Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Meget brug for hjælp til Samsung N71 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
arctic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg fik mit N71 i fredags, og har brugt weekenden på at finjustere det. Desværre gik det galt her til sidst. Jeg ville slå "dynamic dimming" fra i servicemenuen, og kom til at trykke "til højre" i punktet "Panel option". Jeg så ikke hvad den havde stået til før, så jeg satte den til det samme som der står i "Gamma" lige over (noget med 3 bogstaver og et UA - et eller andet). Problemet er så, at efter jeg slukkede fjernsynet og tændte det igen, får jeg intet billede frem - dog får jeg lyd. Jeg har jo nok valgt et andet panel end det der sidder i, og nu kan fjernsynet ikke genkende det. Er der en måde hvorpå jeg kan resette det hele?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Hilsen P.

Til top Vis arctic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af arctic

arctic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hm. Hvis jeg bare tænder for tv'et kan jeg godt få billede fra DR1, der går i sort og kommer tilbage med korte intervaller. Hvis jeg prøver at skifte til en anden kanal, er der intet billede. Hvis jeg trykker på menu (mens der er billede) går den i sort. Og hvad værst er, hvis jeg prøver at starte op i service menuen kommer der slet intet billede, så jeg kan ikke sætte paneltypen til noget andet...

Er det ikke muligt at lave en form for "hard reset" der nulstiller alt, ændringer i servicemenuen inklusivt?

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

hmm har kun en M51 herhjemme. og jeg kan ikke huske om der er andre punkter i servicemenu på 71. ellers kunne jeg jo fikse dig en guide til hvilke knapper du skal trykke for at få ændret indstillingen.

kan gøre det imorgen på job hvis jeg får en 71 på operationsbordet..
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

arctic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Det kunne være ret cool. Hvis jeg bare kan få skiftet til at virke igen... ellers må jeg ringe til samsungs support - frygter dog lidt hvad de siger, når de finder ud af at jeg som almindelig dødelig forbruger har været inde og rode med serviceindstillingerne...

arctic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Så lykkedes det efter at have prøvet servicemenuen flere gange i blinde... Panel option står nu til AUO_WCG. Jeg kan dog ikke være sikker på at det var det den stod til oprindeligt. Jeg ved at den ikke skal stå til AUO ellet PANEL 6...

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

arctic skrev:
Så lykkedes det efter at have prøvet servicemenuen flere gange i blinde... Panel option står nu til AUO_WCG. Jeg kan dog ikke være sikker på at det var det den stod til oprindeligt. Jeg ved at den ikke skal stå til AUO ellet PANEL 6...

det er også lidt svært at svare på. de wer både solgt med AUO og samsungs egne paneler. måske også CMO. jeg tror dog størstedelen er samsungs egne i 71. så skal den stå på AM LCD eller noget i den retning. du kan evt lyse und i tv.et på bagsiden i venstre side set forfra. der sidder et print i hele siden der. dette er inverterboardet. hvis du kan se hvilken farve det har kan ved du ca. hvilket panel der sidder i.. ellers skal du tage bagbeklædningen af (ingen garanti) så kan jeg nogenlunde sige hvad den skal stå på..

men farverne på inv. boards er:
Lilla: samsung
guld: AUO
grøn: CMO

arctic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Jeg må prøve at finde farven på inverterboardet når jeg kommer hjem i eftermiddag. Der var også en indstilling der hed noget i retning af int_wcg som virkede - det er vel også et samsung-panel?

Btw - er der nogen umiddelbart nogen fare ved at panelet er indstillet til f.eks AUO_WCG, hvis det i realiteten er et Samsung-panel?

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

arctic skrev:

Jeg må prøve at finde farven på inverterboardet når jeg kommer hjem i eftermiddag. Der var også en indstilling der hed noget i retning af int_wcg som virkede - det er vel også et samsung-panel?

Btw - er der nogen umiddelbart nogen fare ved at panelet er indstillet til f.eks AUO_WCG, hvis det i realiteten er et Samsung-panel?

nææ.. ikke andet end at du måske risikerer at din farve gain, offset og gamma står forkert

arctic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Hej andersena.

Lige over "Panel Option" er punktet "Gamma" sat til AUO. Tyder det ikke på at der sidder et AUO-panel i TV'et? 

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

arctic skrev:

Hej andersena.

Lige over "Panel Option" er punktet "Gamma" sat til AUO. Tyder det ikke på at der sidder et AUO-panel i TV'et? 

jo det kan nok tænkes, men mindre du har fået rodet ved den også da du kørte servicemenu i blinde

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes