| Forfatter |
|
Smurf Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Teos Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en farlig pana vs. pio post ;)
Vil våge at påstå at det du skal vælge imellem her er størrelsen. Det er begge gode plasma skærme til ca. samme pris. Pio er måske LIDT bedre, men ikke meget. Så hvis en 50" er det der trækker mest så køb da den pana, og hvis 42" er det der trækker mest, så er pio nok det bedste.
Har selv lige invisteret i en pana 42" pga. pris forskel kontra ydelse forskel.
/Teos
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge Pioneer, men 42" passer også bedre til min kigge-afstand, og så er det bare et bedre TV. Blandt andet på grund af Pure Cinema.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er kun HD Ready, ikke? Eller er de Full HD?
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
| De er kun HD Ready, ikke? Eller er de Full HD? |
|
|
Kun HD-Ready Panasonic har en fysik opløsning på 1366x768 hvor Pioneer har 1024x768. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| Jeg ville vælge Pioneer, men 42" passer også bedre til min kigge-afstand, og så er det bare et bedre TV. Blandt andet på grund af Pure Cinema. |
|
|
hvad gør det egentlig? Jeg har bare slået det fra __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige set, ude i byen, en 50 tommers pana til 17K... fik desværre ikke alle spec´s på det, men det så ret lækkert ud, vist nok til halv pris fordi der er kommet en ny model så vidt jeg kunne forstå på ekspedienten.
Desværre kan jeg ikke huske produktnavnet 
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
hvad gør det egentlig? Jeg har bare slået det fra |
|
|
Hvis du ser NTSC DVD eller Blu-ray/HD DVD film, og sender f.eks. 1080i ind i TV'et, vil filmen blive gengivet ved 24 billeder i sekundet.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
brasch skrev:
|
hvad gør det egentlig? Jeg har bare slået det fra
|
|
|
Hvis du ser NTSC DVD eller Blu-ray/HD DVD film, og sender f.eks. 1080i ind i TV'et, vil filmen blive gengivet ved 24 billeder i sekundet.
|
|
|
hvad gør den hvis jeg ikke har slået det til. Nu er NTSC ikke så vigtigt for mig, men har en blu ray og en hd dvd er på vej. Kan jeg vinde noget ved at slå det til? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Naiera skrev:
brasch skrev:
|
hvad gør det egentlig? Jeg har bare slået det fra
|
|
|
Hvis du ser NTSC DVD eller Blu-ray/HD DVD film, og sender f.eks. 1080i ind i TV'et, vil filmen blive gengivet ved 24 billeder i sekundet.
|
|
|
hvad gør den hvis jeg ikke har slået det til. Nu er NTSC ikke så vigtigt for mig, men har en blu ray og en hd dvd er på vej. Kan jeg vinde noget ved at slå det til?
|
|
|
Spørgsmålet kan jo naturligt vendes om, kan du tabe noget ved at slå det til og sikre at den funktion det nu har, hvad det så helt konkret gør, virker ? :)
Alt i alt har jeg kigget meget på skærme og på andre tråde i dette forum og ja Plasma er det rigtige valg for mig pga det primært skal bruges til tv og dvd film. Men syntes det er rigtigt svært at vælge hvad det skal være. Størrelsen er jeg med på til min stue er det anbefalet med min 42" pga afstanden.
Men de mange diskutioner omkring 720 p og 1080 P altså HD ready og Full HD ja hvis man ikke ved bedre så har jeg det lidt sådan, der er jo en forskel men jeg tvivler på at når man ikke er vant til det, at man vil føle sig snydt hvis man vælger en skærm med xxx*768 specs. Umiddelbart kan jeg så se, at de fleste anbefaler Pioneer eller Panasonic, når vi snakker om IKKE parallelimport pga. de har de bedste billedgengivelser til prisen og størrelsen osv.
Men de har jo også begge et hav af modeller, det eneste jeg er sikker på er der skal være en DVB-T Tuner. Der er jo nye skærme på vej fra pioneer i september (de er så lige for dyre til de max 18.000) men det kan jo være det kaster andre tilbud af sig, når de gamle skal sælges ud - burde man ikke lige vente de 1-2 måneder og se?
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
hvad gør den hvis jeg ikke har slået det til. Nu er NTSC ikke så vigtigt for mig, men har en blu ray og en hd dvd er på vej. Kan jeg vinde noget ved at slå det til? |
|
|
Hvis du ikke ser NTSC DVD-film kan det være ligemeget nu, men når du får Blu-ray og HD DVD så slår du det til, sender 1080i ind i TV'et, og så vil du få 24 billeder i sekundet gengivelse af filmene, hvilket er langt det mest optimale, eftersom det er det antal billeder i sekundet film oprindeligt optages med.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle jeg op i den størrelse, ville jeg kigge nærmere på Panasonic PZ700-serien. 42" kan fåes for under £2000 i tyskland.
Så får du en skærm med anti glare, fed lyd, full HD 1920x1080p og, i min verden, et pænere design end Pioneers seneste 42". Føj den højttaler under skærmen er grim!
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Skulle jeg op i den størrelse, ville jeg kigge nærmere på Panasonic PZ700-serien. 42" kan fåes for under £2000 i tyskland.
Så får du en skærm med anti glare, fed lyd, full HD 1920x1080p og, i min verden, et pænere design end Pioneers seneste 42". Føj den højttaler under skærmen er grim! |
|
|
Hvordan handler man med pund i Tyskland? :D Går ud fra du mener 2000€ __________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig erkøb i udlandet ikke en mulighed. bl.a. fordi jeg før har haft bøvl med et produkt der gik i stykker i reklamations perioden og det tog mange ressourcer både i tid og kr at få det udbedret i udlandet.
Pga det har jeg så valgt denne gang at bide i det mere dyre æble og købe det i dk, for at undgå for meget ballade i en evt. lignende sitiuation.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
brasch skrev:
|
hvad gør den hvis jeg ikke har slået det til. Nu er NTSC ikke så vigtigt for mig, men har en blu ray og en hd dvd er på vej. Kan jeg vinde noget ved at slå det til?
|
|
|
Hvis du ikke ser NTSC DVD-film kan det være ligemeget nu, men når du får Blu-ray og HD DVD så slår du det til, sender 1080i ind i TV'et, og så vil du få 24 billeder i sekundet gengivelse af filmene, hvilket er langt det mest optimale, eftersom det er det antal billeder i sekundet film oprindeligt optages med.
|
|
|
jamen, er det ikke smartere at sende 720p signal ind i tv'et? Selvfølgelig forudsat at scaleren i afspilleren er bedre end i tv'et. Jeg synes bare jeg har haft lidt bøvl med at universals klode ikke er rundt hvis tv'et scalerer, det kan selvfølgelig være en indstilling på dvd'en __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er udelukkende indstillingen på TV'et eller afspilleren du ikke har indstillet ordentligt.
Det er bedst at sende 1080i ind ved Blu-ray og HD DVD, for så udnytter du hele opløsningen med 'film-information', i stedet for 1280*720, hvor TV'et selv skal til at finde på information til de sidste 48 linjer.
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ehm jeg tænkte på om der evt. var svar eller ideer til det jeg oprindeligt spurgte om eller om tråden er gået over i generelle signal spørgsmål og svar?
|
| Til top |
|
| |