| Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er jeres meninger om disse to projektorer. Det er bedst i test.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
| Hvad er jeres meninger om disse to projektorer. Det er bedst i test. |
|
|
øhhh- Ikke forstået 
MVH WRONG  __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
| Hvad er jeres meninger om disse to projektorer. Det er bedst i test. |
|
|
Hvorfor er det lige de 2 du har valgt ud? I det prisniveau er der flere interessante projektorer. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi jeg overvejer at købe en vw50. men har hørt så meget godt om jvc. Så ville jeg lige høre jeres mening.
Hvad ville i vælge? Hvad er der af andre projektorer som når de to i performance?
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg husker er jvcén testet til at have en konstrast på 15000:1 uden dynamisk kontrast, men sonyen( så vidt jeg husker) er testet til 3000:1.
Jeg vil holde på jvc, men den koster også 20.000kr mere end sony, som du kan få for 30.000kr hos TC __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har set det. Det er bare billigt. sonyen har også 15000:1 i kontrast, men ved ikke helt hvad dynamisk kontrast er for noget! Men det er hvert fald en super fed projektor!
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
|
Ja jeg har set det. Det er bare billigt. sonyen har også 15000:1 i kontrast, men ved ikke helt hvad dynamisk kontrast er for noget! Men det er hvert fald en super fed projektor!
|
|
|
En ting er hvad sony skriver i spec en anden ting er hvad den er blevet målt til og det er "kun" 3000:1. Det er også meget iforhold til mange projektorere. Jvc´s 15000:1 er helt vanvittigt. glæder mig til at se hvad den kan performe __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
|
Fordi jeg overvejer at købe en vw50. men har hørt så meget godt om jvc. Så ville jeg lige høre jeres mening.
Hvad ville i vælge? Hvad er der af andre projektorer som når de to i performance?
|
|
|
Nu har jeg ikke endnu ikke oplevet hverken vw50 eller JVC'en. Men når jeg skal til at købe ny projektor jeg skal kigge på følgende:
Sony vw50 JVC HD1 Sim2 D80 Samsung H710 Optoma HD81 Cineversum Blackwing var på listen indtil jeg så prisen 
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er kontrastforhold ikke alt, men JVC'en har et kontrast-forhold på 1:15.000 native (dvs uden dynamisk iris). Det er der ingen andre projektorer der har i dag! Jeg ville klart foretrække JVC DLA HD1  . Her kan læse et preview af den. En omfattende anmeldelse kan også klares. For søren om ikke der er en heldig satan der har fået sig en her. Undskyld sproget
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget koster jvcén i danmark?
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set jvcén til 50kilo. Men ved ikk om den ikke kan fåes billigere
Det skal lige siges at selvom sonyén "kun" har 3000:1 er det en fremragende projektor til 30.000kr __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Cineversum Blackwing var på listen indtil jeg så prisen 
|
|
|
Cineversum Blackwing Two skal derimod med på listen. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cineversum Blackwing Two er noget som forhandles i dk..? Hvad teknologi anvendes der??
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
| Cineversum Blackwing Two er noget som forhandles i dk..? Hvad teknologi anvendes der?? |
|
|
Samme teknologi som vw50 og JVC HD1 som er D-ILA. Importør er HTP, som sikkert gladeligt oplyser nærmeste forhandler. Du kan i øvrigt læse lidt propaganda om Blackwing Two her - med det kendskab jeg i øvrigt har til projektorer til Cineversum, har jeg en forventning om, at den mindst er på højde med JVC HD1. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
Nu er kontrastforhold ikke alt, men JVC'en har et kontrast-forhold på 1:15.000 native (dvs uden dynamisk iris). Det er der ingen andre projektorer der har i dag!
|
|
|
Når man taler om projektorer til 50k er der ingen grund til at battle på specifikationer. Dyret skal opleves live. Men Cineversum Blackwing Two har "native" contrast ratio på 1:15.000 eller 1:20.000 afhængig af hvilket materiale man kigger i. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Samme teknologi som vw50 og JVC HD1 som er D-ILA. Importør er HTP, som sikkert gladeligt oplyser nærmeste forhandler. Du kan i øvrigt læse lidt propaganda om Blackwing Two her - med det kendskab jeg i øvrigt har til projektorer til Cineversum, har jeg en forventning om, at den mindst er på højde med JVC HD1. |
|
|
For søren det går hurtigt! "Heldigvis" har jeg ikke råd til noget af det, før om et par år. Det fristes man jo næsten til at sige, da teknologien sandsynligvis modnes tilstrækkeligt i et prisleje, der er til at betale for almindelige dødelige  . Af almindelig nysgerrighed: Hvad koster deres projektorer sådan ca? __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
Af almindelig nysgerrighed: Hvad koster deres projektorer sådan ca?
|
|
|
Blackwing Two koster vejl. 67k. Blackwing som jeg først nævnte, som er med ekstern videoprocessor koster vejl. 165k, som dog er mere end jeg vil spendere. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |