Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 10:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: ophæng til samsung (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus Porsgaar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

har lige købt min første fladskærm :D glæder mig til at komme hjem i dag og få det sat op! helt vildt!

Men er lidt på herrens mark i dette fladskærms univers og jeg aner ikke hvilket ophæng jeg skal have til.  Tv'et skal bare hænge flat på vægen og helst så tæt som muligt. Men mit spørgsmål er egentligt om alle ophæng til 32" passer til et 32" samsung, eller skal man ud og købe et af samsungs ophæng? Der er jo en markant forskel i prisen :)

Til top Vis Rasmus Porsgaar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Porsgaar

HamDenFede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus

Tillykke med din nye skærm

Jeg kender ikke Samsungs tv, men langt de fleste tv har ophængsmuligheder der så at sige "overholder" VESA standarderne. Disse udtrykkes oftest i afstanden mellem hullerne i mm, altså 75/100 etc.

Læs evt. denne artikel vedrørende ophæng:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=950&zoneid=19

De fleste ophæng passer til de fleste tv-mærker. Der er dog forskel i hvor meget de kan holde (størrelse og vægt), udseende og måske vigtigst, hvor langt tv'et kommer til at hænge fra væggen. Jeg har selv købt et billigt ophæng til mit soveværelse fra Harald Nyborg til 199,-. Det virker fint, men tv'et hænger også næsten 10cm fra væggen. Hvis det skal helt tæt på, skal du nok have et lidt dyrere ophæng, evt. fra Vogel eller lignende.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Det du skal være mest opmærksom på er hvordan stikkene kommer til at stikke ud fra tv'et... Dem skal der jo være plads til... Mit Pioneer 507XD hænger iøvrigt kun 3 cm fra væggen med et B-Tech beslag fra Tape Connection
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes