Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor til omkring 10.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mELIeha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg står og skal til at købe en lille projektor. Budgettet er på omkring 10.000, men hvis der kan forsvares at bruge 3-4-5k mere så er det ikke udelukket, men der skal være et seriøst grundlag for det.

Projektoren skal bruges bl.a. Som fjernsyn, det kan vel gøres uden videre ved at sætte eksempelvis en digital tv-tuner til den via en s-video/composit indgang?

Mit største problem er egentlig at projektoren formegentlig skal bruges i 2 rum, det ene er "okay" mørkt, dvs. Der kan afskærmes for vinduer direkte ind i rummet og det lys der kommer ind i rummet, kommer indirekte fra et andet rum. Men det andet rum hvor projektoren vil blive brugt, er temmelig lyst, med 3 vinduer ind, som indtil videre kun bliver dækket med toningsfilm. Alle vægge i rummene er hvide. Planen indtil videre er at projektoren skal projektere op på en hvid væg, altså uden et lærred.

Indtil videre har jeg primært tænkt på Sanyo Z5, da jeg gerne vil have lens-shift funktionen (Ser jeg mig blind i den? Har undersøgt lidt og kunne se at med nyere teknologi kunne det laves fornuftigt keystone uden, men findes den teknologi så i projektore til den pris?). Men den har kun 1.100 ANSI lumens, og det er mit indtryk at det er (aaalt?) for lidt, til at blive brugt i lyse rum.

Det skal nævnes at projektoren ikke nødvendigvis skal bruges til at vise film i den vildeste kvalitet osv. (Så derfor er HD opløsninger osv. Ikke nødvendigvis verdens vigtigste ting - ?). Det er primært fremvisning (Billeder, powerpoint) og tv den skal vise, men det skal selvfølgelig være sådan at det kan ses.

Jeg håber der er nogle kloge folk herinde som kan komme med nogle gode bud, råd og erfaringer så jeg snarest kan få handlet

Til top Vis mELIeha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mELIeha

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

mELIeha skrev:
Det skal nævnes at projektoren ikke nødvendigvis skal bruges til at vise film i den vildeste kvalitet osv. (Så derfor er HD opløsninger osv. Ikke nødvendigvis verdens vigtigste ting - ?). Det er primært fremvisning (Billeder, powerpoint) og tv den skal vise, men det skal selvfølgelig være sådan at det kan ses.

I så fald skal du slet ikke have fat i de projektorer der typisk diskuteres her, der er voldsom forskel på kravene til mørklagt hjemmebiograf, og præsentationer. Z5 er i hvert fald ikke noget særligt oplagt valg. Du skal ikke stirre dig blindt på ansi-lumen specifikationen, mange projektorer leverer i praksis langt mindre end hvad der står på papiret.

Jeg ville se hvor langt du kan komme med en XGA projektor for de penge. Prøv at tage fat i Best-Seat, de har stor erfaring med den form for opstillinger.

bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Panasonic PT-AX100, 2000 lumens, 8.999 kr. i Computercity.

http://www.projectorreviews.com/panasonic/PT-AX100U/index.ph p

mELIeha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Tak for svarene, jeg havde også indtrykket at der nok blev snakket i en lidt anden klasse af projektore her på forumet, men synes ikke jeg har kunnet finde andre forums som omhandler projektore og som virker bare lidt seriøse, så håbede (Og håber stadig) på at i har mere styr på det end jeg har ;). Kan i henvise til nogle andre forums som måske henvender sig lidt mere til mit behov?

Jeg har kigget noget på den ax100, og som det ser ud ligenu så tror jeg da at det bliver den jeg bestiller :)

Mht. TV over projektoren, så tager jeg ikke fejl når jeg mener at jeg bare kan tilslutte en ekstern digital tuner, med eksempelvis s-video/komposit udgang vel? :)

Til top Vis mELIeha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mELIeha

Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Optoma HD70? Den kan skaffes for 8000 kr!
Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg

bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hvis optoma så HD73 med Darkchip 3. Men den er kun runnerup på projectorreview

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes