Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 21:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvad skal jeg vælge... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Joakim Ø
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hej alle flinke tv kendere

Jeg står for at skulle købe flad skærm, 37-42, ldc eller plasma, max 10k, helst pænt design = et billede med en smal ramme uden om, enten alu/stål eller sort (ikke sølvfarvet plastik).

Jeg har oprettet en tilsvarende tråd på recordere.dk, men laver den også her.

Jeg har kik på et Gericom, da det er et pænt og billigt tv (f.eks topmodellen 37" full HD for 999€ eller den gamle 37" til 749€), der dog kun fåes i Østrig-måske er det noget skrammel? ( http://www.gericom.com/index.php?id=373&backPID=200& tt_products=1208) - er der nogen der kender det?

Overvejer også samsung 42" plasma PS-42Q7H til 9000 hos easyshopping (som jeg har indtryk af skulle være et rigtig godt tv, har ihverttilfælde været meget dyrere) eller LG 42" - 42PM1MA til 7300 hos proshop.dk (uden højttalere, men med smal ramme hele vejen rundt - ret pænt, og billigt!)

Men hvis det skal være alu-look er der som sagt kun Gericom (som jeg intet ved om), evt Fujitsu siemens gamle model (men nederen at købe den gamle model til samme pris som den nye (der har nyt design med kæmpe fronthøjttaler), ca 9.000 for 40" lcd) eller et brugt Alfaview (dba.dk ca. 8k)

Endelig kan jeg vælge 37" lcd, f.eks Toshiba 37 WL 66 ZS fra getmore til 8500, Samsung LE-37R72B til 9800 fra århus pc lager eller en udstillings model fra ti-vi.dk, f.eks denne model der er sat ned fra 18 til 9k http://www.ti-vi.dk/TIVI/ALU-SORT.html (er der forøvrigt nogen der kender noget til dem?)

Er der nogen garvede brugere der kan give mig et godt råd? -  hilsen Joakim

Til top Vis Joakim Ø's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joakim Ø

Jesmo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Hej Joakim

Jeg har selv kigget den 42Q7H efter først have set masser af andre. Jeg synes den er utrolig fed og venter på svar i en anden rubrik da jeg gerne vil høre lidt herom. jeg har set den op mod flere modeller med alm analog tv signal og der kunne de andre dyrere modeller ikke følge.

Til top Vis Jesmo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesmo

Joakim Ø
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hej Jesmo

Tak for svar!

Jeg er nu blevet rådet til at vente til Panasonics nye plasma model px70 kommer - det skulle ske meget snart (de engelske netbutikker sælger den allerede, men har den ikke på lager... http://www.pricerunner.co.uk/sound-and-vision/vision/tv/brow se?&search=px70&q=px70&ref=redirect ).

Jeg regner med at 37" er stort nok til mig, den står vejl. til 12k, så mon ikke man kommer til at kunne købe den for under 10k, og så får man jo den nyeste model, to hdmi indgange, et design ala Samsungs og forhåbentlig et suverænt billede - jeg så ihverttilfælde et Panasonic pv45 i Salling der stod suverænt godt - bedre end Pioneeren ved siden af.

Så jeg prøver at slå koldt vand i blodet, men 42Q7H´en er bestemt også en mulighed - har du set den op mod en Panasonic?

Jesmo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Hej Joakim

Jeg har ikke selv set de op mod panasonic men kender to forskellige der hver har og stadigvæk valgt 42Q7H. Jeg kan dog ikke sige et ondt ord imod panasonic og ved ifølge forhandlere at de også er blandt toppen af skærmene og jeg ved der er mange der roser dem herinde. Jeg snakkede med expert i brønderslev som har et rigtigt godt udvalg. De har haft den 37" du snakker om til at hænge ved siden af 42Q7H med samme styrke tv signal, og de siger at de solgte udelukkende Samsungen i denne periode. 

Jeg har lagt et nyt indlæg ind om fordele og ulæmper vedr køb i udlandet som du evt. kan følge og som jeg håber vi får noget respons herpå. Hvis jeg køber i Tyskland tager jeg en 50" istedet for 40" den kan jeg få hjem til godt 13000.

Jesmo  

Til top Vis Jesmo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesmo

Joakim Ø
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

For lige at runde min egen tråd af endte det efter talløse timers surfen i diverse fora på nettet, samt kiggen rundt i (næsten)samtlige tv butikker i Århus - med Panasonic 37" PV71F plasma tv, købt på nettet hos Easyshopping for 10k (+200 kr forsendelse), og ophængt på væggen med Vogel EFW6345 beslag, købt hos Getmore til 1930 inkl forsendelse, forbundet med antenne og hdmi kabel til hhvis 100 og 200 (2 meter) fra AvXperten.

Det jeg konkluderede var at Pioneers tv er både pæne og gode, men dyre, Samsung er pæne og billige, men ikke så gode (jeg gik kold på 42Q7 efter at have læst en lang tråd her, hvor mange havde haft problemer med den), Panasonic er billige og gode, men ikke så pæne. MEN så kom Panasonic jo så med deres nye model som (i mine øjne) er både god, pæn og billig, så der var ikke noget at betænke sig på! - Ud over at budgettet på 10.000 blev sprængt da der skulle lægges et par tusind oveni til vægbeslag, til gengæld kan min kæreste stadig dyrke sin store hobby at ommøblere stuen, hvis man skal sidde et nyt sted trækker man bare tv´et ud fra væggen og drejer det - så kan man også få det 1/2 meter tættere på, så det svarer til en 42"...

Jeg har nu haft det i 12 dage, og er bestemt ikke blevet skuffet; både super billede (fantastisk at se DVD via hdmi, men det analoge antennesignal er også helt fint, ligeså godt som mit gamle Sony billedrørstv), rigtig god lyd på trods af at det er fladt, (MEGET bedre end min gamle Sony hvor lyden kom ud af siderne), og INGEN skavanker som Burn-in eller støj, som jeg havde frygtet.

Kan varmt anbefales.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes