| Forfatter |
|
Optimisten Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle PV60 ejere derude.
Nu ligger landet sådan, at jeg har mine mest brugte tv-kanaler liggende på 0-9. Derfor irriterer det mig grænseløst at skulle taste 0X for at komme til kanalen hurtigt.
Er der ikke en måde at ændre på kanalindtastingen, så man kan nøjes med at trykke 8, så kommer kanal 8 op med det samme?
Ved godt det er en lille ting, men når det skaber irritation, bliver det hurtigt noget stort - for hvad hjælper det så at den kan skifte kanal så hurtigt?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er simpelthen for ringe! Jeg er dybt skuffet over den manglende feature
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det Panasonic gør er da generelt for stort set alle tv.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optimisten skrev:
Det er simpelthen for ringe! Jeg er dybt skuffet over den manglende feature  |
|
|
Du skal da ikke gå og græde over det. Som sagt jeg hjælper dig gerne af med det for kr. 5.000,- (42" og fejlfri stand )    Tv´et er da så godt, så den bette detalje burde da ikke vægte så højt.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som de andre allerede har sagt kan du desværre ikke gøre noget ved det. men jeg vil give dig ret i at det FANDME er dårligt. Jeg er tæt på at eksplodere over at så enkle feautes kan mangle. Jeg syntes PV60 er et fantastisk tv men dette er en mangel. generelt er der mange af den slags problemer med mange faldskærme.
Langsomt kanalskifte, generelt langsom, dobbelt tryk når man som i dit tilfælde skal til kanal 9 eller lign.
Mit lumatron 20" tv til 799kr i soveværelset skifte kanal på 0,5 og alt betjening er SUPER. hvorfor kan dette ikke overføres til ALLE nye skærme
Det er selvfølgeligt ikke alle nye fladskærme som lide under disse "små fejl" men jeg må indrømme at jeg syntes en del af skærmene betjeningsmæssigt er lagt under standarden fra de gamle CRT tv'er.
Håber ikke nogen anser dette for et angreb på fladskærme for det er det IKKE. jeg skal skam selv have en flad lige så snart der er råd til det , men betjeningsmæssigt syntes jeg stadigvæk det er utroligt at det ikke generelt kan gøres bedre.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
|
Håber ikke nogen anser dette for et angreb på fladskærme for det er det IKKE. jeg skal skam selv have en flad lige så snart der er råd til det , men betjeningsmæssigt syntes jeg stadigvæk det er utroligt at det ikke generelt kan gøres bedre.
Nicolai
|
|
|
med gennemsnitskvaliteten på fladskærme i øjeblikket ville det måske også være at fokusere på det forkerte fra producentens side...
|
| Til top |
|
| |
steen5 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal man også trykke 2 gange for at vælge f.eks kanal 3 (03) på den nye model px70? for så vil jeg da hellere have et pioneer.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Nicolai18 skrev:
|
Håber ikke nogen anser dette for et angreb på fladskærme for det er det IKKE. jeg skal skam selv have en flad lige så snart der er råd til det , men betjeningsmæssigt syntes jeg stadigvæk det er utroligt at det ikke generelt kan gøres bedre.
Nicolai
|
|
|
med gennemsnitskvaliteten på fladskærme i øjeblikket ville det måske også være at fokusere på det forkerte fra producentens side...
|
|
|
Det kan du selvfølgeligt have ret i, men kvalitets produkter som Pioneer, Sony, Sharp, Samsung, Panasonic, JVC, Philips, LG, Hitachi mf. burde altså ikke have disse "fejl" det havde deres CRT tv'er ikke.
Med kvalitets produkter mener jeg selvfølgeligt ikke de billigeste modeller men deres større modeller.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
| Det Panasonic gør er da generelt for stort set alle tv. |
|
|
Det mener jeg bestemt ikke gør sagen bedre. Med mit gamle CRT Dantax hoppede jeg rundt i kanalerne, og kunne i løbet af få sekunder gå mellem 6, 3, 8 og 1. Det krævede 4 tryk. Samme handling ville kræve det dobbelte på pv60, hvis jeg ikke skulle vente 6 sekunder ekstra.
Det kan ikke kræve alverden, når nu tv'et er SÅ godt at lave disse små forbedringer, så tv'et faktisk bliver brugervenligt.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optimisten skrev:
|
Det kan ikke kræve alverden, når nu tv'et er SÅ godt at lave disse små forbedringer, så tv'et faktisk bliver brugervenligt.
|
|
|
Det er et spørgsmål om hvilken filosofi man nu lige arbejder efter. Hvis det skal fungere som du gerne vil have det til, så skal du i stedet have et ekstra tastetryk når du skal ramme kanaler over 9. Man kan så diskutere hvilken situation der oftest bliver brugt, men du kan ikke lave det om uden at gøre det tungere ved skift til andre kanaler - du kan vælge mellem to tastetryk altid, eller ét tastetryk fra 0-9 og tre tastetryk over 9. Med udvalget af kanaler, gætter jeg på at der er mange der vil finde dette mindst lige så generende. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom lige i tanke om en løsning!!!!
Køb en programérbar remote, måske kan du være helddig og nøjes med en
af de billige, ellers har f. eks. Logitech lavet nogle meget avancerede
men de koster også lidt kroner, som sidste udvej køb en ny Surround
Reciever af de lidt større modeller og få en programérbar
fjernebetjening med.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Kom lige i tanke om en løsning!!!!
Køb en programérbar remote, måske kan du være helddig og nøjes med en af de billige, ellers har f. eks. Logitech lavet nogle meget avancerede men de koster også lidt kroner, som sidste udvej køb en ny Surround Reciever af de lidt større modeller og få en programérbar fjernebetjening med.
|
|
|
Hvordan vil du så få dén til at skifte til kanal 12? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel et spørgsmål om programering, og nu var det jo for at løse HANS problem med program 0-9
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
| Det er vel et spørgsmål om programering, |
|
|
Ja det er jo dét jeg spørger om - hvordan vil du programmere en fjernbetjening så den løser problemet?
Hans J skrev:
og nu var det jo for at løse HANS problem med program 0-9  |
|
|
Jo, men det er vel ikke helt urealistisk at han stadig vil kunne bruge kanalerne over 9 en gang imellem... Det er dét jeg ser som problemet ved denne form for kritik af et apparats funktionsmåde - ofte glemmer man lige at tage med i overvejelserne at apparatet ikke er designet til DIG, men til en bred vifte af forbrugere.
__________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Hans J skrev:
| Det er vel et spørgsmål om programering, |
|
|
Ja det er jo dét jeg spørger om - hvordan vil du programmere en fjernbetjening så den løser problemet?
Programering er jo forskellig
fra remote til remote, måske er der nogle remotes af de billige som
ganske enkelt kan det (mange billige produkter indeholder det som man
efterspørger hos de dyre ), men de "store" remotes kan jo lave makroer.
Hans J skrev:
og nu var det jo for at løse HANS problem med program 0-9  |
|
|
Jo, men det er vel ikke helt urealistisk at han stadig vil kunne
bruge kanalerne over 9 en gang imellem... Det er dét jeg ser som
problemet ved denne form for kritik af et apparats funktionsmåde - ofte
glemmer man lige at tage med i overvejelserne at apparatet ikke er
designet til DIG, men til en bred vifte af forbrugere.
Når han skriver han primært
bruger 0-9 så er det det jeg forholder mig til, skal han så bruge lad
os sige 10-12 en sjælden gang, og så er der jo som regel P+ og P- til
det formål. Og husk det er som jeg tolker det, sjældent han skal det.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Programering er jo forskellig fra remote til remote, måske er der nogle remotes af de billige som ganske enkelt kan det (mange billige produkter indeholder det som man efterspørger hos de dyre ), men de "store" remotes kan jo lave makroer. |
|
|
Du har som jeg ser det ikke tænkt det færdigt. Hvis du programmerer 0-9 til at sende makro'er afsted som 00-09, så mangler du nogle taster til når du skal indtaste et to-cifret kanalnummer. Nogle fjernbetjeninger har en shift-knap, så knapperne kan have en dobbelt-funktion, men det er stadigvæk ikke at løse problemet, men at flytte det.
Hans J skrev:
Når han skriver han primært bruger 0-9 så er det det jeg forholder mig til, skal han så bruge lad os sige 10-12 en sjælden gang, og så er der jo som regel P+ og P- til det formål. Og husk det er som jeg tolker det, sjældent han skal det.
|
|
|
Hvis man kan finde sig i dén løsning, så er det jo også fint nok - men så er det altså mere et spørgsmål om individuel præference, end et dårligt designet apparat. Du har ret i at en universal-fjernbetjening giver større mulighed for at tilpasse betjeningen til sine egne præferencer, men der findes ikke en løsning på problemet uden ulemper, hvis det skal være en løsning der fungerer for alle købere.
__________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
lahan Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Optimisten skrev:
|
Det kan ikke kræve alverden, når nu tv'et er SÅ godt at lave disse små forbedringer, så tv'et faktisk bliver brugervenligt.
|
|
|
Det er et spørgsmål om hvilken filosofi man nu lige arbejder efter. Hvis det skal fungere som du gerne vil have det til, så skal du i stedet have et ekstra tastetryk når du skal ramme kanaler over 9. Man kan så diskutere hvilken situation der oftest bliver brugt, men du kan ikke lave det om uden at gøre det tungere ved skift til andre kanaler - du kan vælge mellem to tastetryk altid, eller ét tastetryk fra 0-9 og tre tastetryk over 9. Med udvalget af kanaler, gætter jeg på at der er mange der vil finde dette mindst lige så generende.
|
|
|
Der er da andre muligheder.
På mit gamle CRT kunne man nøjes med at trykke "5" for at hoppe til kanal 5. Skulle man til kanal 55, trykkede man "5" "5" hurtigt efter hinanden.
Så det med "0""5" for at hoppe til kanal 5, lyder som en lidt uheldig metode.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Hans J skrev:
Programering
er jo forskellig fra remote til remote, måske er der nogle remotes af
de billige som ganske enkelt kan det (mange billige produkter
indeholder det som man efterspørger hos de dyre ), men de "store" remotes kan jo lave makroer. |
|
|
Du har
som jeg ser det ikke tænkt det færdigt. Hvis du programmerer 0-9 til at
sende makro'er afsted som 00-09, så mangler du nogle taster til når du
skal indtaste et to-cifret kanalnummer. Nogle fjernbetjeninger har en
shift-knap, så knapperne kan have en dobbelt-funktion, men det er
stadigvæk ikke at løse problemet, men at flytte det.
Hans J skrev:
Når
han skriver han primært bruger 0-9 så er det det jeg forholder mig til,
skal han så bruge lad os sige 10-12 en sjælden gang, og så er der jo
som regel P+ og P- til det formål. Og husk det er som jeg tolker det,
sjældent han skal det.
|
|
|
Hvis man kan finde sig i dén løsning, så er det jo også fint nok -
men så er det altså mere et spørgsmål om individuel præference, end et
dårligt designet apparat. Du har ret i at en universal-fjernbetjening
giver større mulighed for at tilpasse betjeningen til sine egne
præferencer, men der findes ikke en løsning på problemet uden ulemper,
hvis det skal være en løsning der fungerer for alle købere.
|
|
|
Enten forstår du ikke mit indlæg eller også vil du bare have det sidste ord. Så jeg giver op her.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
lahan skrev:
| På mit gamle CRT kunne man nøjes med at trykke "5" for at hoppe til kanal 5. Skulle man til kanal 55, trykkede man "5" "5" hurtigt efter hinanden.
Så det med "0""5" for at hoppe til kanal 5, lyder som en lidt uheldig metode.
|
|
|
Det kan du også på Panasonic'en, men den venter jo lidt tid på at se om du trykker én eller to gange. Så kan man diskutere om det er lavet lidt for sløvt, men princippet er det samme. "Optimisten" vil gerne kunne skippe hurtigt mellem forskellige kanaler, det kræver at man venter til tv'et har accepteret at du kun har trykket én gang. Jeg vil som sagt ikke udelukke at Panasonic har valgt at den er liige træg nok, men det er dér man skal huske på forskellige brugere - min bedstemor kan godt være et par sekunder om at få trykket to gange. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |