Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
720p er bedst ved film eller programmer hvor der er hurtige bevægelser, men ved programmer hvor der er langsomme billedskift, naturfilm osv, er 1080i bedst, såvidt jeg har læst mig til herinde.
Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
Jeg vil lige fortælle om et problem jeg har set. En Denon DVD-1910 har dvi, og det skulle jeg så have op på en Samsung plasma skærm. Satte en DVI->HDMI adaptor på, og et HDMI kabel. Billedet blev dårligt...Der er digitale efterslæb på næsten alt bevægelse!
Om denne fejl også vil opstå på dit ved jeg ikke. Men hvis det fungere vil DVI->HDMI være bedst. eller kan et componten kabel som dette anbefales:http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Bill edkabel/QED_CV_Signature_kabel_.htm
Det er det bedste component kabel jeg til dato har set. Sidst jeg testede det var det mindste lige så godt som et standart HDMI kabel.
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
BinX skrev:
720p er bedst ved film eller programmer hvor der er hurtige bevægelser, men ved programmer hvor der er langsomme billedskift, naturfilm osv, er 1080i bedst, såvidt jeg har læst mig til herinde.
Sådan kan du ikke stille det op, det er i en anden sammenhæng - nemlig hvilket HD-format der er bedst at optage i. Hvilken opløsning der er bedst på pågældende tv, kan man kun finde ud af ved at prøve sig frem.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum