Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2026 | 10:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: hæderligt, billgt lcd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 April 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Ja, okay - nu er mit gamle tv begyndt at hyle, og jeg kan vist ikke trække den meget længere..

Har hidtil udskudt køb af nyt tv, da jeg synes det er en uoverskuelig jungle at finde rundt i, og det generelt ikke er noget jeg har lyst til at bruge penge på, så jeg håber der er et par af jer eksperter der gider hjælpe mig til noget fornuftigt .

Det skal bruges til ganske almindelig tv-kigning, med tdc kabelnettet som den primære kilde. Jeg kan dårligt lure om det så helst skal være et 16-9 eller et 4-3, men jeg er overfølsom over for tv-kigning i det forkerte format, hvor man strækker et 4-3 format til at fylde en bredskærm ud..
 Hvis vi nu siger at det helst ikke skal koste over 4000 kroner (og gerne mindre) , og helst skulle være noget der ligner 20 tommer, og skal bruges med de indbyggede højttalere, hvad kunne så være et godt tv for mig?

Jeg betragter det som en langtidsinvestering, der helst skulle kunne yde fornuftigt i lad os sige 10 år. Håber ikke det er fuldstændig urealistisk, men som sagt jeg har slet ikke styr på tv, så skriv endelig lidt, og helst i et ikke alt for teknisk sprog

-tunghør
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

51 kig, og ingen svar - jeg er åbentbart ikke den eneste der er forvirret.. 

-Er det virkelig hvad det er kommet til - Er det blevet så umuligt at vælge et okay tv, at ingen kan hitte rede i det? Virkelig et teknologisk spring fremad, må man sige...

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 April 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

SKAL det være LCD

I den prisklasse, ville jeg vælge et brugt CRT. F.eks. Et brugt Loewe tv i 4:3. 16:9 tror jeg ikke du finder så billigt. Kan du acceptere størrelsen, er et sådan TV langt bedre, end et LCD til den pris. Plasma i den laveste prisskala, skal du ikke vælge. De er simpelthen for dårlig lavet.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hey, kontakt - Tak, Kinnaps  ! jeg er nærmest helt fortabt når det kommer til tv..

Skal det være lcd - jah, jeg havde da egentlig regnet med at ta' springet til en fladskærm. Jeg ville meget gerne at det fyldte lidt mindre i stuen - men måske det er urealistisk? Er det virkelig blevet så dyrt at købe et lille men ordentligt tv?

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 18 April 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

en lcd i 20-25 tommer  koster næsten ligeså meget  som et 32" okay lcd. Jeg ville også  følge kinnaps anbefaling. Alternativt vil jeg springe ud i det  og give godt 6kilo for et toshiba 32" lcd, som ikke fåes bedre til prisen

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Det er da lidt spøjst at de koster næsten det samme uanset størrelse, men det har du vist egentlig ret i, Taz. Det er jo så bare surt for mig som ikke gider ha' et stort tv - 32 tommer er simpelthen mere end jeg ønsker mig. Gider ikke at det skal fylde så meget..

Er der et mindre toshiba som kunne være noget for mig, og hvad koster sådan en fætter så?

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

hvad så med et phillips 23PF4321, 23 tommer hos elgiganten, til 3900 kr - er der noget ved det? Kan desværre ikke linke til det.. 

Det er så godt nok dobbelt så stort som mit nuværende tv, men i første omgang - er der så noget ved det overhovedet?

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

hvor langt sidder du da fra tvét?

Toshiba har, så vidt jeg er  orienteret, ikke tv som er  mindre end 32. ihvertfald ikke i den serie jeg  omtaler.

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

toshiba har  et 26" lcd men  det  koster 200kr mere end det toshiba jeg omtaler i 32", som også er en bedre serie.
Tjeck. tapeconnection.dk

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:
toshiba har  et 26" lcd men  det  koster 200kr mere end det toshiba jeg omtaler i 32", som også er en bedre serie.
Tjeck. tapeconnection.dk

Aha - rimeligt interesant læsning. Et mindre, dårligere tv er dyrere..

Hvad med det her, fra elgiganten " Phillips 20PF5121" til 4000 kr. Men så står der at det er en ny model, men den er ikke hd ready - æhh .. Er det så forældet om et par år?

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 April 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

tungh�r skrev:
taz123456 skrev:
toshiba har  et 26" lcd men  det  koster 200kr mere end det toshiba jeg omtaler i 32", som ogs� er en bedre serie.
Tjeck. tapeconnection.dk

Aha - rimeligt interesant l�sning. Et mindre, d�rligere tv er dyrere..

Hvad med det her, fra elgiganten " Phillips 20PF5121" til 4000 kr. Men s� st�r der at det er en ny model, men den er ikke hd ready - �hh .. Er det s� for�ldet om et par �r?

Så vidt jeg ved, er det kun TV fra 23" og opefter, som er HD-ready. MEN, sådan som du beskriver dit TV-behov, tror jeg at du kan være ligeglad med HD-ready. I fremtiden vil men sagtens kunne se fjernsyn med et ikke-HD-ready TV.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Så går man bare glip af noget af kvaliteten - men det vil stadig være lige så godt et billede som man har i dag?

philipph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 April 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Lige præcis! :)

Samsung LE23R32B - 23" 3.689 kr. se her link

Til top Vis philipph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af philipph

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Ja, det var m�ske noget - det er ihvertfald g�et den rigtige vej med st�rrelsen . Synes stadig det er k�mpestort, men det er nok fordi jeg er vant til et lille 14 tommer .

Hvordan ligger landet s� mht kvaliteten af billede p� det tv? Synes ikke jeg har h�rt s� meget godt om samsung, hvis produkter jeg ellers altid har fundet i orden.

Hvordan for�vrigt med dem der har indbygget dvd? Hvis man nu ellers ikke afspiller mere end nogen stykker om m�neden, kan de s� godt holde? Det ville da v�re dejligt at eliminere et apparat mere, n�r man nu er igang

philipph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007
Sendt: 19 April 2007 kl. 05:34 | IP-adresse registreret  

Prøv at se på de forskellige fjernsyn her jeg må dog erkende at kvaliteten virkelig er faldende, hvis man tænker på sådan en kombi maskine, men man kan godt være heldig at skyde papegøjen.

Mit skud på den bedste er: MEDIALINE 1700DWDL med indbygget DVD

God fornøjelse med det
Til top Vis philipph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af philipph

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 April 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Det eneste man kan(og bør) have imod kombi løsninger er, går en af delene i stykker skal man af med begge dele - Det er ikke så galt at ens tv går i stykker for så kan man ikke se dvd alligevel, men det er træls hvis den indbyggede dvd går i stykker og man så skal af med tv'et i X antal uger.

Måske ikke så meget hjælp, bare en "heads up". :)

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Tak for linket, Philipph - der er lidt at kigge på . Måske et af de jvc kunne være noget - men de har så ikke indbygget digitaltuner. Så skal jeg ud og investere i en lille boks om nogle år, ikke?
 Er der forøvrigt et sted i kbh jeg kan se det før jeg køber? Det kan jeg ikke selv lige finde..

Cyber-frog: ja, det er jo det med sammenbyggede apparater. Synes måske også det lader til at billedkvaliteten træder lidt i baggrunden, når man kigger på sådan en løsning. Nok bedre at finde et rent tv

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 19 April 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

De digitale tunere, der er indbyget i TV i dag kan kun bruges til at modtage DVB-T (altså TV gennem luften), hvis du modtager dit TV via kabel-TV er sådan en tuner irrelevant for dig.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Okay godt - så er det ikke en hindring. Må prøve at se om jeg så kan finde et sted at se dyret i kbh..

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke kunnet finde et sted i kbh at se på det jvc - men i dag var jeg så lige i bauhaus, og da elgiganten ligger lige ved siden af, smuttede jeg lige derind, og kiggede lidt.

Jeg kan da allerede mærke jeg er blevet klogere, så tak for det - men det er stadig lidt svært at gennemskue. Jeg tror man skal forholde sig til billedet på skærmen, og ikke så meget andet. Så er al akumuleret erfaring hermed videregivet til andre fortabte sjæle..

Nå, men jeg fik så øje på et eller andet sharp 20 tommer, og jeg synes at have læst gode ting om sharp, så det brugte jeg lidt tid på at sammenligne med en 4-5 stykker mere - og for en gangs skyld fik jeg rigtig fornuftig betjening, så det var muligt at spørge lidt ind til tingene, og prøve et par ting. Summa sumarum: Jeg har besluttet at vente til årsskiftet 2009 - sælger sagde, at der begynder de at sende alle kanaler i hd format, og jeg er sikker på at det bliver meget nemmere for mig at vælge et ordentligt apparat. Så jeg køber nok et billigt brugt crt, og holder ud lidt endnu. Måske det her kunne være noget : http://www.guloggratis.dk/radio-tv/fjernsyn/annonce/481787 - eller måske ikke . Lidt bedre må det gerne være..

Sagen er, at jeg simpelthen synes det er en samling ringe apparater de udbyder, til gengæld er prisen for høj. Ja, jeg har også set en dvd film på et lcd tv, og det så superflot ud - det er bare rimeligt langt fra det jeg ender med at få, hvis jeg skal bedømme ud fra hvad jeg ser rundt omkring i butikkerne. Det er på den ene eller anden måde det rene bras. Sorry, men det er altså mit indtryk. Tag f.eks det sharp jeg så. Det var langt fra det dårligste i butikken - billedet var såmænd okay skarpt, og heller ingen skygger. Til gengæld var det for blegt i farverne, og lyden .. Jeg har en gammel clockradio der kan spille væsenligt højere. Prøv lige at høre hvad de siger i tv-avisen, imens børnene larmer lidt. Det der' er sgu' da ikke okay til 4000 kroner!
 Der hang et stort phillips "jeg skal komme efter dig" et eller andet, oppe over, og der var så meget støj på at jeg ikke fatter nogen gider bære det hjem, for slet ikke at snakke om at gi' de 10.000 kroner det koster.

Til elgigantens ros må man dog sige at man får en god, reel chance for at prøve grejerne derhjemme, og retunere dem hvis man ikke synes det er okay - flot service, og man kan da teste et apparat ud, uden at købe katten i sækken.

Det er sikkert fedt med en fladskærm hvis man vægter dvd film rigtig højt, og jeg ville da rigtig gerne have haft et mindre apparat i huset - men til almindelig tv-kigning synes jeg ikke det imponerer endnu..

Tak for input i tråden!

-tunghør

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum