Emne: F#*K....nu kan jeg ikke mere!!!!!! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
lapo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry guys......jeg bli'r nødt til at ha' jeres hjælp, forvirringen er TOTAL, og jeg er tæt på sammensmeltning!!
Jeg skal ha' 2 nye tv, og har lavet en masse research, men det forvirrer mere end det gavner!!
Et hav af emnerne her i forum, handler om 't**ser' som jeg selv, der ønsker hjælp. Men jeg synes også at svar på disse, er uigennemskuelige....og oftest bagudrettede!?
Ved godt at svarene oftest er ganske som alt andet i denne teknologiske udvikling, 'old news' når man modtager infoen, så derfor ville jeg sætte pris på info fra i øjeblikket og fremefter!?
Jeg kan købe dem fra imorgen og frem til udgangen af denne måned, men kan godt vente hvis det er et must!!
Ønsker et 32" og et 40-42"! Forestiller mig at de skal bruges til lidt af hvert(tv, sport, film, og gaming), og måske at det store er plasma!? Lyd er underordnet!!
Jeg har X-box360(m HD-drev) og PS3, og vil naturligvis gerne ha' bedst mulig udnyttelse af disse!!
Mit budget lyder på 18-25 for begge, så burde jeg vist også være dækket godt ind til husbehov....haha!!
På forhånd tak, og med håb om en masse god feedback!!
Mvh Lars
Behøver ikke en pakkeløsning, så hvis i 'kun' har fif til f.eks 32"-eren, vil disse også blivet modtaget med åbne arme!!
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville som 42" kigge tæt på Pioneer og Panasonic plasma - se hvilket af dem du synes bedst om.
32" har jeg ingen anelse om 
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
I stedet for en 32" har Elgiganten i morgen et tilbud på en 37" Panasonic plasma til 5999.. billigt........
__________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
| I stedet for en 32" har Elgiganten i morgen et tilbud på en 37" Panasonic plasma til 5999.. billigt........ |
|
|
Synes du 6k er billigt for et tv der er 3 generationer gammelt? Der er tale om PV45. Der er sket meget siden da. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Synes du 6k er billigt for et tv der er 3 generationer gammelt? Der er tale om PV45. Der er sket meget siden da.
|
|
|
PV45 er ikke 3 generationer gammel, det er en skrabe-version af PV60, og således principielt kun en enkelt generation gammel. Til prisen har jeg meget svært ved at finde på undskyldninger for at man ikke skulle købe ét.
__________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
AM-E skrev:
| Synes du 6k er billigt for et tv der er 3 generationer gammelt? Der er tale om PV45. Der er sket meget siden da. |
|
|
PV45 er ikke 3 generationer gammel, det er en skrabe-version af PV60, og således principielt kun en enkelt generation gammel. Til prisen har jeg meget svært ved at finde på undskyldninger for at man ikke skulle købe ét. |
|
|
Hey Otto....
Har været inde forbi jeres(din!?) side, og har læst mig frem til, at i kan hjælpe med kalibrering af tv mod betaling!? Forudsætter det, at tv'sne er købt hos jer!?
Hvad bli'r prisen hvis jeg skal ha' jer(dig!?....hehe) til at kigge på 2 stks!? Det er jo noget af en garanti i(du....igen) kommer med, det med at der er synlig STOR forbedring....garanteret!?!?
Har iøvrigt fulgt dine svar i andre foraer, synes du holder forslag tæt ind til kroppen!? Du kommer med ganske udemærket kritik til andres svar, men jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide DIN mening....med andre ord, hvad foreslår du til min tidligere nævnte problemstilling!?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
lapo skrev:
AV Precision skrev:
AM-E skrev:
| Synes du 6k er billigt for et tv der er 3 generationer gammelt? Der er tale om PV45. Der er sket meget siden da. |
|
|
PV45 er ikke 3 generationer gammel, det er en skrabe-version af PV60, og således principielt kun en enkelt generation gammel. Til prisen har jeg meget svært ved at finde på undskyldninger for at man ikke skulle købe ét. |
|
|
Hey Otto....Har været inde forbi jeres(din!?) side, og har læst mig frem til, at i kan hjælpe med kalibrering af tv mod betaling!? Forudsætter det, at tv'sne er købt hos jer!?Hvad bli'r prisen hvis jeg skal ha' jer(dig!?....hehe) til at kigge på 2 stks!? Det er jo noget af en garanti i(du....igen) kommer med, det med at der er synlig STOR forbedring....garanteret!?!?Har iøvrigt fulgt dine svar i andre foraer, synes du holder forslag tæt ind til kroppen!? Du kommer med ganske udemærket kritik til andres svar, men jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide DIN mening....med andre ord, hvad foreslår du til min tidligere nævnte problemstilling!? |
|
|
jeg synes så derimod ottos svar normalt er meget klare. Men på den anden side, selvom otto herinde måske mest er kendt som ham der fiser landet rundt og indstiller vores tv for en skilling, så er en del af hans forretning jo bygget op omkring rådgivning, så det er måske dårlig forretning at give alle svarene gratis? specielt set i lyset af at en rigtig stor procentdel af hans potentielle kunder er i fora som dette.
anyway, jeg tror en pioneer 427 og det førnævnte panasonic. er til sammen noget nær det bedste du kan få for en dit budget __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lapo skrev:
Har været inde forbi jeres(din!?) side, og har læst mig frem til, at i kan hjælpe med kalibrering af tv mod betaling!? Forudsætter det, at tv'sne er købt hos jer!? |
|
|
Nej, p.t. sælger jeg faktisk slet ikke tv...
lapo skrev:
Hvad bli'r prisen hvis jeg skal ha' jer(dig!?....hehe) til at kigge på 2 stks!? Det er jo noget af en garanti i(du....igen) kommer med, det med at der er synlig STOR forbedring....garanteret!?!? |
|
|
Salg er ikke tilladt i forummet, så jeg må bede dig kontakte mig via pb eller på min mail, mail@av-precision.dk
lapo skrev:
Har iøvrigt fulgt dine svar i andre foraer, synes du holder forslag tæt ind til kroppen!? Du kommer med ganske udemærket kritik til andres svar, men jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide DIN mening....med andre ord, hvad foreslår du til min tidligere nævnte problemstilling!? |
|
|
Det skyldes flere ting: For det første, så er der forummets regler omkring promovering af egne produkter, som jeg bevæger mig rundt på kanten af konstant. Hvis vi skal tage dit spørgsmål som eksempel, så ville mit oprigtige råd til hver en tid starte med en definition af at det bedst mulige billede per definition indebærer en kalibrering, uanset hvilket tv du køber, præcist på samme måde som at dét at få det bedste ud af et sæt højttalere, kræver at du (eller forhandleren) bruger lidt energi på at sætte højttalerne rigtigt op. For det andet, så har jeg erfaret at brugerne lægger ekstremt meget vægt på mine udtalelser (hvilket jeg tager som et kompliment...). Det betyder at hvis jeg i én tråd ud fra et givent beskrevet behov anbefaler eksempelvis et bestemt Panasonic tv, så er der en tendens til at folk opfatter det som om jeg mener at dét tv er det bedste i verden - og så kan de ikke forstå at jeg i en anden tråd anbefaler et Pioneer. Derfor forsøger jeg at holde mine svar på et lidt mere generelt niveau, i stedet for at sige "produkt X er bedre end produkt Y" (når jeg tænker over det, så gør jeg nu faktisk alligevel dét rimeligt tit...)
Derudover, så er jeg af natur (synes jeg selv) vanvittigt dårlig til at rådgive om hvilket produkt der er mindst ringe til X antal kroner. Jeg er meget bedre til at fortælle dig hvad jeg synes er det ultimativt bedste. Så når man spørger mig hvilket 32" LCD-tv man skal købe, så får man et vagt svar, fordi jeg i bund og grund ikke synes der findes et decideret godt LCD-tv på markedet. Spørger du derimod hvilket fladskærms-tv du skal købe hvis du har penge nok at tage af, så får du et ganske præcist og tydeligt svar, som de fleste der har fulgt lidt med i forummet godt kan gætte sig til hvad er... 
Sidst, men ikke mindst, så foretrækker jeg såvidt muligt at give korrekte frem for letforståelige svar. Det betyder at når man leder efter et ja/nej svar, så er det ret tit at svaret fra mig er "det kommer an på...", fordi tv-markedet langtfra er sort/hvidt... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
anyway, jeg tror en pioneer 427 og det førnævnte panasonic. er til sammen noget nær det bedste du kan få for en dit budget |
|
|
Lad mig for Lapo's skyld give et klart og tydeligt svar : Få dem kalibreret, og jeg er 100% enig! __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Brasch og Otto....
Mange tak for jeres gode svar, jeg er tættere på målet end nogensinde, og har kogt det ned til Pio 427XD eller Pana 42PX70!!
Det har ikke været min vilje, at få nogen i klemme over reglerne i forum, men har fået større indsigt nu, og vil herefter kontakte personligt!!
Med hensyn til:
Citér:
| ....Jeg er meget bedre til at fortælle dig hvad jeg synes er det ultimativt bedste.....Spørger du derimod hvilket fladskærms-tv du skal købe hvis du har penge nok at tage af, så får du et ganske præcist og tydeligt svar, som de fleste der har fulgt lidt med i forummet godt kan gætte sig til hvad er... |
|
|
Kom bare, du ved hvor meget jeg råder over.....haha!!
Kan iøvrigt forstå, at der er en Pio PDP-4280XD på vej, er den introduktionsprisen værd i forhold til 427XD?
PX70 er vel Panas 2007-model, er den på vej til at blive afløst any time soon??
Kald mig iøvrigt uvidende, men hvad betyder parallel import.....altså jeg forstår godt definitionen af ordet, men ikke betydningen for TV'et!?
Nu mangler jeg bare en fladskærm(må hellere bruge det ord for nu...hehe) i 32" klassen!!
MVH
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lapo skrev:
Kan iøvrigt forstå, at der er en Pio PDP-4280XD på vej, er den introduktionsprisen værd i forhold til 427XD? PX70 er vel Panas 2007-model, er den på vej til at blive afløst any time soon??
Kald mig iøvrigt uvidende, men hvad betyder parallel import.....altså jeg forstår godt definitionen af ordet, men ikke betydningen for TV'et!?
Nu mangler jeg bare en fladskærm(må hellere bruge det ord for nu...hehe) i 32" klassen!!
MVH |
|
|
Parallel importen betyder det ikke er sikkert er modellen lever op til de standarder der benyttes i dk for fx strøm og lignende. Det betyder også at modellen kan variere lidt og have fx et bogstav mere efter navnet som indikere nogle ting i det pågældende område de normalt bliver solgt. Jeg ved faktisk ikke helt om det påvirker garantien burde det ikke efter dansk købelov (troede i øvrigt den slags import var forbudt, meen).
Prisen på de nye skærme går dig en tjeneste med fx PDP-427XD, den falder nemlig sålænge man kan købe den. Den er p.t. nede på ca 14.000 kr som er en rimelig pris. Den nye du nævner ligger som det står andre stedet i dette forum på over 20.000 så der er jo en forskel i pris men også i hvordan de gengiver bl.a. sort. Så spørgsmålet er jo hvad man vil :)
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
pioneeren er et bedre tv en panasonicen, men den er også lidt dyrere. Til gengæld kan du hvis du køber pioneeren gå og glæde dig over du har købt et af de absolut bedste tv i øjeblikket. Det kan være den falder lidt i pris når de nye modeller kommer, da de sidste "gamle" lige skal sælges, MEN du er for det første nok ikke den eneste der har den idé, hvilket kan være et problem at få den skaffet. Nu ved jeg ikke lige hvad normalprisen for pana'en i elgiganten er, men de plejer gerne kun at køre med deres tilbud en uge eller 14 dage. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lapo skrev:
Mange tak for jeres gode svar, jeg er tættere på målet end nogensinde, og har kogt det ned til Pio 427XD eller Pana 42PX70!! Det har ikke været min vilje, at få nogen i klemme over reglerne i forum, men har fået større indsigt nu, og vil herefter kontakte personligt!! |
|
|
Ingen problemer, spørg bare løs - jeg skal nok sige til hvis jeg bliver spurgt om noget jeg ikke kan svare på i forummet.
Med hensyn til:
lapo skrev:
Kan iøvrigt forstå, at der er en Pio PDP-4280XD på vej, er den introduktionsprisen værd i forhold til 427XD? |
|
|
Det synes jeg personligt at den er, men det kan der være forskellige holdninger til. 8G modellerne er de bedste fladskærme jeg har set, period.
lapo skrev:
PX70 er vel Panas 2007-model, er den på vej til at blive afløst any time soon??
|
|
|
Nej, de er helt nye.
lapo skrev:
| Kald mig iøvrigt uvidende, men hvad betyder parallel import.....altså jeg forstår godt definitionen af ordet, men ikke betydningen for TV'et!? |
|
|
Hvilken forskel det gør for dig i praksis, afhænger i høj grad af hvilken butik der er tale om. Elgiganten er f.eks. teknisk set parallel-import, da varerne generelt indkøbes via de norske distributører.
lapo skrev:
|
|
|
Hvis det ikke må være 37'eren, så tag et kig på Elgigantens tilbud på Pana 32 et-eller-andet 7, der vist er på bud til 5k lige nu. Det er eddersparkeme billigt, også selv om det er den skrabede udgave. Måske kan det efterlade kroner nok til en 8G Pioneer? (vær dog obs på om du skal bruge DVB-T tuner).
EDIT: Hørte jeg lige mig selv anbefale nogen at handle i Elgiganten?  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
EDIT: Hørte jeg lige mig selv anbefale nogen at handle i Elgiganten?  |
|
|
så jeg er ikke sikker på jeg vil have dig til at kalibrere mit tv alligevel     
Jeg kan også godt anbefale det, fik et udemærket komfur (hvad ved jeg, det er den langhårede der bruger det, men det funger stadig) derinde engang, sjovt nok mens jeg stod og kiggede på et billedrørs tv (som jeg så ikke fik råd til alligevel ) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|