings frekvens man fodre LCD’et med, vil den altid kun opdatere med 60hz! (det er angiveligt det eneste de USA-producerede chips kan finde ud af!)

Derudover sagde de i Hifi-Klubben at de kraftigt mistænkte Samsungs nye ”100hz LCD” for bare at være en fordobling af de gænge 60hz-chip (altså 120hz!).

Sidst men ikke mindst har ’onde-tunger’ sagt at hvis man skal bruge HTPC skal man generelt bare holde sig mile vidt fra Samsung!?!

Er der nogen af jer der kan af/bekræfte nogle af disse ting – eller bare komme med en kommentar omkring jeres erfaringer med forskellige mærker etc?

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes