Forfatter |
|
Jalle2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Hvad erfaringer har i med følgende tv: SONY BRAVIA KDL-40W2000?
Det har følgende fantastiske specifikationer:
40” 16:9 widescreen Full HD-panel
Opløsning: 1920 x 1080 pixels Full HD
BRAVIA® ENGINE Skærm Teknologi
Live Colour Creation Farvegengivelse
WCG-CCFL-Bagbelysning
BBE® Digital Lyd Teknologi
SRS TruSurround XT Surround sound
Virtual Dolby® / Dolby® Pro Logic® Surround
Digital TV-tuner (DVB-T)
Lysstyrke: 450 cd/m²
Responstid: 8 ms
Billedkontrastforhold: 1800:1
Dynamisk Kontrastforhold: 8000:1
1:1 Pixel Mapping
3D Digital Kamfilter
Betragtningsvinkel: 178°
2 x 10 watt RMS Digital forstærker
HD-Ready: 2 X HDMI
PIP Freeze Funktion
Noget der holder?
Vil gerne høre lidt om hvad i synes om følgende TV! :)
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
i samme prisklasse findes der langt bedre tv, f.eks. Pioneer PDP 427 XD og Panasonic TH 37 PV 600
specs kan primært bruges til at printe ud og tørre sig bagi med hvis man er løbet tør for toiletpapir
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
i samme prisklasse findes der langt bedre tv, f.eks. Pioneer PDP 427 XD og Panasonic TH 37 PV 600
|
|
|
Skriv dog venligst hvorfor du synes at de to nævnte tv er bedre, så kunne trådens ejer jo have noget konstruktivt at vurdere det ud fra.
Hvis han f.eks ønsker at bruge tv'et i forbindelse med en htpc, hvor man har det samme statiske billed i timevis eller har en stue hvor der kan opstå megen genskin, så er dit råd måske ikke optimalt Men jeg tvivler da ikke på at de rent billedmæssigt er toppen af poppen.
brasch skrev:
specs kan primært bruges til at printe ud og tørre sig bagi med hvis man er løbet tør for toiletpapir
|
|
|
HØRT
|
Til top |
|
|
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
Sendt: 02 April 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jalle,
Jeg har en sån og den har riktigt god billede og tar man med priset så er det tæt på oslagbart. Den får også rigtigt gode omdømen i mange tester der den jæmførs med den anses vare ligværdig eller bedre en alt andet en de bæste Plasma-skærmer (læs: Pioneer 50" i full HD-opløsning).
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 02 April 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kig på samme Sony TV.
Har kun fundet positive tests af den model, og har ikke set en test hvor noget fjernsyn bliver testet bedre.
Er der ikke noget, der har links til tests af de to andre nævnte modeller - og helst hvor de kan refereres til Sony'et?
Nogle af fordelene jeg går efter ved det Sony er pixelmapping 1:1 og 1920x1080p. Kommer nemlig til at bruge mit TV, hovedsagligt med HTPC og HDTV materiale.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
mlunde_CA Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 02 April 2007 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pixelmapping i 1:1 er en af de stærkeste 'features' i det tv. Dot-by-dot recreation er hvad det går under herovre. Jeg sælger bla.a. de ovennævnte fjernsyn, og Sony modellerne er nogle af vores topscorere. Mht performance bliver de drejet lidt rundt af Sharps nye 120hz model herovre, men de er dog ikke uden fejl.
Det kan ikke sammenlignes med plasma, det er jo æbler og appelsiner, men med god processing fra dine billedkilder tror jeg ikke du vil blive ked af det tv. Som nævnt af torpedo, hvis dine kilder primært er fra HTPC / konsoller, så ville jeg holde mig fra en plasmaskærm. Jeg har selv en plasmaskærm, og bruger den kun til regulære hdtv programmer.
Man betaler lidt for et navn, men vi har ikke fået et eneste Sony retur. Det er statistik der holder.
MVH
M. Lunde
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 02 April 2007 kl. 04:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken Sharp model er det, og hvilken prisklasse ligger det i?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
mlunde_CA Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 02 April 2007 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg snakker om D92 modellerne, jeg ved ikke hvad de hedder i EU, eller om de er på markedet endnu. Fås kun i 46 og 52 tommer. Rigtig lækkert TV, enormt hurtigt, og priserne herovre er helt sikkert værd at betale (i forhold til DK/EU). Det er mit dyreste TV, hhv 4K og 5K CAD. (Plus 13% "moms", men det smider jeg som regel ind i handelen.)
MVH
M. Lunde
|
Til top |
|
|
Jalle2 Forum Bruger

|
Sendt: 02 April 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay! Tak for indlæggene!
Beggrund venligst hvilket tver der fås bedre i samme prisklasse, og jeg tror ikke de specs er til at tørre røv i eller tar jeg fejl!?, Undskyld mig men hvad begrunder jeres svar til disse specs og find venligst et tv der har bedre specs og generelt er bedre i den prisklasse!
|
Til top |
|
|
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 02 April 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jalle2,
Der har været en del test hvor specifikationerne har vist sig ikke at være det afgørende for billedkvaliteten.
Tilbage til emnet: i det følgende link er der en test af Sonyen, samt en direkte sammenligning med en pioneer 40w2000 vs 4270XD.
http://www.hdtvtest.co.uk/
Jeg kender dog ikke sitet, så jeg ved ikke hvor "seriøse" de er, men det ser da i mine amatørøjne da meget tilforladeligt ud det de skriver.
På recordere.dk er der en del gode tråde om bl.a. flade tv.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 02 April 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jalle2 skrev:
Okay! Tak for indlæggene!
Beggrund venligst hvilket tver der fås bedre i samme prisklasse, og jeg tror ikke de specs er til at tørre røv i eller tar jeg fejl!?, Undskyld mig men hvad begrunder jeres svar til disse specs og find venligst et tv der har bedre specs og generelt er bedre i den prisklasse!
|
|
|
det handler ikke om specs, men om billedkvalitet. Producenterne måler ikke deres specs på samme måde og slet ikke nødvendigvis på en måde som er funktionel. Primært mener jeg at pioneers skærme har den mest naturlige farvegengivelse på markedet, derudover har den også en af de bedste videoprocessorer. Panasonic er lidt efter hvad farvegengivelsen angår, dog er de lidt bedre til sortniveau. Mange af de specs de reklamerer med forudsætter alle de funktioner man starter med at slå fra når man får skærmen. Det er ikke fordi jeg synes skærmen er specielt dårlig, men jeg synes bare der er bedre alternativer i den prisklasse og lavere for den sags skyld, men igen er det primært plasmaskærme og som tidligere nævnt er det ikke specielt velegnet til hverken pc eller konsol. Nu er det jo ikke alle der er enige i hvad jeg synes er det bedste, så det bedste råd jeg kan give dig er at tage på rundtur og kigge på de forskellige tv i samme prisklasse. Du skal bare være sikker på de er kalibreret ellers kan du ikke rigtigt bruge dine sammenligninger til noget. Ofte er de mest korrekt indstillede tv dem der ser lidt kedelige ud i farverne
|
Til top |
|
|
Jalle2 Forum Bruger

|
Sendt: 02 April 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så alle specifikationer på tvs er ikke til noget grundet at det er kvaliteten af selve billedet der tæller? 
Men ville nu bare høre brugernes meninger omkring selve tvet, og intet andet 
|
Til top |
|
|