| Forfatter |
|
AndersDGP Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg skal snart ha investeret i et panasonic 42" PV60 tv. Men jeg kom til at tænke på. HDTV klip, kan man vel ikke køre fra sit dvd-afspiller, eller? Skal man køre det gennem sit gfx kort fra pc?
Hvad skal bruges der til evt?
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25820&KW=AndersDGP
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at kunne se ægte HDTV, kræver det, at du har Parabol eller kabel TV som tilbyder dette. Ellers skal du have en HD-DVD eller en Blu Ray afspiller. Det er også muligt at downloade HDTV fra internettet, både lovligt og ulovligt.
Du kan få multimedia afspillere som kan afspille .ts streams (MPEG2). De fleste klip på nettet er i dette format. De kan også afspilles fra din PC. Desuden kan din PC også afspille H.264. Det er der ikke nogle multimedia afspillere der kan endnu.
|
| Til top |
|
| |
AndersDGP Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men evt på microsofts hjemmeside, kan man hente nogle HD-klip, men hvordan fungere det så? Skal man bare brænde den ned på en dvd skive, og så ind i dvd-afspilleren? Har bare læst, at dvdafspillere ikke kan køre ægte HD, men det kan man godt gennem gfx kortet i pc'en?
Er jeg helt galt på den?
Tak
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har rettet mit indlæg, da jeg misforstod dit spørgsmål.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndersDGP skrev:
Men evt på microsofts hjemmeside, kan man hente nogle HD-klip, men hvordan fungere det så? Skal man bare brænde den ned på en dvd skive, og så ind i dvd-afspilleren? Har bare læst, at dvdafspillere ikke kan køre ægte HD, men det kan man godt gennem gfx kortet i pc'en?
Er jeg helt galt på den?
Tak
|
|
|
Mener helt bestemt de skal afspilles via pc, disse HD-klip er i Microsofts eget format, så vidt jeg ved. Microsofts mediaplayer kan vise disse, du skal bruge en af de nyere versioner.
|
| Til top |
|
| |
AndersDGP Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Det skal lige siges min dvdafspiller ikke har HDMI, men kun DVI, men det forringer vel intet hvis man køber et DVI-HDMI stik, skal alligevel køre lyden over anlægget.
|
| Til top |
|
| |
FLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA
Din dvd afspiller kan ikke afspille HD.
Microsoft er et godt sted at hente. Afspil på PC (prøv bare at køre klippet og se hvad software der startes op). PC skal forbindes til tv med HDMI (evt DVI til HDMI), VGA eller component.
Det er ikke alle klip der er i den bedste kvalitet. Så prøv et andet hvis du er skuffet.
|
| Til top |
|
| |