Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 00:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Screen Goo eller normal maling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nkbitsch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

Jeg står i den situation, at jeg er ved at lave lidt hjemmebiograf i min stue.

Jeg har tænkt mig at købe en PT-AX100, da jeg har læst at den skulle være rigtig god.

Jeg har også tænkt mig at bruge min væg som lærred, og her kommer spørgsmålet:

Er der stor forskel på det dyre Screen Goo og vogel MPW, og så på almindelig god vægmaling?

I så fald, at der ikke er den store forskel, kan i så give mig et råd til hvilket normal vægmaling man skal købe?

Med venlig hilsen

Niels Kristian

Til top Vis nkbitsch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nkbitsch
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

nkbitsch skrev:

Er der stor forskel på det dyre Screen Goo og vogel MPW, og så på almindelig god vægmaling?

Det afhænger nok mest af éns definition af "stor forskel". Der er en forskel på linie med forskellen mellem forskellige lærreder, og humlen er den samme: Det drejer sig mindst lige så meget om at vælge det rigtige til opgaven, som om hvilken kvalitet der er bedst.



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
nkbitsch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret.

Hvad vil du så anbefale til en Panasonic PT-AX100?
Til top Vis nkbitsch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nkbitsch
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

nkbitsch skrev:
Mange tak for svaret.

Hvad vil du så anbefale til en Panasonic PT-AX100?

Så enkelt er det ikke, specielt ikke for en projektor som PTAX-100 der kan justeres på utallige forskellige måder. Det afhænger mere af dit behov: hvor stort skal billedet være, hvor mørklagt er der, hvor meget genskin er der fra de øvrige vægge/gulv/loft, og ikke mindst hvordan vægter du selv f.eks. sort-niveau på bekostning af lysstyrke.

Det største problem med at bruge andet maling end Screen Goo er usikkerheden. Det er ret svært at vide præcist hvor meget lys du får retur, før du har prøvet. I sidste ende vil et lærred under alle omstændigheder være at foretrække.



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
nkbitsch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret.

Jeg tror jeg først vil forsøge mig med: Stromboli grey fra flügger, som jeg har læst skulle virke fortrineligt. Hvis det ikke er optimalt, må det blive screeen Goo, eller Vogel MPW.

Grunden til at jeg ikke kan benytte et lærred, er at en hvis anden person i hustanden, ikke føler for at have et kæmpe lærred hængende. desværre.

Men mange tak for svaret.
Til top Vis nkbitsch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nkbitsch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes