Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 01:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: B&O MX6000 problem: lys contrast (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bombardier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hej håber der er en der kan hjælpe mig.

Har sådan et MX6000 den første model, mit problem er at det lige som skal varme op.Der er alt for meget "lys", når man lige tænder tv'et. Alt er stort set hvid, så af tager det stille og roligt jo længer tid tv'et er tændt, tager så 5-10 min så er alt som det skal være. Det skal siges at billede hopper lidt også, men har ladet mig fortælle at det er en lille kondensator der skal skiftes.

Håber at der er en der kan hjælpe

Til top Vis bombardier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bombardier

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Tror det er selve billedrøret der er ved at gå - husk det er ved at være 10 - 15år gammelt

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

bombardier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Øv trist men du har nok ret det er jo ikke helt nyt mere, men bruger det også kun til playstation og dvd i gæste rummet, så ville være rart hvis det kunne holde lidt endnu :) men tak for svaret

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Arh, tror ikke billedrøret er gået. Det har jeg godt nok sjældent oplevet med MX6000 endnu... Der er nogle ældningsfejl, og når de pågændende lytter er skiftet, kan det helt sikkert sagtens køre lang tid endnu.
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 06:06 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:
Arh, tror ikke billedrøret er gået. Det har jeg godt nok sjældent oplevet med MX6000 endnu... Der er nogle ældningsfejl, og når de pågændende lytter er skiftet, kan det helt sikkert sagtens køre lang tid endnu.

Jeg henter dem (MX6000) hver dag - og med det han skriver, har jeg set fejlen nogle gange før !!

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 06:28 | IP-adresse registreret  

Nu er en MX5000 jo heller ikke en MX6000.... 5000 kan som regel ikke betale sig at lave.
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Jeg mente MX6000 !

sjaki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Hej Bombadier...

Dit billederør er ok....Det er strømmen i app. den er gal med. Højspænding/strømforsyning er smuttet - eller godt på vej til det. Det er en fejl som blot bliver værre og værre indtil du får den udskiftet.....Kender du nogen reparatører ?? Fordi det er pænt dyrt hos en autoriseret B&O-forhandler at få det rep...Ved det, da jeg selv tidligere har arbejdet med B&O indtil sidste år..I den butik jeg sidst arbejdede i kostede det omkring 2800,-

Men hvis du er heldig er det blot en lodning, det har jeg før set. For ellers er det modul-udskiftning.

Håber du kan finde en billig reparatør, for 2500-3000 er vel i overkanten for en MX6000 rep efterhånden.

Det er iøvrigt en fejl, som er set mange gange. Der er dem der mener, at det er fordi man ofte har sit B&O tv i så mange år, at højsp/strømf. at denne type fejl opstår...

HOVSA !!! Havde ikke læst det helt rigtigt..

Er der en hvid streg på tværs af skærmen ???? Meget lys, så er det billederøret = nyt tv.

Venlig hilsen,

Sjaki

Til top Vis sjaki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjaki

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Det er absolut ikke unormalt at billedrørene ryger i de ældste MX6000 - der kommer faktisk en hel del ind som er færdige, og mange af dem har samme symptomer, som dem beskrevet her.

bombardier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hej der kommer ikke hvide streger på skærmen, billede hopper lidt en gang i mellem men ikke slemt. det er kun lige når jeg tænder for tv et at billede er helt hvidt (ca. 5-10 min), men hvis billede skifte eller fader ud i den periode hvor resten er hvid, bliver det hele godt lige i overgange. håber det giver mening :) 

bombardier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hej sjaki.

Det er ikke noget problem og få skiftet komponenter, har på arbejde adgang til elektronik værksted med mekaninker, men problemet er at de kun laver fly komponenter og ikke tv'er, så skal slev finde fejlen så laver de det, ud fra det.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

De indlæg passer IKKE.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

1.

Først skal Du prøve skrue ned for Lys og måske kontrast indenfor ca 1/2 minut hver gang det bliver tændt.

2.  Hvis det fortsat er "for lyst" er det på grund af for stor Gitter 2 [G 2] spænding, hvilket er et justeringsspørgsmål. Justeringen herfor sidder på Højspændingstransformeren. Den anden skrue  ovenover er til Justere Skarpheden eller Fokus, hvilket man hurtigt erfarer ved skrue herpå.

En jeg kender havde et tv hvor det modsatte skete, her kom billedet med et kvarters forsinkelse, så de som stjal dette 14" fik sig en lang næse  . Billedrør kan godt gå i stykker men men men, det kræver voldsomme metoder. Hvis derimod een af farverne forsvinder "På grund af glødetråd som er sprunget", så er det færdigt.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Det har intet rpt intet med en bestemt Elektrolykondensator det der.

Og der sidder garanteret ingen lytter i forbindelse med samme G 2 spænding. Om der er noget som hedder G 1 ? Ja, men denne er normalt forbundet til 0 eller stelpotentiale. Man anvender indgangssignalerne på Katoderne, hhv. R G B.

Et B og O TV har nogen gang L A N G  levetid, og er døden for fremtidens HDTV   Jeg kender en som erhvervede et B og O, 20" og det er det skønneste skønne analoge, Stofa Århus billede han har.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Ork jeg kan blive ved.

Hvis uheldet er ude, da kan der være noget "afbrudt", og hvis dette sker ved denne G 2 justering. Så bliver billedet for LYST, i stedet for blive for mørkt som nogen kunne tro. Problemer med G 3 giver derimod Uskarpt billede.

Spændingen her på G 2 ligger mellem, ja, jeg husker det ikke så nøje. Måske mellem 600 og 1200 V.   G 3 fingrene væk over 3.000 Volt.

Men skrive både TV og Billedrør er gået, det er bøje sandheden mere end denne kan tåle.

Der er EN bestemt ting jeg ikke har nævnt. Fabrikanterne af disse Billedrør har gjort sig megen umage med det er kun, gentager kun, grov vold som ødelægger samme RØR. Radiorør kan konstueres til holde til blive afskudt i Luftværnskanoner, ja også beregnet til overflademål. Proximity Fuse eller på dansk Radar brandrør. Som dengang først fik spænding når tingene blev affyrede.

Problemet med billedet klapper sammen til en enkelt hvid vandret streg på midten.

DENNE FEJL er  E L E K T R O N I S K og er intet Billedrøret kan lastes for.

Til Bombardier.  Hvis fejlen var en lille eller et par kondensatorer ville fejlen være der Hele Tiden. Eller med et finere ord, hvis stelforbindelser afbrydes ved en Volumenknap vil Lyden Stige voldsomt. Hvilket sker eventyrligt sjældent, jeg har oplevet det, dog ikke ved en lydforstærker. Derimod ved dæmpningen i forbindelse med noget udstyr, mobilt, til måling af Seismisk olieefterforskning.

Jack Frost
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:

Ork jeg kan blive ved.

Hvis uheldet er ude, da kan der være noget "afbrudt", og hvis dette sker ved denne G 2 justering. Så bliver billedet for LYST, i stedet for blive for mørkt som nogen kunne tro. Problemer med G 3 giver derimod Uskarpt billede.

Spændingen her på G 2 ligger mellem, ja, jeg husker det ikke så nøje. Måske mellem 600 og 1200 V.   G 3 fingrene væk over 3.000 Volt.

Men skrive både TV og Billedrør er gået, det er bøje sandheden mere end denne kan tåle.

Der er EN bestemt ting jeg ikke har nævnt. Fabrikanterne af disse Billedrør har gjort sig megen umage med det er kun, gentager kun, grov vold som ødelægger samme RØR. Radiorør kan konstueres til holde til blive afskudt i Luftværnskanoner, ja også beregnet til overflademål. Proximity Fuse eller på dansk Radar brandrør. Som dengang først fik spænding når tingene blev affyrede.

Problemet med billedet klapper sammen til en enkelt hvid vandret streg på midten.

DENNE FEJL er  E L E K T R O N I S K og er intet Billedrøret kan lastes for.

Til Bombardier.  Hvis fejlen var en lille eller et par kondensatorer ville fejlen være der Hele Tiden. Eller med et finere ord, hvis stelforbindelser afbrydes ved en Volumenknap vil Lyden Stige voldsomt. Hvilket sker eventyrligt sjældent, jeg har oplevet det, dog ikke ved en lydforstærker. Derimod ved dæmpningen i forbindelse med noget udstyr, mobilt, til måling af Seismisk olieefterforskning.

Det er fint at du mener at alle indlæg ovenfor er forkerte, men det er så din sag. Billedrøret kan stadig godt være slidt op, uanset hvad du så mener om sagen. Intet holder evigt, ikke engang et B&O (Philips) billedrør!!!

Til top Vis Jack Frost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jack Frost

bombardier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Okay prøver lige lidt af de forskellige forslag så vender jeg tilbage, med hvad det førte til.

takker for de gode råd

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Jack Frost   Lige meget hvor ofte det bliver sagt, billedrøret er færdigt. Dette bliver ikke mere sandt heraf.

Det er færdigt når glødetrådene til R, G, B ligesom springer, og her tænker jeg på enkeltvis (i stil med en el-pære). Hvis for eks B kobler fra, hvorlænge kan R og G ligesom fortsætte med virke, selvom billedet er totalt forkert.

Jeg blev belært om hvis brugeren havde skruet kontrast på max. altid, så ødelægges selv et B og O Tv.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

sjaki skrev:

Hej Bombadier...

Dit billederør er ok....Det er strømmen i app. den er gal med. Højspænding/strømforsyning er smuttet - eller godt på vej til det. Det er en fejl som blot bliver værre og værre indtil du får den udskiftet.....Kender du nogen reparatører ?? Fordi det er pænt dyrt hos en autoriseret B&O-forhandler at få det rep...Ved det, da jeg selv tidligere har arbejdet med B&O indtil sidste år..I den butik jeg sidst arbejdede i kostede det omkring 2800,-

Men hvis du er heldig er det blot en lodning, det har jeg før set. For ellers er det modul-udskiftning.

Håber du kan finde en billig reparatør, for 2500-3000 er vel i overkanten for en MX6000 rep efterhånden.

Det er iøvrigt en fejl, som er set mange gange. Der er dem der mener, at det er fordi man ofte har sit B&O tv i så mange år, at højsp/strømf. at denne type fejl opstår...

Er der en hvid streg på tværs af skærmen ???? Meget lys, så er det billederøret = nyt tv.

Venlig hilsen,

Sjaki

Beklager det smutted gøre3 det rigtigt. 

For Jack Frost. Linien om den hvide streg på tværs, så er det billedrøret = nyt tv.

Ved Du hvad, det vil jeg ved lejlighed faktisk sende til Vestre Landsret i Viborg. For en retslig efterprøvelse. Vidner bliver belært om man skal tale sandt, og hvis det senere kan påvises vidnet bevidst har løjet, kan dette straffes.

Vandret streg er lig med = Billedafbøjningen svigter, og i mange Tv får Linie kredsløbet besked herom, hvorved samme Tv helt enkelt lukker ned.

Med venlig hilsen osprey 22   >Og hvis andre i dette orum føler sig trådte over tæerne<

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har igennem de sidste tolv år bestræbt mig på opnå et troværdighedsniveau. Derfor skrev jeg om når billedafbøjningen svigtede sendtes der besked til Liniekredsløbet om lukke ned for Højspænding og det hele. . . . og dette skulle være tegn på et defekt Billedrør, skulle det hænge sammen?

Og Sjaki skriver vældigt troværdigt i sine linier. Quote

Venlig hilsen,

Sjaki

Jeg fatter ikke Sjaki skriver således. Selv er jeg ikke fagmand, men jeg håber virkeligt dette er et bevis på nogens troværdighed er røget sig en tur.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes