Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony 32V2500 vs. Panasonic 37PX70 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
agupma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 April 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt at der kommer uendeligt mange indlæg omkring "hvilket tv er det jeg skal købe", "hvilket et LCD/Plasma vil i vælge" osv.

Her kommer endnu en, men forhåbentligt med nogle alternativer som folk ikke spørger om :)

Jeg flytter om 1,5 mdr, og skal derfor have skiftet mit CRT tv ud med en af de to ovenstående:

Sony 32V2500:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=248727

Panasonic 37PX70:
http://dk.pricerunner.com/pl/2-897402/TV/Panasonic-Viera-T H-37PX70-Sammenlign-Priser

Men hvilket?
Jeg hælder generelt mest til plasmaen, men er meget i tvivl, da jeg skal have min Xbox 360 koblet til. Jeg tager nogle gange nogle runder hvor jeg gamer 4-6 timer (med mindre pauser).
Derudover skal jeg se DVD film derpå.
TV skal også fungere til alm. tv kiggeri men det er dog begrænset hvor meget, da jeg kun har DR1 og TV2.

hvad siger I?

Til top Vis agupma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af agupma

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert PX70. Især med pauser er 4-6 timers konsol ikke noget problem.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

agupma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006
Sendt: 02 April 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Helt sikkert PX70. Især med pauser er 4-6 timers konsol ikke noget problem.

Er det baseret på erfaring, eller tankespin?
Er det reelt set kontrastniveauet som skaber burn-in?

Hvad er forskellen på burn-in og retention?

:)
Til top Vis agupma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af agupma

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Delvist baseret på erfaring. Jeg har PX60 og spiller f.eks. FFXII, Ridge Racer 6, osv. for tiden, men det bliver ikke til mere end et par timer ad gangen. Ja, jeg får lidt retention efter et par timers FF, men det kan kun ses når skærmen er sort og forsvinder i samme sekund der kommer et billede på skærmen.

Det er ikke kontrastniveauet der skaber burn-in, det er stillestående billeder i for lang tid Ved at sænke kontrastniveauet gør man så 'faren' mindre. I øvrigt er lavt kontrastniveau ikke = dårligt billede. Min PX60 er ISF-kalibreret og på alle indgange står kontrast til omkring 30%.

Retention er billeder der hænger en lille smule, men forsvinder relativt hurtigt igen. Oftest f.eks. informationen nede i venstre hjørne i FFXII. Det er så godt som altid retention folk farer i flint over, fordi de sidder og undersøger deres skærme med helt sorte eller hvide billeder på, og går i panik når der er en lille skygge. Burn-in er noget der aldrig går væk, men hvis man skal lave den slags på en PX60/70, så skal man også med vilje mishandle den. I 2005 blev der foretaget en laboratorie-test med tre forskellige 2005-modeller, hvor 'burn-in' fra en Half Life 2 menu der havde været på i 48 timer, blev repareret væk ved at køre en DVD-film i 24 timers loop. Så selv hvis man glemmer at slukke en hel weekend, og billedet man har glemt er statisk, så kan man alligevel redde skærmen! Dét burde sætte det lidt i perspektiv. Og PX70 er så to generationer nyere og mindre modtagelige overfor teh burn-in.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 03 April 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Enig med Naiera.

Jeg har en LG pc1r plasma og jeg kan sagtens gå amok 6 timer. Okay der er retention men det går hurtigt væk. Videre er den omtalte pana nok den plasmaskærm der er mest hårdfør overfor burnin. Bare husk at lave nogle forholdsregler de første 100timer skærmen er tændt(sæt f.eks. kontrast ned til 50%, min står til 46 og giver også det bedste billed)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes