Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg af fjernsyn - Plasma/LCD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Minora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 April 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej Folk.

Først og fremmest håber jeg at i kan bære over med mig, da dette emne sikkert har været oppe og vende mange gange.

Men for at komme til sagen, er jeg på udkig efter et nyt fjernsyn. Først og fremmest er jeg meget i tvivl om hvorvidt mit valg. Plasma eller LCD?

Så at tapeconnection har denne model : Panasonic TH 42 PV 60 EH til 8999 kr.

Ellers har jeg også lagt mærke til, at expert har et LG 42 Plasma TV 42PC1RR til 9999 kr. Nogle der har nogle kommentarer til disse modeller?

Har ikke rigtig undersøgt markedet for LCD og er som sagt i tvivl om hvad der er bedst.

Håber på nogle fornuftige svar :-)

Til top Vis Minora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Minora

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Af de to er Panasonicen helt sikkert bedst. Det er blandt de tre bedste TV på markedet!
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 02 April 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Til prisen finder man efter min mening ikke noget bedre end PV60'erne... Designet kan så diskuteres...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Minora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Okay. Men hvad taler for, at man fx. skulle vælge et plasma fremfor et LCD? og omvendt selvfølgelig?

Kommer stort set kun til at glo fjernsyn, dvs. ikke noget med xbox eller playstation.

Og til sidst, hvorfor er det, at et LCD fjernsyn er noget dyrere end et plasma?

THanks so far!

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 April 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Citér:
Okay. Men hvad taler for, at man fx. skulle vælge et plasma fremfor et LCD? og omvendt selvfølgelig?

Der er mange argumenter for og imod ved begge teknologier, men i sidste end kommer det jo ned til hvilket der har bedst billedkvalitet - og det har Panasonic i de fleste sammenligninger.

Man kan så udvide med nogle af de praktiske faktorer, som f.eks. giver dig nogle fordele ved tilslutning af PC, men det kommer an på dine krav og den måde du vil bruge Tv'et på.

Angående prisen, så er LCD generelt dyrere end plasma i de store størrelser. Det har i bund og grund ikke noget at gøre med kvaliteten, men blot det aspekt, at LCD kun for nyligt har bevæget sig op i de helt store tommesegmenter, hvor plasma har været noget tid. Derudover har mange plasma producenter også hovedområder i disse store segmenter, så det er klart, at hvis de ikke er prisdygtige her, så kan de ikke rigtig være med (plasma laves jo ikke under 37 tommer, så det er ikke så bredt).

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 April 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

jeg har pc1r(uden harddisk). Ja pv60ér bedre. Dvs. farvegengivelsen er lige gode på begge men sortniveauet er bedre på pv60.

Mit argument for at købe en pc1r istedet for pv60 var markant flottere design. Videre er der jo 80gb harddisk i den pc1RR og det er jo ikke en dårlig ting.

Men summasumarum. Begge skærme er super gode. Så det handler lidt om prioritering af sortniveau, design og indbygget hdd eller ej.

Minora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Okay.. Nogle der har hørt om at PV60¨erne skulle være udsat for burn-in?

Hvis vi antager, at jeg udelukkende skal bruge fjernsynet til at se de forskellige programmer og film, der bliver vist på TV - hvilken type vil så være fordelagtigt?

Synes det er mega forvirrende med alt det der Plasma Vs. LCD

Rasmus: Er det ikke rigtigt forstået, at Panasonic laver 42 tommer plasma? (Jvf eksemplet for oven?)

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 April 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Minora skrev:

Okay.. Nogle der har hørt om at PV60¨erne skulle være udsat for burn-in?

Hvis vi antager, at jeg udelukkende skal bruge fjernsynet til at se de forskellige programmer og film, der bliver vist på TV - hvilken type vil så være fordelagtigt?

Synes det er mega forvirrende med alt det der Plasma Vs. LCD

Rasmus: Er det ikke rigtigt forstået, at Panasonic laver 42 tommer plasma? (Jvf eksemplet for oven?)

En søgning på ''lcd plasma'' gav 1131 hits, så som du kan se har dine spørgsmål været vendt og drejet så mange gange, at man skulle tro det var lyv    Læs eventuelt i disse links og bliv afklaret, eller forvirret på et højere plan.

http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=lcd+plasma&SM =1&SI=PT&FM=0&OB=1

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Minora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Må godt nok indrømme, at jeg er rimelig varm på Panasonic 42 Plasma-TV TH-42PV60EH.

Hører også, at I roser det ret meget herinde, men er det godt nok så godt et fjernsyn?

Hører meget gerne fra folk som har sådan én fladskærm :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes