Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 01:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Erfaringer med Sony Bravia KDL-40W2000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jalle2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hej!

Hvad erfaringer har i med følgende tv: SONY BRAVIA KDL-40W2000?

Det har følgende fantastiske specifikationer:

40” 16:9 widescreen Full HD-panel

Opløsning: 1920 x 1080 pixels Full HD

BRAVIA® ENGINE Skærm Teknologi 

Live Colour Creation Farvegengivelse

WCG-CCFL-Bagbelysning

BBE® Digital Lyd Teknologi

SRS TruSurround XT Surround sound

Virtual Dolby® / Dolby® Pro Logic® Surround

Digital TV-tuner (DVB-T)

Lysstyrke: 450 cd/m²

Responstid: 8 ms

Billedkontrastforhold: 1800:1

Dynamisk Kontrastforhold: 8000:1

1:1 Pixel Mapping

3D Digital Kamfilter

Betragtningsvinkel: 178°

2 x 10 watt RMS Digital forstærker

HD-Ready: 2 X HDMI

PIP Freeze Funktion

Noget der holder?

Vil gerne høre lidt om hvad i synes om følgende TV! :)

Til top Vis Jalle2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jalle2

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 April 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

i samme prisklasse findes der langt bedre tv, f.eks. Pioneer PDP 427 XD og Panasonic TH 37 PV 600

specs kan primært bruges til at printe ud og tørre sig bagi med hvis man er løbet tør for toiletpapir

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 April 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

i samme prisklasse findes der langt bedre tv, f.eks. Pioneer PDP 427 XD og Panasonic TH 37 PV 600

Skriv dog venligst hvorfor du synes at de to nævnte tv er bedre, så kunne trådens ejer jo have noget konstruktivt at vurdere det ud fra.

Hvis han f.eks ønsker at bruge tv'et i forbindelse med en htpc, hvor man har det samme statiske billed i timevis eller har en stue hvor der kan opstå megen genskin, så er dit råd måske ikke optimalt  Men jeg tvivler da ikke på at de rent billedmæssigt er toppen af poppen.

brasch skrev:

specs kan primært bruges til at printe ud og tørre sig bagi med hvis man er løbet tør for toiletpapir

HØRT

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Sendt: 02 April 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jalle,

Jeg har en sån og den har riktigt god billede og tar man med priset så er det tæt på oslagbart.
Den får også rigtigt gode omdømen i mange tester der den jæmførs med den anses vare ligværdig eller bedre en alt andet en de bæste Plasma-skærmer (læs: Pioneer 50" i full HD-opløsning).

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 April 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Har kig på samme Sony TV.

Har kun fundet positive tests af den model, og har ikke set en test hvor noget fjernsyn bliver testet bedre.

Er der ikke noget, der har links til tests af de to andre nævnte modeller - og helst hvor de kan refereres til Sony'et?

Nogle af fordelene jeg går efter ved det Sony er pixelmapping 1:1 og 1920x1080p. Kommer nemlig til at bruge mit TV, hovedsagligt med HTPC og HDTV materiale.

mlunde_CA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Sendt: 02 April 2007 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Pixelmapping i 1:1 er en af de stærkeste 'features' i det tv. Dot-by-dot recreation er hvad det går under herovre. Jeg sælger bla.a. de ovennævnte fjernsyn, og Sony modellerne er nogle af vores topscorere. Mht performance bliver de drejet lidt rundt af Sharps nye 120hz model herovre, men de er dog ikke uden fejl.

Det kan ikke sammenlignes med plasma, det er jo æbler og appelsiner, men med god processing fra dine billedkilder tror jeg ikke du vil blive ked af det tv. Som nævnt af torpedo, hvis dine kilder primært er fra HTPC / konsoller, så ville jeg holde mig fra en plasmaskærm. Jeg har selv en plasmaskærm, og bruger den kun til regulære hdtv programmer.

Man betaler lidt for et navn, men vi har ikke fået et eneste Sony retur. Det er statistik der holder.

MVH

M. Lunde

Til top Vis mlunde_CA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mlunde_CA

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 April 2007 kl. 04:05 | IP-adresse registreret  

Hvilken Sharp model er det, og hvilken prisklasse ligger det i?

mlunde_CA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Sendt: 02 April 2007 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Jeg snakker om D92 modellerne, jeg ved ikke hvad de hedder i EU, eller om de er på markedet endnu. Fås kun i 46 og 52 tommer. Rigtig lækkert TV, enormt hurtigt, og priserne herovre er helt sikkert værd at betale (i forhold til DK/EU). Det er mit dyreste TV, hhv 4K og 5K CAD. (Plus 13% "moms", men det smider jeg som regel ind i handelen.)

MVH

M. Lunde

Til top Vis mlunde_CA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mlunde_CA

Jalle2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Okay! Tak for indlæggene!

Beggrund venligst hvilket tver der fås bedre i samme prisklasse, og jeg tror ikke de specs er til at tørre røv i eller tar jeg fejl!?, Undskyld mig men hvad begrunder jeres svar til disse specs og find venligst et tv der har bedre specs og generelt er bedre i den prisklasse!

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 April 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hej Jalle2,

Der har været en del test hvor specifikationerne har vist sig ikke at være det afgørende for billedkvaliteten.

Tilbage til emnet: i det følgende link er der en test af Sonyen, samt en direkte sammenligning med en pioneer 40w2000 vs 4270XD. 

http://www.hdtvtest.co.uk/

Jeg kender dog ikke sitet, så jeg ved ikke hvor "seriøse" de er, men det ser da i mine amatørøjne da meget tilforladeligt ud det de skriver.

På recordere.dk er der en del gode tråde om bl.a. flade tv.

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 02 April 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Jalle2 skrev:

Okay! Tak for indlæggene!

Beggrund venligst hvilket tver der fås bedre i samme prisklasse, og jeg tror ikke de specs er til at tørre røv i eller tar jeg fejl!?, Undskyld mig men hvad begrunder jeres svar til disse specs og find venligst et tv der har bedre specs og generelt er bedre i den prisklasse!

det handler ikke om specs, men om billedkvalitet. Producenterne måler ikke deres specs på samme måde og slet ikke nødvendigvis på en måde som er funktionel. Primært mener jeg at pioneers skærme har den mest naturlige farvegengivelse på markedet, derudover har den også en af de bedste videoprocessorer. Panasonic er lidt efter hvad farvegengivelsen angår, dog er de lidt bedre til sortniveau. Mange af de specs de reklamerer med forudsætter alle de funktioner man starter med at slå fra når man får skærmen. Det er ikke fordi jeg synes skærmen er specielt dårlig, men jeg synes bare der er bedre alternativer i den prisklasse og lavere for den sags skyld, men igen er det primært plasmaskærme og som tidligere nævnt er det ikke specielt velegnet til hverken pc eller konsol. Nu er det jo ikke alle der er enige i hvad jeg synes er det bedste, så det bedste råd jeg kan give dig er at tage på rundtur og kigge på de forskellige tv i samme prisklasse. Du skal bare være sikker på de er kalibreret ellers kan du ikke rigtigt bruge dine sammenligninger til noget. Ofte er de mest korrekt indstillede tv dem der ser lidt kedelige ud i farverne

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Jalle2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Okay så alle specifikationer på tvs er ikke til noget grundet at det er kvaliteten af selve billedet der tæller?

Men ville nu bare høre brugernes meninger omkring selve tvet, og intet andet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes