Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 20:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: PV60 -/-- kanalskift (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Optimisten
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 17 April 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hej alle PV60 ejere derude.

Nu ligger landet sådan, at jeg har mine mest brugte tv-kanaler liggende på 0-9. Derfor irriterer det mig grænseløst at skulle taste 0X for at komme til kanalen hurtigt.

Er der ikke en måde at ændre på kanalindtastingen, så man kan nøjes med at trykke 8, så kommer kanal 8 op med det samme?

Ved godt det er en lille ting, men når det skaber irritation, bliver det hurtigt noget stort - for hvad hjælper det så at den kan skifte kanal så hurtigt?

Til top Vis Optimisten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Optimisten
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 18 April 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Kan ikke ændres, så enten må du leve med den ekstra motion det giver at skulle taste 0 først eller også må du købe et andet. Jeg aftager gerne dit gamle for 5.000.- (hvis det er 42") 
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Optimisten
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 19 April 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Det er simpelthen for ringe! Jeg er dybt skuffet over den manglende feature
Til top Vis Optimisten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Optimisten
 
lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 815
Sendt: 19 April 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Det Panasonic gør er da generelt for stort set alle tv.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 19 April 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Optimisten skrev:
Det er simpelthen for ringe! Jeg er dybt skuffet over den manglende feature


Du skal da ikke gå og græde over det.

Som sagt jeg hjælper dig gerne af med det for kr. 5.000,- (42" og fejlfri stand )

Tv´et er da så godt, så den bette detalje burde da ikke vægte så højt.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 19 April 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Som de andre allerede har sagt kan du desværre ikke gøre noget ved det. men jeg vil give dig ret i at det FANDME er dårligt. Jeg er tæt på at eksplodere over at så enkle feautes kan mangle. Jeg syntes PV60 er et fantastisk tv men dette er en mangel. generelt er der mange af den slags problemer med mange faldskærme.

Langsomt kanalskifte, generelt langsom, dobbelt tryk når man som i dit tilfælde skal til kanal 9 eller lign.

Mit lumatron 20" tv til 799kr i soveværelset skifte kanal på 0,5 og alt betjening er SUPER. hvorfor kan dette ikke overføres til ALLE nye skærme

Det er selvfølgeligt ikke alle nye fladskærme som lide under disse "små fejl" men jeg må indrømme at jeg syntes en del af skærmene betjeningsmæssigt er lagt under standarden fra de gamle CRT tv'er.

Håber ikke nogen anser dette for et angreb på fladskærme for det er det IKKE. jeg skal skam selv have en flad lige så snart der er råd til det , men betjeningsmæssigt syntes jeg stadigvæk det er utroligt at det ikke generelt kan gøres bedre.

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 19 April 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

Håber ikke nogen anser dette for et angreb på fladskærme for det er det IKKE. jeg skal skam selv have en flad lige så snart der er råd til det , men betjeningsmæssigt syntes jeg stadigvæk det er utroligt at det ikke generelt kan gøres bedre.

Nicolai

med gennemsnitskvaliteten på fladskærme i øjeblikket ville det måske også være at fokusere på det forkerte fra producentens side...

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
steen5
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 19 April 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Skal man også trykke 2 gange for at vælge f.eks kanal 3 (03) på den nye model px70? for så vil jeg da hellere have et pioneer.
Til top Vis steen5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steen5
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 19 April 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Nicolai18 skrev:

Håber ikke nogen anser dette for et angreb på fladskærme for det er det IKKE. jeg skal skam selv have en flad lige så snart der er råd til det , men betjeningsmæssigt syntes jeg stadigvæk det er utroligt at det ikke generelt kan gøres bedre.

Nicolai

med gennemsnitskvaliteten på fladskærme i øjeblikket ville det måske også være at fokusere på det forkerte fra producentens side...

Det kan du selvfølgeligt have ret i, men kvalitets produkter som Pioneer, Sony, Sharp, Samsung, Panasonic, JVC, Philips, LG, Hitachi mf. burde altså ikke have disse "fejl" det havde deres CRT tv'er ikke.

Med kvalitets produkter mener jeg selvfølgeligt ikke de billigeste modeller men deres større modeller.

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
Optimisten
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 20 April 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Det Panasonic gør er da generelt for stort set alle tv.

Det mener jeg bestemt ikke gør sagen bedre. Med mit gamle CRT Dantax hoppede jeg rundt i kanalerne, og kunne i løbet af få sekunder gå mellem 6, 3, 8 og 1. Det krævede 4 tryk. Samme handling ville kræve det dobbelte på pv60, hvis jeg ikke skulle vente 6 sekunder ekstra.

Det kan ikke kræve alverden, når nu tv'et er SÅ godt at lave disse små forbedringer, så tv'et faktisk bliver brugervenligt.

Til top Vis Optimisten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Optimisten
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 20 April 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Optimisten skrev:

Det kan ikke kræve alverden, når nu tv'et er SÅ godt at lave disse små forbedringer, så tv'et faktisk bliver brugervenligt.

Det er et spørgsmål om hvilken filosofi man nu lige arbejder efter. Hvis det skal fungere som du gerne vil have det til, så skal du i stedet have et ekstra tastetryk når du skal ramme kanaler over 9. Man kan så diskutere hvilken situation der oftest bliver brugt, men du kan ikke lave det om uden at gøre det tungere ved skift til andre kanaler - du kan vælge mellem to tastetryk altid, eller ét tastetryk fra 0-9 og tre tastetryk over 9. Med udvalget af kanaler, gætter jeg på at der er mange der vil finde dette mindst lige så generende.



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 20 April 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Kom lige i tanke om en løsning!!!!

Køb en programérbar remote, måske kan du være helddig og nøjes med en af de billige, ellers har f. eks. Logitech lavet nogle meget avancerede men de koster også lidt kroner, som sidste udvej køb en ny Surround Reciever af de lidt større modeller og få en programérbar fjernebetjening med.
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 20 April 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Kom lige i tanke om en løsning!!!!

Køb en programérbar remote, måske kan du være helddig og nøjes med en af de billige, ellers har f. eks. Logitech lavet nogle meget avancerede men de koster også lidt kroner, som sidste udvej køb en ny Surround Reciever af de lidt større modeller og få en programérbar fjernebetjening med.

Hvordan vil du så få dén til at skifte til kanal 12?



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 20 April 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Det er vel et spørgsmål om programering, og nu var det jo for at løse HANS problem med program 0-9 
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 20 April 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Det er vel et spørgsmål om programering,

Ja det er jo dét jeg spørger om -  hvordan vil du programmere en fjernbetjening så den løser problemet?

Hans J skrev:
  og nu var det jo for at løse HANS problem med program 0-9 

Jo, men det er vel ikke helt urealistisk at han stadig vil kunne bruge kanalerne over 9 en gang imellem... Det er dét jeg ser som problemet ved denne form for kritik af et apparats funktionsmåde - ofte glemmer man lige at tage med i overvejelserne at apparatet ikke er designet til DIG, men til en bred vifte af forbrugere.

 



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 20 April 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Hans J skrev:
Det er vel et spørgsmål om programering,

Ja det er jo dét jeg spørger om -  hvordan vil du programmere en fjernbetjening så den løser problemet?

Programering er jo forskellig fra remote til remote, måske er der nogle remotes af de billige som ganske enkelt kan det (mange billige produkter indeholder det som man efterspørger hos de dyre ), men de "store" remotes kan jo lave makroer.
Hans J skrev:
  og nu var det jo for at løse HANS problem med program 0-9 

Jo, men det er vel ikke helt urealistisk at han stadig vil kunne bruge kanalerne over 9 en gang imellem... Det er dét jeg ser som problemet ved denne form for kritik af et apparats funktionsmåde - ofte glemmer man lige at tage med i overvejelserne at apparatet ikke er designet til DIG, men til en bred vifte af forbrugere.

Når han skriver han primært bruger 0-9 så er det det jeg forholder mig til, skal han så bruge lad os sige 10-12 en sjælden gang, og så er der jo som regel P+ og P- til det formål. Og husk det er som jeg tolker det, sjældent han skal det.



Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 20 April 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Programering er jo forskellig fra remote til remote, måske er der nogle remotes af de billige som ganske enkelt kan det (mange billige produkter indeholder det som man efterspørger hos de dyre ), men de "store" remotes kan jo lave makroer.

Du har som jeg ser det ikke tænkt det færdigt. Hvis du programmerer 0-9 til at sende makro'er afsted som 00-09, så mangler du nogle taster til når du skal indtaste et to-cifret kanalnummer. Nogle fjernbetjeninger har en shift-knap, så knapperne kan have en dobbelt-funktion, men det er stadigvæk ikke at løse problemet, men at flytte det.

Hans J skrev:
Når han skriver han primært bruger 0-9 så er det det jeg forholder mig til, skal han så bruge lad os sige 10-12 en sjælden gang, og så er der jo som regel P+ og P- til det formål. Og husk det er som jeg tolker det, sjældent han skal det.

Hvis man kan finde sig i dén løsning, så er det jo også fint nok - men så er det altså mere et spørgsmål om individuel præference, end et dårligt designet apparat. Du har ret i at en universal-fjernbetjening giver større mulighed for at tilpasse betjeningen til sine egne præferencer, men der findes ikke en løsning på problemet uden ulemper, hvis det skal være en løsning der fungerer for alle købere.

 



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
lahan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 20 April 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Optimisten skrev:

Det kan ikke kræve alverden, når nu tv'et er SÅ godt at lave disse små forbedringer, så tv'et faktisk bliver brugervenligt.

Det er et spørgsmål om hvilken filosofi man nu lige arbejder efter. Hvis det skal fungere som du gerne vil have det til, så skal du i stedet have et ekstra tastetryk når du skal ramme kanaler over 9. Man kan så diskutere hvilken situation der oftest bliver brugt, men du kan ikke lave det om uden at gøre det tungere ved skift til andre kanaler - du kan vælge mellem to tastetryk altid, eller ét tastetryk fra 0-9 og tre tastetryk over 9. Med udvalget af kanaler, gætter jeg på at der er mange der vil finde dette mindst lige så generende.

Der er da andre muligheder.

På mit gamle CRT kunne man nøjes med at trykke "5" for at hoppe til kanal 5. Skulle man til kanal 55, trykkede man "5" "5" hurtigt efter hinanden. 

Så det med "0""5" for at hoppe til kanal 5, lyder som en lidt uheldig metode.

Til top Vis lahan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lahan
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 20 April 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Hans J skrev:
Programering er jo forskellig fra remote til remote, måske er der nogle remotes af de billige som ganske enkelt kan det (mange billige produkter indeholder det som man efterspørger hos de dyre ), men de "store" remotes kan jo lave makroer.

Du har som jeg ser det ikke tænkt det færdigt. Hvis du programmerer 0-9 til at sende makro'er afsted som 00-09, så mangler du nogle taster til når du skal indtaste et to-cifret kanalnummer. Nogle fjernbetjeninger har en shift-knap, så knapperne kan have en dobbelt-funktion, men det er stadigvæk ikke at løse problemet, men at flytte det.

Hans J skrev:
Når han skriver han primært bruger 0-9 så er det det jeg forholder mig til, skal han så bruge lad os sige 10-12 en sjælden gang, og så er der jo som regel P+ og P- til det formål. Og husk det er som jeg tolker det, sjældent han skal det.

Hvis man kan finde sig i dén løsning, så er det jo også fint nok - men så er det altså mere et spørgsmål om individuel præference, end et dårligt designet apparat. Du har ret i at en universal-fjernbetjening giver større mulighed for at tilpasse betjeningen til sine egne præferencer, men der findes ikke en løsning på problemet uden ulemper, hvis det skal være en løsning der fungerer for alle købere.

 



Enten forstår du ikke mit indlæg eller også vil du bare have det sidste ord. Så jeg giver op her.
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 20 April 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

lahan skrev:
På mit gamle CRT kunne man nøjes med at trykke "5" for at hoppe til kanal 5. Skulle man til kanal 55, trykkede man "5" "5" hurtigt efter hinanden. 

Så det med "0""5" for at hoppe til kanal 5, lyder som en lidt uheldig metode.

Det kan du også på Panasonic'en, men den venter jo lidt tid på at se om du trykker én eller to gange. Så kan man diskutere om det er lavet lidt for sløvt, men princippet er det samme. "Optimisten" vil gerne kunne skippe hurtigt mellem forskellige kanaler, det kræver at man venter til tv'et har accepteret at du kun har trykket én gang. Jeg vil som sagt ikke udelukke at Panasonic har valgt at den er liige træg nok, men det er dér man skal huske på forskellige brugere - min bedstemor kan godt være et par sekunder om at få trykket to gange.



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes