Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 20:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TV billede (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at anskaffe mig en 42-50" fladskærm.

Mit spørgsmål er nu:

Hvordan får jeg det bedste TV billede ud af sådan et med mit TDC Kabeltv signal?

Jeg har ladet mig fortælle, at man ved at anskaffe en Selector fra TDC kan køre signalerne digitalt og at dette skulle forbedre billedkvaliteten.

Er dette korrekt?

Findes der andre muligheder for forbedringer af signalet?

Man vil jo gerne have det optimale ud af sin investering. Og nyhederne og sporten kan jo trods alt ikke klares uden TV signal.

Nogen inputs?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Kan klart anbefalde dig at investere i digital boks, da analogt tv har meget støj og er meget tydligere på fladskærms tv nu hvor de arbejder i højere opløsning og derved skal lave billede større en originalt.

Der er to bokse fra TDC begge er Sagem og de er ikke noget at råbe hurra for, DVB-C (digital jordforbundet net) versionen som er den lille og kun til digital tv har ikke digital udgang hvor imod den større med HD-tuner har HDMI udgang, altså digital billede og lyd i et. Denne boks har dog en helt masse problemmer med at virke korrekt og TDC anbefalder man venter til de får en Samsung digital boks.

Andre muligheder kunne være hvis du havde DVB-T tuner i tv'et og mulighed for at montere UHF antenne på taget og derved modtage DR1, DR2 og TV2 digitalt. Der kommer flere kanaler på det digitale luftnet (DVB-T) fra 2009 og fremover. Hvis du snskaffer dig et tv med digital tuner så bør du sørge for den har indstik til betalingskort, lige som selektor. Da de udvidet kanaler på dette net højst sansyndelig vil blive med koder.

Ellers har Telia også en boks fra Samsung med digital kabel tuner (DVB-C) og HD tuner, hvor der er HDMI (digital overførsel med billede og lyd-scart afløser) udgang. Dog er de lidt dyrere med kanalerne, og ikke sikkert de dækker i dit område.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

Kan klart anbefalde dig at investere i digital boks, da analogt tv har meget støj og er meget tydligere på fladskærms tv nu hvor de arbejder i højere opløsning og derved skal lave billede større en originalt.

Der er to bokse fra TDC begge er Sagem og de er ikke noget at råbe hurra for, DVB-C (digital jordforbundet net) versionen som er den lille og kun til digital tv har ikke digital udgang hvor imod den større med HD-tuner har HDMI udgang, altså digital billede og lyd i et. Denne boks har dog en helt masse problemmer med at virke korrekt og TDC anbefalder man venter til de får en Samsung digital boks.

Andre muligheder kunne være hvis du havde DVB-T tuner i tv'et og mulighed for at montere UHF antenne på taget og derved modtage DR1, DR2 og TV2 digitalt. Der kommer flere kanaler på det digitale luftnet (DVB-T) fra 2009 og fremover. Hvis du snskaffer dig et tv med digital tuner så bør du sørge for den har indstik til betalingskort, lige som selektor. Da de udvidet kanaler på dette net højst sansyndelig vil blive med koder.

Ellers har Telia også en boks fra Samsung med digital kabel tuner (DVB-C) og HD tuner, hvor der er HDMI (digital overførsel med billede og lyd-scart afløser) udgang. Dog er de lidt dyrere med kanalerne, og ikke sikkert de dækker i dit område.

Men du siger at TDC kommer med en digitalboks fra Samsung? Vil den så blive bedre? Og hvodan kobles sådan en boks? Og hvad er prisen?

Brian7500

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Den du siger at TDC kommer med en digitalboks fra Samsung? Vil den så blive bedre? Og hvodan kobles sådan en boks? Og hvad er prisen?

------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------

Efter sælgeren ved TDC i Esbjerg, kommer der en Samsung boks ja, skulle være en del bedre, uden lige tro jeg det er den samme som Telia bruger, men som sagt ved jeg det ikke. Prisen ja tag en snak med TDC, den ændres jo hele tiden pga konkurrance og kampangne. Den nye Samsung boks skulle have HDMI udgang.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

Den du siger at TDC kommer med en digitalboks fra Samsung? Vil den så blive bedre? Og hvodan kobles sådan en boks? Og hvad er prisen?

------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------

Efter sælgeren ved TDC i Esbjerg, kommer der en Samsung boks ja, skulle være en del bedre, uden lige tro jeg det er den samme som Telia bruger, men som sagt ved jeg det ikke. Prisen ja tag en snak med TDC, den ændres jo hele tiden pga konkurrance og kampangne. Den nye Samsung boks skulle have HDMI udgang.

Jeg er som du nok kan høre ikke supervelbefaren indenfor tv.

Jeg skal lige forstå det ret. Digitalboksen kobles med en HDMI til skærmen. Men hvad med antennekablet fra TDCstikket. Skal den så i skærmen eller i digitalboksen?

Brian7500

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

den skal i boksen. men bare rolig, der følger som regel en quickguide med

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Præsis, du benøtter digital boksen som en satelit modtager, altså din skærm skal over på den påglædene AV/HDMI kanal og via fjerb. til boksen styre du kanalerne og de ekstra muligheder boksen giver som f.eks. program guide, digital radio mm.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

brasch skrev:

Præsis, du benøtter digital boksen som en satelit modtager, altså din skærm skal over på den påglædene AV/HDMI kanal og via fjerb. til boksen styre du kanalerne og de ekstra muligheder boksen giver som f.eks. program guide, digital radio mm.

Aha...

Se det var jo til at forstå.

Men hvordan fungerer det egentlig i TDC regi?

Man køber boksen forstår jeg. Men er man så tvunget til månedlige betalinger for ekstra kanaler og alt det?

Jeg er ikke spor interesseret i ekstra kanaler. Jeg vil bare gerne have det bedst mulige billede ud af de 33 jeg har i forvejen.

Brian7500

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hvis man har et tv med DVB-C tuner ingreret skal man kun have kortet med koder som koster 199 pr år og derved bliver alle ens normale analog tv kanaler lavet om til digital modtagelse.

Alle priser og kanal spørgsmål skal du snakke med TDC om eller kigge på deres hjemmeside. Er ikke bekendt med deres premisser eller kampange osv ;o)

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

du behøver ikke at købe ekstra kanaler, men jeg mener at man i favoritpakken kan få 4 ekstra kanaler for 50kr om måneden

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Det der er bare flot eller "For meget", alt efter temperament.

Det blev Fladskærmenes skyld at sendingerne i ægte 16:9 begyndte via TDC's Selector, eller Stofa's dekodere. Og ikke det omvendte, nogen troede hvis man var begyndt sende 16:9 anamorfisk for år tilbage, ville man herved bremse HDTV. Men der skete fortsat Nada mht. samme HDTV dengang i 1996. Selectoren har levet en skyggetilværelse siden fremkomsten tilbage i 1997 og 1998. Og alligevel gik det galt med HD Selectoren Sagem 81.

Eller jeg mener, burde de fleste spørgsmål angående Selectoren da ikke være besvarede   Nu næsten 10 år efter Introduktionen, er det ikke en voldsom mangel på markedsføring fra TDC's side? Det jeg virkeligt brænder for er på bedst mulig måde forklare hvorfor det går galt med HDTV udbygningen.

DR har jo meldt ud man lavede nogle forsøgsoptagelser, måske i 1996, for idag melde ud man INGEN planer har om påbegynde noget HDTV. Faktisk som en ros til sig selv.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

grafle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2007
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Til top Vis grafle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grafle

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:

Det der er bare flot eller "For meget", alt efter temperament.

Det blev Fladskærmenes skyld at sendingerne i ægte 16:9 begyndte via TDC's Selector, eller Stofa's dekodere. Og ikke det omvendte, nogen troede hvis man var begyndt sende 16:9 anamorfisk for år tilbage, ville man herved bremse HDTV. Men der skete fortsat Nada mht. samme HDTV dengang i 1996. Selectoren har levet en skyggetilværelse siden fremkomsten tilbage i 1997 og 1998. Og alligevel gik det galt med HD Selectoren Sagem 81.

Eller jeg mener, burde de fleste spørgsmål angående Selectoren da ikke være besvarede   Nu næsten 10 år efter Introduktionen, er det ikke en voldsom mangel på markedsføring fra TDC's side? Det jeg virkeligt brænder for er på bedst mulig måde forklare hvorfor det går galt med HDTV udbygningen.

DR har jo meldt ud man lavede nogle forsøgsoptagelser, måske i 1996, for idag melde ud man INGEN planer har om påbegynde noget HDTV. Faktisk som en ros til sig selv.

Mine spørgsmål er faktisk også lidt pinlige...

Specielt taget i betragtning af, at jeg rent faktisk har arbejdet i TDC Kabeltv.

Dengang interesserede Selector mig ikke en fis. Men du har ret. TDC gør ikke meget for at udbrede kendskabet.

Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

grafle skrev:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1574&zoneid=1

Den var selvfølgelig også en mulighed.

Men det er jo så også en HELT anden pris.

Brian7500

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

jeg kunne forestille mig at tdc som sådan er ligeglade. Dels fordi langt størsteparten af deres kunder ikke rigtigt har andre muligheder og dels fordi de tager en formue for deres kabeltv. Kvaliteten af de kanaler de sender rager dem en høstblomst. Har man efterhånden ikke over 40 kanaler i fuldpakken? Hvor mange bruger meget mere end 10 af dem? Og halvdelen af dem er kun i fuldpakken. For min skyld måtte de gerne droppe: Kanal København, TV4, TV2 Norge, Sverige 1, Sverige 2, ARD, ZDF, CNN International, TV 2 Charlie, Cartoon Network, TV5MONDE, Jetix / Hallmark, BBC World, BBC Prime, Turner Classic Movies, dk4, Disney Channel, The Voice TV, VH1 / Blue HUSTLER.

nogen af dem kan jeg forstå, f.eks. tegnefilmskanalerne, men hvem fanden har besluttet at tv5 skal indgå? Jeg kunne godt tænke mig der blev lavet en undersøgelse blandt alle kabel tv kunderne hvor mange % der rent faktisk forstår den kanal....og The Voice? det er en slags billig efterligning af mtv, dog noget ringere.

Da jeg selv har fuldpakken, synes jeg det er urimeligt at alle andre ikke også skal belemres med DK4. Det er simpelthen så ringe, at den burde de stadig sende ud til dem der har fået lukket deres signal, som en eller anden form for straf (kanalen er kun med i fuldpakken)

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

det skal dog siges at signalet på selector er noget bedre end det analoge. Jeg havde en tekniker ude for at måle mit signal fordi der var striber på tv2. Hans kommentar var: "signalet er der ikke noget i vejen med". Så boykottede jeg dem i et halvt år, mens jeg desperat prøvede at fange de gratis digitale kanaler fra luften, men det er sgu ikke så let inde midt i kbh, så jeg har valgt at acceptere det

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
det skal dog siges at signalet på selector er noget bedre end det analoge. Jeg havde en tekniker ude for at måle mit signal fordi der var striber på tv2. Hans kommentar var: "signalet er der ikke noget i vejen med". Så boykottede jeg dem i et halvt år, mens jeg desperat prøvede at fange de gratis digitale kanaler fra luften, men det er sgu ikke så let inde midt i kbh, så jeg har valgt at acceptere det

Kører du digitalt med Selector?

Brian7500

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes