| Forfatter |
|
grafle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogle der kan fortælle mig
noget om tv fra matsui? Jeg tænker præcist på denne model: MAT37LW507E
som el-giganten sælger på tilbud til 7300,- inkl. ophæng og 5 års garanti.
jeg har forsøgt at finde noget info om producenten, men uden hæld. Så
tænkte at dette var det rigtige sted at spørge ?
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville springe på et Toshiba 37c3000p i stedet :)
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
for lige at svare på spørgsmålet: matsui er elgigantens eget mærke. de køber forskellige tv og sætter matsui mærket på. det være sig orion, vestel eller sky. der er sikkert flere. men disse tre er de mest almindelige. jeg er ikke HELT sikker. men jeg mener det er et sky det du omtaler!
| |
grafle Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den flinke sælger forsygte ellers at bilde mig ind, at matsui i japan nærmest var som B&O i Danmark, og at der i japan fandtes butikker udelukkende med matsui produkter. ;D
Jeg synes mange omtaler det toshiba tv meget positivt til prisen. Men så vidt jeg kan se, har Samsung LE-32R72B f.eks. bedsre specifikation, til kun 300 kr mere ??
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grafle specifikationer betyder INTET.. Samme med anlæg.. Watt betyder ingenting..
Et fjernsyn kan have nok så god kontrast men hvad hjælper det hvis billedet er dårligt?
Toshiba ER det bedste tv til prisen . Tag selv ud og se det med egne øjne.
|
| Til top |
|
| |
grafle Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, ok. Jeg er overbevist :) og tak for de hurtige svar.
det kan altså ikke betale sig at smide 1000 kr. efter et 3030p?
Det sidste spørgsmål jeg kan komme på, inden jeg kører ud og køber mit nye toshiba tv er:
Kender i nogle forhandlere i eller omkring Aalborg?
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhh elgiganten har det vist.. Forskellen på 3000 og 3030 er DVB-T tuner. Hvis du har kabeltv kan du ikke bruge den til noget, så skal du have selector i stedet.
|
| Til top |
|
| |
grafle Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge deres hjemmeside forhandler de kun én model fra toshiba.
Så holder jeg mig til 3000p, da jeg har kabel tv.
Endnu en gang tak for hjælpen. Hvis nogen kender forhandlere af toshiba i aalborg eller omegn, må de meget gerne poste.
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at ringe til elgiganten... ;) Det er et forsøg værd.
|
| Til top |
|
| |
grafle Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har nu ringet til dem. De har kun deres udstillingsmodel på lager.
Det kan vel ikke betale sig at købe en demovarer, selvom der skulle være et afslag i prisen ?
Jeg tænker på hvor længe tv'et har stået tændt. Hvor lang en levetid har et lcd-tv ca ?
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har RIGTIG lang levetid.. 10 år vel hvis du slipper for fejl.. Men.. Det op til dig om du vil have en udstillingsmodel. Ellers kig i tyskland?
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
irfo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Matsui (company)
From Wikipedia, the free encyclopedia
- This article is about the electrical brand Matsui. For other uses, see Matsui (disambiguation).
For the Japanese conglomerate, see Mitsui
Matsui is the brand name of a line of electrical items such as televisions, VCRs, and microwave ovens sold in the UK, introduced in the 1980s. It is an own brand of the DSG International plc retailer, and not an independent manufacturer. Buying a Matsui product is therefore akin to buying the supermarket brand.
Contrary to popular belief, the company is based in the UK. The Japanese-sounding name was chosen as a device for fooling customers into believing the goods were made in Japan, since common perception at the time was that electronics from the Far East were of higher quality than European counterparts. During the 1980s, many Matsui televisions were rebranded Ferguson sets made in the UK.
Since both Dixons and Currys are owned by the same DSG International plc group, some Matsui products are identical to Currys Saisho branded items.
Currently there are many Matsui items on sale ranging from LCD Televisions to MP3 players. In the UK the main store brand competitor is Comet Group Plc's ProLine.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
irfo skrev:
Matsui (company)
From Wikipedia, the free encyclopedia
- This article is about the electrical brand Matsui. For other uses, see Matsui (disambiguation).
For the Japanese conglomerate, see Mitsui
Matsui is the brand name of a line of electrical items such as televisions, VCRs, and microwave ovens sold in the UK, introduced in the 1980s. It is an own brand of the DSG International plc retailer, and not an independent manufacturer. Buying a Matsui product is therefore akin to buying the supermarket brand.
Contrary to popular belief, the company is based in the UK. The Japanese-sounding name was chosen as a device for fooling customers into believing the goods were made in Japan, since common perception at the time was that electronics from the Far East were of higher quality than European counterparts. During the 1980s, many Matsui televisions were rebranded Ferguson sets made in the UK.
Since both Dixons and Currys are owned by the same DSG International plc group, some Matsui products are identical to Currys Saisho branded items.
Currently there are many Matsui items on sale ranging from LCD Televisions to MP3 players. In the UK the main store brand competitor is Comet Group Plc's ProLine. |
|
|
der kan man bare se, ikke langt fra hvad jeg mente at vide.. DOG VED jeg (fordi jeg ofte skiller skidtet ad) at LCD tv. oftest er vestel, orion og sky  __________________
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andersena toshiba tv'et skulle vist være en del bedre til prisen end de samsung'er du nævner ;)
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
dikki skrev:
| Andersena toshiba tv'et skulle vist være en del bedre til prisen end de samsung'er du nævner ;)
|
|
|
tja det kan jeg selvsagt stadig ikke sige noget om, men vi har lige nu en R8 samsung stående som den første vi har set på værkstedet. den er altså sublim. og flere her på værkstedet overvejer at købe en.. __________________
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville holde mig lang væk fra matsui TV, da der sidder en ringe Tuner i dem.
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena jeg siger heller ikke det er dårligt. Samsung's tv er helt okay, men lige i den her prisklasse får du altså en del mere for pengene ved toshiba. Samsung er en del overhyped herhjemme, alle vil have samsung og det viser sig på prisen.
|
| Til top |
|
| |
Jack Frost Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
dikki skrev:
| Andersena toshiba tv'et skulle vist være en del bedre til prisen end de samsung'er du nævner ;) |
|
|
tja det kan jeg selvsagt stadig ikke sige noget om, men vi har lige nu en R8 samsung stående som den første vi har set på værkstedet. den er altså sublim. og flere her på værkstedet overvejer at købe en..
|
|
|
Det er da meget fedt at i falder på halen over Samsungs tv, selvom det måske er lidet flatterende at det er på et værksted, romancen opstår . Så mangler vi bare at de smider nogle ordentlige billedprocessorer i dem, så de kan klare hurtige panoreringer uden at billedet slår flik-flak. Jeg mangler lige at se hvad der er imponerende ved R8-serien (og Samsung generelt), udover at finishen er blevet betydeligt bedre og sortniveauet klasser bedre end forgængerne.
|
| Til top |
|
| |