Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. juni 2026 | 16:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Til alle Panasonic projektor ejere! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 April 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg står i den penible situation at jeg skal bruge et Panasonic garantibevis (kendt som Pan European Guarantee Card) til Panasonic projektorer. Det følger med alle Panasonic projektorer, når man køber dem.

Sagen er den at jeg står med en Panasonic AE1000, som er defekt og skal repareres eller evt. udskiftes med en ny. Ved en fejl har jeg dog ikke fået et garanti-bevis med denne projektor. Projektoren er købt online i Tyskland. Jeg har ringet til Panasonic omkring problemet, og de siger at jeg skal tage kontakt til min forhandler, som skal tage sig af sagen og sende mig et garantibevis. Men min forhandler bliver blot ved med at ignorere mine mange (!!) henvendelser, så ham har jeg fuldstændig givet op at tale med!

Så hvis I ligger inde med et Panasonic projektor garantibevis som I kan undvære, må I meget, meget, meget, meget gerne sende mig en PM eller blot svare på denne tråd!!! Det er ufatteligt vigtigt for mig, da jeg reelt ingen garanti har på min nyindkøbte projektor til 26.000 kr.!!

Garantibeviset kan sagtens stamme fra en gammel Panasonic projektor, hvor garantien er udløbet, men garantibeviset må naturligvis ikke være udfyldt med information om modelnummer osv. Det er de fleste Panasonic garantibeviser heldigvis ikke.

Håber virkelig at I kan hjælpe mig i min møgærgelige situation!
Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 April 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Jeg føler sku med dig på denne her , men dette er netop en af grunden til ting er så fandens billigere over nette! dårlig service og 70-80% af tiden problemmer med garantien, da forhandleren ikke har folk nok eller erfaring nok til at klare opgaven ordenligt eller hurtigt nok.

Men hva, der er mange for og imod. Håber for dig at en venlig person kan hjælpe dig!  Ville hvert til fald gerne selv hvis jeg eget en Panasonic projektor.

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 April 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Garantibeviset skal jo underskrives af forhandleren for at være gyldigt. Så hvis din forhandler ikke er samarbejdsvillig hjælper det jo ikke så meget.

I henhold til følgende garantibetingelser fra Panasonic i Tyskland skulle det dog være nok at have en faktura fra forhandleren for at garantien træder i kraft. De kan jo næppe argumentere for at de 2 års garanti er udløbet på denne projektor :

http://www.panasonic.de/services/pdf/24_Monate_Garantie.pdf

Jeg håber da, at du har fået en faktura på projektoren.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:
Garantibeviset skal jo underskrives af forhandleren for at være gyldigt. Så hvis din forhandler ikke er samarbejdsvillig hjælper det jo ikke så meget.

Det er jeg ikke så sikker på. Jeg har masser af Panasonic garantibeviser liggende til andre Panasonic produkter, og ikke en eneste af dem har forhandlerens signatur.
Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 April 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Der er ingen anden vej end at gå til din forhandler, men du har vel en kvittering på købet ?

Er det ikke nok for Panasonic ?

Som Nesdam skriver skal det jo udfyldes af forhandleren, ellers er det jo nemt at fuske med garantien.
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 April 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Derfor jeg aldrig køber dyre ting i udlandet. det er simpelthen ikke besparelsen værd.
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Jo, jeg har heldigvis en faktura på købet! Jeg kan prøve at ringe til Panasonic imorgen (de er lukket for idag), og forhøre mig omkring garantien hvis man ikke har et garantibevis.

Tak for svarene indtil videre.

Hi-Sonny-Fi skrev:
Derfor jeg aldrig køber dyre ting i udlandet. det er simpelthen ikke besparelsen værd.

Jeg har sparet over 8000 kr. ved at købe den i Tyskland. Så set kun på besparelsen, har jeg ikke fortrudt. Men jeg kan godt forstå hvad du mener.

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jeg fik alligevel fat på Panasonic idag for at høre nærmere, og har fået et mobilnummer til en Kim Rasmussen i Panasonic. Han er ikke til at få fat på lige pt., men det er da ihvertfald et skridt i den rigtige retning. Så må vi høre hvad han siger til det.

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 April 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lige se, hvorfor du skal sende den til Panasonic. Ifølge lovgivningen er det forhandlerens ansvar, så længe der er garanti på produktet. Dvs. at han skal betale for at få fragtet produktet fra dig til Tyskland og tilbage til dig igen. Dette har jeg fået gjort 2 gange med mit Sony 50" bagprojektions TV. Fragtmanden havde et nyt TV med til mig og tog det gamle med igen uden at det har kostet mig en krone. Så jo, hvis man køber de rigtige steder, er der meget at spare i udlandet. Jeg sparede i hvert fald 7k på TV'et og har ikke fået andet end super service.
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:
Jeg kan ikke lige se, hvorfor du skal sende den til Panasonic. Ifølge lovgivningen er det forhandlerens ansvar, så længe der er garanti på produktet. Dvs. at han skal betale for at få fragtet produktet fra dig til Tyskland og tilbage til dig igen. Dette har jeg fået gjort 2 gange med mit Sony 50" bagprojektions TV. Fragtmanden havde et nyt TV med til mig og tog det gamle med igen uden at det har kostet mig en krone. Så jo, hvis man køber de rigtige steder, er der meget at spare i udlandet. Jeg sparede i hvert fald 7k på TV'et og har ikke fået andet end super service.

Ville være lækkert, hvis du oplyste hvor du har handlet .

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:

Jeg har da også fået samme service som du nævner med andre produkter hos andre forhandlere i Tyskland op til flere gange. Men Panasonic produkter hører under Panasonic's egen garantiservice. Der er en fælles europæisk garanti på alle Panasonic produkter købt i Europa, så det er ikke forhandlerens ansvar, hvis noget skal repareres eller er defekt på et Panasonic produkt. Ligeså snart at det er ude af forhandlerens hænder er ansvaret lagt over på Panasonic.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:
Eeyore skrev:

Jeg har da også fået samme service som du nævner med andre produkter hos andre forhandlere i Tyskland op til flere gange. Men Panasonic produkter hører under Panasonic's egen garantiservice. Der er en fælles europæisk garanti på alle Panasonic produkter købt i Europa, så det er ikke forhandlerens ansvar, hvis noget skal repareres eller er defekt på et Panasonic produkt. Ligeså snart at det er ude af forhandlerens hænder er ansvaret lagt over på Panasonic.

NEJ, det er altid forhandlerens ansvar, en forhandler kan ikke fraskrive sig noget som helst på den konto, det samme gør sig gældende med garantilængde, mange forhandlere prøver at sige der er 2 års REKLAMATIONSRET i Danmark, men har producenten f. eks. 3 års GARANTI, er der 3 års GARANTI og det ER FORHANDLEREN som skal varetage dette, at han så kan gå videre til producenten er kunden uvedkommende, GARANTI og REKLAMATIONSRET ER ALTID EN SAG IMELLEM FORHANDLER OG KUNDE (sorry, det er ikke for at råbe, men mere for at fremhæve disse ting).

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 April 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
pulse83net skrev:
Eeyore skrev:

NEJ, det er altid forhandlerens ansvar, en forhandler kan ikke fraskrive sig noget som helst på den konto, det samme gør sig gældende med garantilængde, mange forhandlere prøver at sige der er 2 års REKLAMATIONSRET i Danmark, men har producenten f. eks. 3 års GARANTI, er der 3 års GARANTI og det ER FORHANDLEREN som skal varetage dette, at han så kan gå videre til producenten er kunden uvedkommende, GARANTI og REKLAMATIONSRET ER ALTID EN SAG IMELLEM FORHANDLER OG KUNDE (sorry, det er ikke for at råbe, men mere for at fremhæve disse ting).

HELT RIGTIGT.....i Danmark!! - er ret sikker på at det IKKE gælder i Tyskland ( som jo har en noget anden købelov end os )

mvh

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

En lille opdatering...

Jeg ringede til Kim Rasmussen og fik at vide at det ikke var ham jeg skulle snakke med. Jeg skulle snakke med en norsk fyr der hed Haakon, og ham fik jeg så fat i. Han gav mig et nummer til Panasonic Tyskland, der tog sig af garantisager osv. Det nummer ringede jeg så på, men fik en fejlmelding. Nummeret findes ikke. Skidegodt! ;) Så er jeg ligesom tilbage hvor jeg startede.

Lige nu går jeg og overvejer om jeg ikke bare skulle sende projektoren til reparation uden at vedlægge et garantibevis, og så se hvad de siger til det. Jeg har jo faktura, original emballage, manualer og hele skidtet, så spørgsmålet er hvad de siger hvis der ikke er vedlagt garantibevis. Hmm... :(

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:
 En lille opdatering...

Jeg ringede til Kim Rasmussen og fik at vide at det ikke var ham jeg skulle snakke med. Jeg skulle snakke med en norsk fyr der hed Haakon, og ham fik jeg så fat i. Han gav mig et nummer til Panasonic Tyskland, der tog sig af garantisager osv. Det nummer ringede jeg så på, men fik en fejlmelding. Nummeret findes ikke. Skidegodt! ;) Så er jeg ligesom tilbage hvor jeg startede.

Lige nu går jeg og overvejer om jeg ikke bare skulle sende projektoren til reparation uden at vedlægge et garantibevis, og så se hvad de siger til det. Jeg har jo faktura, original emballage, manualer og hele skidtet, så spørgsmålet er hvad de siger hvis der ikke er vedlagt garantibevis. Hmm... :(

Undersøg hvordan reglerne er i Tyskland mht. garantihåndtering, om det reelt er muligt at fralægge sig ansvar i Tyskland ved jeg ikke. Har de samme regler som i Danmark så send den til forhandler med kopi af faktura, og et brev som forklarer du aldrig har fået noget garantibevis udfyldt og de sammen med den reparerede projektor vedlægger et sådant.

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
pulse83net skrev:
 En lille opdatering...

Undersøg hvordan reglerne er i Tyskland mht. garantihåndtering, om det reelt er muligt at fralægge sig ansvar i Tyskland ved jeg ikke. Har de samme regler som i Danmark så send den til forhandler med kopi af faktura, og et brev som forklarer du aldrig har fået noget garantibevis udfyldt og de sammen med den reparerede projektor vedlægger et sådant.

Lyder ikke helt tosset. Det vil jeg lige undersøge. Tak for svaret.

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 April 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Jeg handlede ved http://www.technikdirekt.de
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Lidt fremskridt siden sidst:

Jeg har idag afsendt min projektor til reparation hos C/AV i Viby, som er den eneste reparatør af Panasonic projektorer i Danmark. Jeg har dog afsendt den uden et garantibevis, men dog med en faktura. Så må vi se hvad de siger og om de overhovedet kan reparere den!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes