| Forfatter |
|
Minora Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Folk.
Først og fremmest håber jeg at i kan bære over med mig, da dette emne sikkert har været oppe og vende mange gange.
Men for at komme til sagen, er jeg på udkig efter et nyt fjernsyn. Først og fremmest er jeg meget i tvivl om hvorvidt mit valg. Plasma eller LCD?
Så at tapeconnection har denne model : Panasonic TH 42 PV 60 EH til 8999 kr.
Ellers har jeg også lagt mærke til, at expert har et LG 42 Plasma TV 42PC1RR til 9999 kr. Nogle der har nogle kommentarer til disse modeller?
Har ikke rigtig undersøgt markedet for LCD og er som sagt i tvivl om hvad der er bedst.
Håber på nogle fornuftige svar :-)
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af de to er Panasonicen helt sikkert bedst. Det er blandt de tre bedste TV på markedet!
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til prisen finder man efter min mening ikke noget bedre end PV60'erne... Designet kan så diskuteres...
|
| Til top |
|
| |
Minora Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Men hvad taler for, at man fx. skulle vælge et plasma fremfor et LCD? og omvendt selvfølgelig?
Kommer stort set kun til at glo fjernsyn, dvs. ikke noget med xbox eller playstation.
Og til sidst, hvorfor er det, at et LCD fjernsyn er noget dyrere end et plasma?
THanks so far!
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Okay. Men hvad taler for, at man fx. skulle vælge et plasma fremfor et LCD? og omvendt selvfølgelig? |
|
|
Der er mange argumenter for og imod ved begge teknologier, men i sidste end kommer det jo ned til hvilket der har bedst billedkvalitet - og det har Panasonic i de fleste sammenligninger.
Man kan så udvide med nogle af de praktiske faktorer, som f.eks. giver dig nogle fordele ved tilslutning af PC, men det kommer an på dine krav og den måde du vil bruge Tv'et på.
Angående prisen, så er LCD generelt dyrere end plasma i de store størrelser. Det har i bund og grund ikke noget at gøre med kvaliteten, men blot det aspekt, at LCD kun for nyligt har bevæget sig op i de helt store tommesegmenter, hvor plasma har været noget tid. Derudover har mange plasma producenter også hovedområder i disse store segmenter, så det er klart, at hvis de ikke er prisdygtige her, så kan de ikke rigtig være med (plasma laves jo ikke under 37 tommer, så det er ikke så bredt). __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har pc1r(uden harddisk). Ja pv60ér bedre. Dvs. farvegengivelsen er lige gode på begge men sortniveauet er bedre på pv60.
Mit argument for at købe en pc1r istedet for pv60 var markant flottere design. Videre er der jo 80gb harddisk i den pc1RR og det er jo ikke en dårlig ting.
Men summasumarum. Begge skærme er super gode. Så det handler lidt om prioritering af sortniveau, design og indbygget hdd eller ej. __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Minora Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Nogle der har hørt om at PV60¨erne skulle være udsat for burn-in?
Hvis vi antager, at jeg udelukkende skal bruge fjernsynet til at se de forskellige programmer og film, der bliver vist på TV - hvilken type vil så være fordelagtigt?
Synes det er mega forvirrende med alt det der Plasma Vs. LCD
Rasmus: Er det ikke rigtigt forstået, at Panasonic laver 42 tommer plasma? (Jvf eksemplet for oven?)
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Minora skrev:
Okay.. Nogle der har hørt om at PV60¨erne skulle være udsat for burn-in?
Hvis vi antager, at jeg udelukkende skal bruge fjernsynet til at se de forskellige programmer og film, der bliver vist på TV - hvilken type vil så være fordelagtigt?
Synes det er mega forvirrende med alt det der Plasma Vs. LCD
Rasmus: Er det ikke rigtigt forstået, at Panasonic laver 42 tommer plasma? (Jvf eksemplet for oven?)
|
|
|
En søgning på ''lcd plasma'' gav 1131 hits, så som du kan se har dine spørgsmål været vendt og drejet så mange gange, at man skulle tro det var lyv  Læs eventuelt i disse links og bliv afklaret, eller forvirret på et højere plan. http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=lcd+plasma&SM =1&SI=PT&FM=0&OB=1
|
| Til top |
|
| |
Minora Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må godt nok indrømme, at jeg er rimelig varm på Panasonic 42 Plasma-TV TH-42PV60EH.
Hører også, at I roser det ret meget herinde, men er det godt nok så godt et fjernsyn?
Hører meget gerne fra folk som har sådan én fladskærm :-)
|
| Til top |
|
| |